וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לאופק - Upfronts 2016: רשת FOX

גיוון גזעי, קומדיות אדג'יות ויצירות שכבר נתקלתם בשמן בעבר - "נשק קטלני", "מגרש השדים", "24", נמלטים" - מאפיינים את הלוח של FOX בעונה הבאה. האם זה יעזור להרים אותה מהמקום השלישי? בכלל לא בטוח

צילום מסך

עונת 2016/17 תהיה הראשונה של רשת FOX מאז 2002 בלי רוח הגבית העצומה של "אמריקן איידול", לשעבר התוכנית הענקית ביותר בטלוויזיה האמריקאית, ובשנים האחרונות עדיין כוח לא רע שמלבד מרייטינג סיפק לרשת ראש שקט - בערך 40 שעות של טלוויזיה במשך החודשים שבהן שודרה. משמעותי במיוחד לרשת כמו FOX, שבניגוד לנטוורקס הגדולות האחרות משדרת רק שעתיים של פריים טיים מדי ערב, ולא שלוש.

את הבור העצום הזה תצטרך למלא FOX בתכנים חדשים, אבל זו צרה שתתרחש רק בחורף. עד אז, כמו ב-NBC, רשת FOX שומרת על יציבות תמוהה משהו, בהתחשב בעובדה שאת העונה החולפת היא מסיימת במקום השלישי מבין ארבע הרשתות הגדולות. אל הלוח החדש שלה בספטמבר הקרוב היא מצרפת רק שלוש סדרות טריות שמעידות על הכיוון הכללי של העונה החדשה שלה: שילוב בין יצירות מוכרות ליוצרים מוכחים. בסתיו יגיעו שלושה עיבודים טלוויזיוניים לקלאסיקות קולנועיות - הסדרות "נשק קטלני" ו"מגרש השדים", סרט הטלוויזיה "מופע הקולנוע של רוקי" - וסדרה קומית חדשה של צמד היוצרים פיל לורד וכריס מילר. הצמד מפיק כבר עכשיו ל-FOX את "האיש האחרון בעולם", ובעונה הקרובה יספק לרשת שתי סדרות נוספות. בכך יהפוך למעין סת' מקפרלן החדש של FOX, שבעצמו מסתפק כיום רק ב"איש משפחה" אחרי ש-"Bordertown" שלו בוטלה לאחרונה כעבור עונה אחת.

זה אכן מה שמצפה לנו גם בחורף 2017, כאשר FOX תשדר את רוב הסדרות החדשות שלה. גם כאן תהיה סדרה קומית חדשה של לורד ומילר, "Making History". בנוסף לה "Star", דרמה מוזיקלית חדשה שתנסה לרכוב על ההצלחה הגדולה והמפתיעה ביותר בטלוויזיה האמריקאית בשנתיים האחרונות - אופרת הסבון המוזיקלית "אימפריה" - שגם אותה מפיק לי דניאלס. ומאחר שזה עבד בענק עם "תיקים באפלה", שגם היא כנראה עוד תחזור לסבב נוסף ומיותר בעונת 2017/18, FOX מחזירה לחיים שתי סדרות נוספות ששמן יצלצל לנו מוכר: "נמלטים" ו-"24: מורשת". הראשונה מחיה לשם כך דמויות שנחשבו למתות, בראשן הגיבור מייקל סקופילד, והשנייה מוותרת על ג'ק באוור לטובת סוכן חדש שמנסה לסכל פיגועי טרור ושגם אחריו נעקוב בזמן אמת (לא נתפלא עם באוור עצמו יפציע בשלב מאוחר יותר של העונה, ממש דקה לפני שעה עגולה, אפילו שלקיפר סאתרלנד יש סדרה חדשה משל עצמו ב-ABC). מעבר לשם המוכר, "24" תזכה לנקודת זינוק מעולה: פרק הפתיחה שלה ישודר אחרי הסופרבול ב-5 בפברואר.

ההתרפקות על המוכר מובנת, אבל זה לא בדיוק עבד עם צמד הקומדיות "הכריש" בכיכובו של רוב לאו ו-"Grandfathered" בכיכובו של ג'ון סטיימוס, שתיהן חביבות מבקרים אבל מעוטות צופים צעירים, אלה שחשובים למפרסמים ולרשתות. במקומן מנסה FOX ללכת למחוזות יותר אדג'יים. לורד ומילר ידועים ביכולת שלהם לקחת קונספטים מוזרים ולהפוך אותם לזהב. הבמאים והתסריטאים של "סרט לגו", סרטי "רחוב ג'אמפ" ומי שיביימו ב-2018 את סרט המקור של האן סולו, יציגו את "Son of Zorn" המשלב בין אנימציה לדמויות בשר ודם, ואת קומדיית המסע בזמן "Making History". אלה קונספטים שמתאימים יותר לאופייה של הרשת בעבר, שהקלאסיקות הקומיות שלה הן סדרות כמו "נשואים פלוס", "משפחת סימפסון", "איש משפחה", "מלקולם באמצע" ו"ארסטד דיבלופמנט".

עוד באותו נושא

מעבר לאופק - Upfronts 2016: רשת NBC

לכתבה המלאה
24: legacy. צילום מסך
ג'ק באוור החדש והשחור. "24: Legacy"/צילום מסך

מגמה בולטת נוספת בלוח החדש של פוקס הוא הגיוון הגזעי, משהו ש-FOX לא הספיקה לעשות בעונה הקודמת שלה מאחר שההצלחה הגדולה של "אימפריה" הגיעה בשלב מאוחר של העונה, אחרי שהסדרות החדשות כבר היו בשלבי פיתוח. לנעליו של סאתרלנד ב-"24" החדשה ייכנס קורי הוקינס שחור העור. דרמת הספורט "Pitch" מציגה במרכזה אישה שחורה שהופכת לראשונה אי פעם בליגת הבייסבול המקצוענית. "Star" כאמור תנסה לפדות את אהבת ההמון כלפי "אימפריה" בעזרת קאסט שחלקו הניכר שחום עור. המיני-סדרה "Shots Fired" כבר ממש מתעסקת וחופרת בנושאי גזע נפיצים בעזרת עלילה המבוססת על סיפור אמיתי ועוסקת בשוטר שחור שיורה בצעיר לבן. לא בטוח שכל אלה יהיו הצלחות רייטינג מסחררות, אבל בטוח שנחמד להיתקל בגיוון בטלוויזיה, ועם סיכוי לא קטן לחצות קהלים.

רוב אלה כאמור יגיעו רק בחורף הבא, והסיבה לכך, אם צריך לנחש, היא הסופרבול, שישודר השנה ב-FOX. הרשת מעדיפה להמתין עם השקת הסדרות החדשות שלה ולהמשיך להסתמך על לוח שברובו לא בדיוק שירת אותה (עם סדרות מעוטות רייטינג כמו "בחורה חדשה", "ברוקלין תשע תשע", "רוזווד", "מלכות הצעקה" ואחרות). משחק אליפות הפוטבול הוא המשדר הנצפה ביותר מדי שנה, אכסניה מצוינת למינוף וקידום התכנים החדשים שלה. עד אז FOX תנשום עמוק ותקווה שהמצב לא יתדרדר עוד יותר מכפי שהוא עכשיו.

עוד רגע פירוט הסדרות החדשות והטריילרים שלהן, אבל לפני כן, אלה שהלכו ואלה שיחזרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד מסעות בזמן, אנחנו לא אומרים לא. "Making History"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשיכות הלאה

אימפריה
איש משפחה
בונז
ברוקלין תשע תשע
האיש האחרון בעולם
הבחורה החדשה
מלכות הצעקה
משפחת סימפסון
סליפי הולו
עיירה ללא מוצא (Wayward Pines)
רוזווד
Bob's Burgers
Gotham
Lucifer
Sleepy Hollow
Rosewood

אינן עמנו עוד

אמריקן איידול
הכריש
Bordertown
Cooper Barrett's Guide to Surviving Life
Grandfathered
Minority Report
Second Chance

הקומדיות

Son of Zorn

ניסיון יצירתי מעניין של פיל לורד וכריס מילר המשלב דמויות לייב אקשן ודמויות אנימציה, בכיכובו של ג'ייסון סודייקיס ("סאטרדיי נייט לייב"). העלילה מתמקדת בלוחם מונפש אמיץ בשם זורן, שחוזר לראשונה מזה עשור לביתו בעולם האמיתי כדי להתאחד עם אשתו לשעבר (שריל היינס, "תרגיע") ובנו המתבגר העגמומי (קמרון מונהן, "חסרי בושה"). הוא מגלה שחיי המשפחה והעבודה המשרדית קשים הרבה יותר מאשר הקרבות עקובי הדם שבהם היה מעורב. זו קומדיה אחת משתיים בעונה הבאה שמשלבת בין לייב אקשן לאנימציה - השנייה היא "Imaginary Mary" של ABC.

Making History

קומדיה חדשה נוספת של לורד את מילר, ומוטיב נוסף שהשתלט העונה גם אצל רשתות אחרות - מסע בזמן. ג'וליוס שארפ, בן טיפוחיו של סת' מקפרליין יצר את הסדרה, שמגוללת את קורותיהם של שלושה חברים שמוצאים דרך לנסוע בזמן, ומוצאים את עצמם עד מהרה משפיעים על ההיסטוריה וממנה גם על חייהם בימינו כיום. בכיכובם של אדם פאלי ("מינדי") ולייטון מיסטר ("אחת שיודעת").

The Mick

קייטלין אולסון ("פילדלפיה זורחת") מככבת בקומדיה החדשה כנוכלת בשם מיקי, שמבלה את זמנה בניצול הסדקים הקטנים במערכות השלטון לטובתה. חייה משתנים כשאחותה הסהרורית ובעלה המיליארדר נאלצים להימלט מהמדינה לאחר שהואשמו בפשעים פדרליים ונזקקים לעזרתה. חלומה הגדול לחיות על חשבונם של אחרים עומד להתגשם, עם חיסרון אחד בולט: עליה לקחת אחריות על שלושת ילדיהם המפונקים של אחותה ובעלה.

הדרמות

24: Legacy

גלגולה השלישי של "24" (אחרי שמונה העונות המקוריות ועונת הספיישל "Live Another Day") ייקח את סדרת הפעולה לאופק חדש עם גיבור חדש, שייכנס לנעליים שהותיר ג'ק באוור. גיבור מלחמה אמריקאי (קורי הוקינס, "Straight Outta Compton") חוזר הביתה ומביא עמו שורה של צרות, שמובילים אותו לחבור לסוכני ה-CTU בניסיון למנוע את מתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה ארה"ב מעודה. פורמט "זמן האמת" של הסדרה יישמר גם בעונה החדשה עם 24 פרקים לכל שעה ביממה הדרמטית. מירנדה אוטו ("הומלנד") וג'ימי סמיטס ("ילדי האנרכיה") יככבו לצדו של הוקינס.

Star

בעקבות ההצלחה המרשימה של "אימפריה", תנסה הדרמה המוזיקלית החדשה של רשת FOX לשחזר את הנוסחה עם סיפורם של שלושה זמרים צעירים, שמנסים לפלס את דרכם במעלה תעשיית המוזיקה. ג'וד דמורסט, ריאן דסטיני ובריטני אוגריידי הצעירים יככבו בתפקידים הראשים, כשלצדם קווין לאטיפה ובנג'ין בראט ("חוק וסדר"). לי דניאלס, שיצר את "אימפריה", עומד גם מאחורי הסדרה הזאת ויביים את פרק הפיילוט.

Pitch

דרמת בייסבול שבמרכזה סיפורה של המגישה הצעירה והכישרונית ג'יני בייקר (קיילי בנבורי, "בתוך הבועה"). בייקר מתגלה כאתלטית בעלת נתונים נדירים שהופכים אותה במהרה לדמות מוכרת בכל בית, כאשר קבוצת סן דייגו פאדרס מליגת ה-MLB היוקרתית מצרפת אותה לשורותיה והופכת אותה לאישה הראשונה אי פעם שמשחקת בייסבול מקצועני. לצדה של בנבורי יככבו גם אלי לרטר ("גיבורים") ומארק-פול גוסלר (זאק מ"הצלצול הגואל").

Prison Break

אין שום הסבר הגיוני מבחינה תסריטאית, מבחינת רלוונטיות או חדשנות להחזרה של של סדרת הכלא לחיים, אבל זה לא מה שיעצור אותה. בשלב זה לא נחשפה עדיין עלילת הסדרה (אולי כי אין באמת כזאת?), אולם כפי הנראה מדובר בהמשך המתרחש מספר שנים לאחר סיום הסדרה המקורית. וונטוורת מילר ודומיניק פורסל, שגילמו בסדרה המקורית את צמד האחים מייקל סקופילד ולינקולן בורוד, יחזרו לככב בתפקידים המקוריים, וכמותם גם פרצופים מוכרים נוספים מהסדרה האם.

Shots Fired

הלן האנט, ריצ'רד דרייפוס וסטיבן מוייר ("דם אמיתי") מככבים במיני-סדרת דרמה המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו בעיירה קטנה בטנסי. אירוע ירי קטלני שבמהלכו יורה שוטר אפרו-אמריקאי (טריסטן וויילדס, מייקל מ"הסמויה") בצעיר לבן, מעורר מהומה תקשורתית ומחולל סערות ברחבי המדינה כולה. תובע מיוחד נשלח לעיירה כדי לעמוד במוקד המשפט המתוקשר, שמשפיע רבות על עתידה הפוליטי של מושלת צפון קרוליינה, על שמם הטוב שלשוטרים מקומיים ועל האינטרסים העלומים של איל הון מסתורי.

The Exorcist

עוד ניסיון לגעת ביצירת מופת קולנועית שנראה כמו טעות גדולה. העיבוד הטלוויזיוני לקלאסיקת האימה של וויליאם פרידקין מ-1973 מתרחשת ארבעה עשורים אחרי עלילת הסרט, ועוקבת אחר סיפורם של שני כמרים, שמתמחים בדרכים שונות ויצירתיות לטיפול באנשים רדופי שדים. רופרט וויאט (במאי "כוכב הקופים: המרד") מופקד על פרק הפיילוט של הסדרה החדשה, בה יככבו בין היתר ג'ינה דיוויס ("תלמה ולואיז", "ביטלג'וס"), בן דניאלס ואלפונסו הררה.

Lethal Weapon

אפרופו טעויות, הנה עוד אחת שקשה להבין את ההיגיון מאחוריה. האם באמת מה שחסר ל-FOX על המסך היא עוד דרמת משטרה, ועוד כזאת שמבוססת על משהו שמל גיבסון היה מעורב בו? את מקומם של גיבסון ודני גלובר, שגילמו את צמד הבלשים מושכי האש מלוס אנג'לס, מרטין ריגס ורוג'ר מרטו בארבעת סרטי "נשק קטלני", יתפסו בסדרה קליין קרופורד ודיימון ויינס.

APB

דרמה משטרתית בכיכובו של ג'סטין קירק ("העשב של השכן") כמיליארדר שחווה טרגדיה אישית, ובעקבותיה מחליט לקחת את תחנת מחוז 13 של משטרת שיקגו תחת חסותו, תחנה המתמודדת במקביל עם נתוני פשיעה מרקיעי שחקים ומעשי שחיתות מתוך הבית. קירק, שהופך את השוטרים למעין כוח פרטי, מקצה לטובת שוטריו טכנולוגיה מתקדמת מבית היוצר שלו, ובאמצעותה הם מפתחים שיטות חדשות להתמודד עם הפשע. נטלי מרטינז ("בתוך הבועה") תככב לצידו של קירק בתור שוטרת אמביציוזית.

  • עוד באותו נושא:
  • fox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully