וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכון תאונות הדרכים בארץ נהדרת: הרשות השנייה לא תתערב

22.2.2016 / 15:25

יו"ר הרשות השנייה השיבה לשר הקליטה זאב אלקין, כי לא תתערב במערכון תאונות הדרכים ששודר ב"ארץ נהדרת": "מאחר שחופש הביטוי הוא מערכי היסוד של מדינת ישראל, הרשות השנייה פועלת בריסון בעניינים מסוג זה, ומתערבת רק בנסיבות קיצוניות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המערכון מעורר המחלוקת של "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' הודיעה לשר הקליטה זאב אלקין כי אין בכוונתה להתערב בנושא מערכון תאונות הדרכים בתוכנית "ארץ נהדרת", מחשש לפגיעה בחופש הביטוי.
"מאחר שחופש הביטוי הוא מערכי היסוד של מדינת ישראל, הרשות השנייה פועלת בריסון בעניינים מסוג זה, ומתערבת רק במקרים בהם מתקיימות נסיבות קיצוניות הדורשות התערבות כאמור", כתבה מדז'יבוז'.

מערכון תאונות הדרכים שודר ביום חמישי במסגרת התוכנית "ארץ נהדרת" של זכיינית ערוץ 2 קשת, לאחר תאונת האוטובוס הקטלנית. במערכון מופיעות דמויות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כ"ץ ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שאינם מצליחים למצוא פתרון לקטל בדרכים ומציעים לקבוע יום זיכרון להרוגי התאונות.

השר אלקין זעם על המערכון ולאחר שידור התוכנית הוא פנה למדז'יבוז', והתלונן על כך כי בזמן שמשפחות הרוגי תאונת האוטובוס יושבות שבעה, ב"ארץ נהדרת" בוחרים לצחוק על הנושא. הוא אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו ועדכן: "פניתי הערב ליו"ר מועצת הרשות השנייה בתלונה על המערכון הנורא של 'ארץ נהדרת' על התאונה הקשה השבוע, בזמן שהמשפחות יושבות שבעה על מתיהן. בושה".

מדז'יבוז, השיבה היום (שני) לפנייתו של השר אלקין וציינה כי לאחר שנערכה בדיקה מקיפה על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ברשות השנייה, הוחלט כי אין מקום להתערבות של הרשות בנושא "בפרט מאחר שמדובר במערכון בתוכנית סאטירה אשר מטבעה עוסקת בנושאים שעלולים לעורר אי נוחות בחלק מהצופים", כתבה מדז'יבוז', "בנימה אישית אוסיף כי אני משתתפת בצערן של משפחות ההרוגים בתאונת הדרכים וכי צר לי על התחושות אותן תיארת במכתבך, אולם במקרה זה לא התקיימו נסיבות המצדיקות את התערבות הרשות השנייה".

אלקין לא היה היחיד שהביע זעם בעקבות שידור המערכון, ולנציב תלונות הציבור ברשות דוד רגב, הגיעו כ-25 תלונות של צופים, בהם משפחות שיקיריהן נפגעו בתאונות דרכים.

רגב השיב לפונים וציין: "מצפיה מעמיקה במערכון מצאתי כי חיצי הביקורת שהכיל בתוכו, הופנו אל מקבלי ההחלטות ולא אל הקורבנות ובני משפחותיהם והרי טבעה של סאטירה היא להטיח ביקורת. לבי עם קורבנות תאונות הדרכים ועם בני משפחותיהם ואני שולח להם חיבוק חם של תמיכה ועידוד עד כמה שניתן בנסיבות קשות אלה ומצר על הכאב שנגרם להם מצפייה במערכון זה".

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר בתגובה: "הקטע ששודר בפתיחת התוכנית האחרונה לא היה מצחיק, ולא לשם כך נכתב. מטרתו הייתה לזעזע ולסדוק את חומת האדישות של מקבלי ההחלטות מול הקטל הבלתי פוסק בדרכים. הוא הציג את הפער בין היחס המקודש של החברה הישראלית לקורבנות המלחמות לעומת הבנאליות וה'טבעיות' שבה מתקבל ההרג בכבישים. זה תפקידנו כתוכנית סאטירה וזו דרכנו למחות, ואנו מקווים שהמסר הגיע לשרים הרלבנטיים שדמויותיהם יוצגו במערכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully