וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוני עולם: "יום שישי הגיע" היא תוכנית שמעודדת חזרה בתשובה

12.6.2016 / 0:00

אסתי וראובן מ"ארץ נהדרת" הופכים למציאות בתוכנית קבלת השבת ההזויה של ערוץ 24 בהנחיית עודד מנשה ועדן הראל, שמטרתה הברורה למדי היא לשכנע את אחת השכבות הפגיעות בחברה הישראלית להתקרב לדת

צילום מסך
מי צריך סמים כשיש אהבת חינם. הידעתם מדוע בבתים רבים אוכלים דגים בארוחות ערב שבת? מפני שדג בגימטריה זה שבע ושבת הוא היום השביעי בשבוע. כן, זה מה שעודד מנשה אמר וכולם יודעים שצריך לעשות את כל מה שעודד אומר

יכול להיות שעדן הראל ועודד מנשה עלו על משהו שגדולי המדענים בעולם לא הצליחו לפצח עד כה: היכולת לעוף לאחור. אני חייב להודות שבשלב כלשהו בצפייה ב"יום שישי הגיע", תוכנית שטיפת המוח הדתית החדשה של הראל ומנשה בערוץ 24, הייתי בטוח שהאולפן, על תפאורתו ואורחיו, ייעקר מהמקום ויעוף משל היה ביתה של דורותי ב"הקוסם מארץ עוץ". וואו, איזו תוכנית מטורללת. בחיי, מי צריך סמים כשיש אהבת חינם. הידעתם מדוע בבתים רבים אוכלים דגים בארוחות ערב שבת? מפני שדג בגימטריה זה שבע ושבת הוא היום השביעי בשבוע. כן, זה מה שעודד מנשה אמר וכולם יודעים שצריך לעשות את כל מה שעודד אומר.

מה שעודד לא אומר זה "מי האיש שאישר לשידור את תוכנית ההחזרה בתשובה הזאת". "יום שישי הגיע" בהגשת מנשה והראל עוסקת, ובכן, ביום שבת. או ליתר דיוק, בשעות לפני כניסת השבת. "היום הכי משפחתי", מצהירה הראל. כלומר, היום בו כל בני המשפחה לכודים בבית מבלי יכולת לברוח. במסגרת התוכנית מארחים הראל ומנשה מוזיקאים שמדברים על הקשר שלהם לשבת ולדת (ישי לוי הצהיר בתוכנית הראשונה שלא עובר יום מבלי שהוא מניח תפילין. הראל בתגובה שמלווה בעיניים נוצצות: "מדהים, מדהים") וגם את הרב פנגר, איש סימפטי שראה את האור לפני כך וכך שנים ומאז רוצה שכל ישראל יראו את האור ומחזיר בתשובה בדרכים שונות. ב"יום שישי הגיע" למשל, הוא מדבר על פרשת השבוע ברצף מילים בלתי נפסק שמלווה בעוויתות גוף מוזרות, שהפכו אותו לאחד מגיבורי "מה נסגר" של רועי בר נתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחוזקים, אבל לפניכם/מערכת וואלה!, צילום מסך
כשהם נישאים על גלי הערצה די מדהימים בעוצמתם, הראל ומנשה פונים לאחת השכבות הפגיעות בחברה הישראלית, בני הנוער, ומנסים לנוון אותה

הראל ומנשה לא תמימים. הם יודעים היטב מה הם עושים והם יודעים כיצד זה נראה. מנשה אפילו מאזכר את המערכון של אסתי וראובן מ"ארץ נהדרת" שממש קם לחיים בדמות התוכנית הזו. כשהם נישאים על גלי הערצה די מדהימים בעוצמתם, הראל ומנשה פונים לאחת השכבות הפגיעות בחברה הישראלית, בני הנוער, ומנסים לנוון אותה. המילה "לנוון" נבחרה בקפידה. כי אין דרך אחרת לתאר תהליך שבמסגרתו משתכנע האדם שאין לו כל השפעה על חייו וכי הכל נקבע על ידי ישות אלוהית. טוב, רע, שחור, לבן, זה לא משנה. הנה, ישי לוי (בחולצה מרצדת שמכאיבה לעיניים ושמעלה את התהייה מה קרה למלבישה) מספר לצמד המנחים שהוא לא נוהג לשקר והראל ממהרת לענות: "למה? כי הקדוש ברוך הוא זה אמת וצריך להתחבר אליו". זו הלוגיקה שבני הנוער לומדים להכיר ולהוקיר.

אם שר החינוך נפתלי בנט לא היה עסוק בקידום תוכנית חמש יחידות הלימוד בבגרות במתמטיקה, תוכנית שיוצאת מעצם הוויתה נגד כל מה ש"יום שישי הגיע" מייצגת, הוא כבר היה מעניק ל"יום שישי הגיע" את פרס ישראל. נדמה שמצע "הבית היהודי" ממש ילד אותה, את מגישיה, את אורחיה ואת תכניה המופרכים (תמיד תהיתם מה קורה בבתי הכלא בישראל בימי שבת? "יום שישי הגיע" תספר לכם. ספוילר: גם בבתי הכלא יש בתי כנסת. בכלל, יש בתי כנסת בהרבה מקומות. מי ידע). הלוואי ויום אחד בנט יתארח ב"יום שישי הגיע" וינסה ליישב את הסתירה. גם אם יכחיש שהיא קיימת, סביר להניח שהראל ומנשה יבהירו לו שלא רק שהיא קיימת אלא שהגולם קם על יוצרו. עם ישראל לא רק התחזק, הוא גם איבד את היכולת לחשוב בבהירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בקטנה

בתחילת התוכנית מנשה מנסה להסביר לאשתו למה הילדים בישראל לא אוהבים להיכנס לבית הכנסת ומעדיפים לשחק בחוץ. להראל מאוד קשה עם הסבריו של מנשה והיא מסבירה לו שתפקידו הוא להכניס את הילדים לבית הכנסת. בסך הכל הגיוני. אחרי הכל, הראל מוכיחה שאפשר להצטרף לדת גם כשהיית מגישה ב-mtv ואחת מגיבורות הסצנה התל אביבית המתירנית. תנו לילדים לשחק, למען השם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully