וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לאופק - Upfronts 2016: רשת ABC

הרשת שנפלה חזק במהלך העונה הקודמת מוכרחה לעשות כמה שינויים, וכאלה היא עושה, כולל פרידה לשלום מסדרות כמו "קאסל" ו"נאשוויל", ותוספת של דרמה מסקרנת בכיכובו של קיפר סאתרלנד

צילום מסך

איזה הבדל תהומי בין ABC של לפני שנה לבין זו הנוכחית. ב-2015 היא הגיעה אל ה-Upfronts כרשת היחידה שהציגה עלייה בנתוני הצפייה. הפעם היא נמצאת במקום האחרון מבין ארבע הגדולות וכרשת שסובלת מהאובדן הכי גדול של צופים צעירים בגילאי 18-34 - 18.6% בנתוני הרייטינג היומיים לעומת העונה הקודמת. המצב היה כל כך גרוע כבר מאז תחילת העונה בספטמבר 2015, עד שבפברואר האחרון פוטר לאלתר נשיא חטיבת הבידור של הרשת, פול לי, אחרי כמעט שש שבהן הוביל את הרשת בהצלחה והשיק להיטים כמו "סקנדל", "המדריך לרוצח", "הגולדברגים" ואחרים.

לי דגל בזנב ארוך, כלומר לא רק סדרות שיצליחו בשעת השידור שלהן אלא כאלה שיש להן קהל אדוק או שיניבו באזז, בדומה לערוצי הכבלים. לאורך שנים זה עבד מעולה, אלא שאז הגיעה עונת 2015/16 והכל קרס. סדרות חדשות כמו "החבובות" קרטעו, אחרות - כמו "Of Kings and Prophets" התנ"כית על סיפור דוד ויונתן, סדרת הפשע "Wicked City" וסבוניית הנפט "Blood & Oil" - היו כישלון מהדהד. למעשה, רק דרמה אחת הצליחה לספק נתונים משביעי רצון - "קוונטיקו". אפילו סדרות חזקות ו/או ותיקות התחילו לקרוס, כמו "סקנדל", "המדריך לרוצח" ו"משפחה מודרנית".

את מקומו של לי תפסה צ'אנינג דאנגי, שמושכת לכמה כיוונים שונים. המותחן הפוליטי "Designated Survivor" בכיכובו של קיפר סאתרלנד יוצר רושם מסעיר, ומותחן המסע בזמן "Time After Time" של קווין וויליאמסון ("יומני הערפד") נראה כמו תוספת מסקרנת ללו"ז. הדרמה המשפטית "Conviction" בכיכובה של היילי אטוול, שעד לאחרונה היתה "הסוכנת קרטר" באותה רשת, צפויה לספק את חובבי הסדרות הפרוצדורליות עם סיפור שנפתח ונסגר באותו פרק, בדומה ל"קאסל" שאת מקומה בלוח היא תופסת. הקו הסבוני המזוהה עם הרשת ימשיך עם "Still Star-Crossed", סדרה חמישית של הספקית העיקרית של ABC, שונדה ריימס (קדמו לה "האנטומיה", "סקנדל", שבעצמה נדחית לחורף עקב ההיריון של קרי וושינגטון, "המדריך לרוצח" ו"תופסת"), וגם עם "Notorious" בכיכובה של פייפר פראבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבוד הנשיא. קיפר סאתרלנד, "Designated Survivor"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הדרמות בולטת תוספת הסיטקומים, שהופכת את ABC לרשת עם הכי הרבה קומדיות בלוח. הגיוני, בהתחשב בעובדה שהיא הנטוורק שהניבה הכי הרבה הצלחות בז'אנר בשנים האחרונות, בהם "הגולדברגים", "שחורכזה" ו"חמוץ מתוק". שתיים מהסדרות החדשות המתוכננות למידסיזן נראות מטופשות, לפחות על פי הטריילרים למטה - "Imaginary Mary" בכיכובה של ג'נה אלפמן כאישה שיש לה חברה דמיוני ו-"Downward Dog" שמסופרת מנקודת מבטו של כלב. אבל לרשת יש גם את "Speechless" בכיכובה של מיני דרייבר ואת "American Housewife", שירגישו בבית לצד יתר הקומדיות המשפחתיות של ABC.

ההחלטות על הלוח החדש נראות חכמות למדי, שילוב של מה שעבד ברשת בעבר ומה שמזוהה איתה, לצד ניסיונות להיעזר גם במרכיבים חדשים כמו הדרמה הרצינית עם קיפר סאתרלנד וסדרת פנטזיה של קווין וויליאמסון. ואולי לא פחות חשוב, היעדר סנטימנטליות - ביטול של סדרות מעוטות רייטינג גם אם מעט הצופים שלהן נלהבים ואדוקים (הדרמה והקומדיה המוזיקליות "נאשוויל" ו-"Galavant") או של נכסים חשובים לחברה-האם, דיסני ("החבובות", "הסוכנת קרטר" של מארוול, ואליהן ניתן להוסיף את הספין אוף של "סוכני שילד" שהיה זמן רב בפיתוח והוחלט לוותר עליו). רק "פשע אמריקאי" נטולת הרייטינג אבל חביבת המבקרים וטקסי הפרסים הצליחה לשרוד את הקיצוצים האכזריים.

למטה תמצאו פירוט וטריילרים של כל הסדרות החדשות של ABC. אבל לפני כן, אלה שנשארו ואלה שהלכו.

עוד באותו נושא

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת ABC

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיני דרייבר עם נהג זעיר. "Speechless"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשיכות הלאה

גבר מי שנשאר אחרון
האנטומיה של גריי
הגולדברגים
המדריך לרוצח
חמוץ מתוק
מאהבות
מקום טוב באמצע
משפחה מודרנית
סודות ושקרים
סוכני שילד
סקנדל
עד עצם היום הזה
פשע אמריקאי
קוונטיקו
שחור כזה
תופסת
Dr. Ken
The Real O'Neals

אינן עמנו עוד

החבובות
המשפחה
הסוכנת קרטר
נאשוויל
קאסל
Blood & Oil
Galavant
Of Kings and Prophets
Wicked City

הדרמות

Designated Survivor

בעוד "24" ממשיכה לראשונה לעונה חדשה בלעדיו ברשת FOX, חוזר קיפר סאת'רלנד למסך הקטן במוקד מותחן פוליטי שבו יגלם את דמותו של טום קירקמן, חבר קבינט זוטר בממשל ארה"ב שמושבע לנשיא אחרי מתקפה קטלנית על וושינגטון. סיימון קינברג (תסריטאי "אקס-מן: העתיד שהיה" ו"שרלוק הולמס") פיתח את הסדרה בצוותא עם היוצר דיוויד גוגנהיים ("טעון הגנה"). על אף שרשת ABC הזמינה עונה שלמה מראש, מנהלת הסדרה המיועדת איימי ב. האריס עזבה מיד לאחר צילומי הפיילוט, והחיפושים אחרי מחליף או מחליפה עדיין בעיצומם.

Notorious

אחרי חמש עונות בנעליה של מתלמדת/סוכנת ה-CIA אנני ווקר ב"פרשויות סמויות", חוזרת פייפר ראבו לטלוויזיה בסבוניה המבוססת על אירועים אמיתיים. במוקד הסדרה עומדים הסנגור המצליח מארק גרגוס (דניאל סנג'טה, "האנטומיה של גריי") ומפיקת החדשות רבת ההשפעה ג'וליה ג'ורג', שמנהלים ביניהם מערכת יחסים סוערת, המשפיעה דרמטית על התחום הפלילי ועל תפקידה של הטלוויזיה בסיקור התחום.

Conviction

מעריצי "הסוכנת קרטר" עדיין מלקקים את הפצעים של ביטול סדרת הקומיקס בכיכובה של היילי אטוול המצוינת, אבל אולי יוכלו להתנחם בדרמה החדשה בכיכובה. אטוול תגלם את הייז מוריסון, עורכת דין מבריקה ובתו של נשיא ארה"ב לשעבר, שהרפתקאותיה והתנסויותיה מובילים אותה לקבל את הצעתו של יריבה הגדול, התובע הכללי של ניו יורק: לעמוד בראש יחידה חדשה החוקרית בשנית תיקים בהם קיים חשש להרשעה שגויה, או ללכת לכלא. הסדרה נוצרה על ידי תסריטאית "ג'סיקה ג'ונס" ליז פרידמן ובמאית "The Following" ליז פרידלנדר.

Time After Time

קווין וויליאמסון, יוצר "The Following" ו"יומני הערפד", צולל עמוק אל תחום המד"ב עם סדרה המבוססת על רומן מאת קארל אלכסנדר, שהפך בהמשך גם לסרט בכיכובו של מלקולם מקדאוול. הסדרה מתמקדת בהרפתקאותיו של סופר המד"ב המצליח הרברט ה.ג'. וולס הצעיר, שיוצא למרדף במרחבי הזמן בעקבות ג'ק המרטש. המרדף מביא אותו אל מנהטן של ימינו, שם מנהלים השניים מאבק של חתול ועכבר, בו מעורבת גם אישה צעירה. פרדי סטרומה ("UnREAL") וג'וש באומן ("נקמה") מככבים בתפקידים הראשיים.

Still Star-Crossed

האימפריה של שונדה ריימס ממשיכה להתפשט ברחבי הטלוויזיה האמריקאית ורשת ABC מהמרת על דרמה חמישית מבית היוצר שלה. הסיפור מבוסס על ספר בעל אותו שם מאת מלינדה טאוב, ומתחולל בעיר ורונה של המאה ה-16 שבה התרחש סיפורם של רומיאו ויוליה. העלילה סובבת את סיפורן של משפחות מונטאג וקאפולט, שנכנסות לסחרור של בגידות ושקרים בעקבות סיפורי אהבתם של צעירי המשפחות.

הקומדיות

Downward Dog

אליסון טולמן הנהדרת ("פארגו") מככבת במה שנראה יותר כמו מבט מהורהר על החיים (לואי סי קיי סטייל) מאשר קומדיה ממוצעת. טולמן מגלמת אישה צעירה שחייה מתוארים מנקודת מבטו של כלבה הנאמן, מרטין (לוקאס נף, "לגדל את הופ"). אחרי שהשניים מתחילים יחד טיפול אילוף זוגי, הם מגלים זה על זה דברים שלא ידעו מעולם.

Specchless

סקוט סילברי, תסריטאי "חברים" והיוצר של "ג'ואי", עומד מאחורי הסיטקום החדש בכיכובה של המועמדת לאוסקר מיני דרייבר ("סיפורו של וויל האנטינג"). העלילה עוסקת באם שלא בוחלת בשום אמצעים לשפר את חיי משפחתה, ובעיקר את חיי בנה ג'יי ג'יי הסובל משיתוק. שיבוץ הסדרה בין "הגולדברגים" לבין "משפחה מודרנית" מבטיח לה נקודת פתיחה מצוינת.

Imaginary Mary

פרויקט חדש של יוצר "הגולדברגים", אדם גולדברג, המשלב לייב אקשן עם אנימציה. במרכזו ניצבת אליס (ג'נה אלפמן), אשת קריירה עצמאית ונחושה שחייה נכנסים לסחרור כשהיא פוגשת את אהבת חייה, אב גרוש לשלושה ילדים. העניינים מסתבכים עוד יותר כשהחבר הדמיוני שהמציאה כשהיתה ילדה קטנה חוזר כדי לנסות ולעזור לה לעשות סדר מחודש בחייה, רגע לפני שהיא הופכת לאשת משפחה.

American Housewife

מצד אחד הסדרה החדשה בכיכובה של קייטי מיקסון ("מייק ומולי") נראית כמו תמצית כל מה שגרוע בסיטקומים דלוחים ומשפחתיים עד להקיא של רשתות גדולות, מנגד קשה להתעלם מהנושא החם שעומד במוקד שלה. מיקסון מגלמת אם משפחה מסורה שמנסה לגדל את ילדיה בפרבר עשיר ובורגני, בו דימוי גוף ומראה חיצוני הם תמצית הכל. הסדרה צפויה לעסוק בעיקר בנושא ההשמנה והיחס אליה בחברה המודרנית, על אף שמיקסון עצמה לא ממש יכולה להיחשב שמנה, בוודאי לא בסטנדרטים אמריקאיים.

  • עוד באותו נושא:
  • abc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully