וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורה פרמיגה: "אני שבורה לרסיסים, זה תפקיד בעוצמה של עשר סופות טורנדו"

10.8.2016 / 0:00

המועמדת לאוסקר, שנכנסה לנעליה של נורמה בייטס ב"בייטס מוטל", מספרת בריאיון מיוחד על השלכות התפקיד המערער ("אני על תרופות"), על מערכת היחסים המיוחדת עם פרדי היימור, שמגלם את בנה, ועל מה שצפוי לשניים ולנו בעונה הקרובה

יח"צ - חד פעמי

להתעסק עם יצירה קלאסית זה מהלך מסוכן, התעסקות עם קלאסיקה של אלפרד היצ'קוק זה מהלך שהדרך אליו רצופה בתמרורי אזהרה. כבר עם פרסום הידיעה הראשונית על "בייטס מוטל" (העונה השלישית תשודר החל מה-15.8, בימי שני ב-22:00 ב-HOT Plus וב-HOT VOD), עיבוד מחודש ובן-זמננו לסיפורו של נורמן בייטס, נוצרה סביבה מעטפת של חשדנות. שתי עונות לאחר מכן הדאגה הזו נראית מוגזמת. כנגד כל הציפיות הפכה "בייטס מוטל" לאחת הסדרות היציבות על המסך. במקום חיקוי חיוור להיצ'קוק, היא נהנית מהשוואות ל"טווין פיקס", הודות למידה הגונה של קאמפיות, דמויות רקובות מוסרית ומיקומה בעיירה קטנה בצפון-מערב ארצות הברית.

מאחורי המצלמה של "בייטס מוטל" עומדים כמה מהשמות הוותיקים בתעשייה, כמו המפיק קרלטון קיוז (שהיה אחראי גם על "אבודים" ומלהטט כיום בין שלוש סדרות שונות) והכותבת הראשית קרי ארין (שהחלה את הקריירה שלה עוד ב"שנות הקסם" הקלאסית בפני עצמה). עם זאת, האחראית העיקרית להצלחת הסדרה ומוקד המשיכה המרכזי שלה היא ורה פרמיגה. השחקנית המוערכת נכנסה לנעליה של נורמה בייטס, דמות שגורלה ידוע מראש, וביחד עם הכוכב שלצידה ומי שמגלם את בנה נורמן, פרדי היימור, יצרו השניים מערכת יחסים אינטנסיבית וטורדת מנוחה. בשיחה טלפונית מסט הצילומים של העונה השלישית, היא מספרת שזה עולה לה בבריאות.

"זה תפקיד מטורף, ובכנות, הוא לא הכי בריא עבורי, עם כל הכבוד. זה עינוי עבורנו להגיע לכל השיאים הנדרשים מבחינה רגשית. התפקיד הזה משובח, הסיפור ובמיוחד הדמות מאתגרים אותי כפי שלא אותגרתי בעבר. ואני על תרופות, אפילו עכשיו. יש לי צמרמורות ורעידות, נקרעו לי שרירים בכתף ובצוואר. אני שבורה לרסיסים. זה תפקיד בעוצמה של עשר סופות טורנדו, ולי יש עוצמה של בערך תשע וחצי".

בייטס מוטל.
"זה תפקיד מטורף, ובכנות, הוא לא הכי בריא עבורי". ורה פרמיגה ופרדי היימור

איך זה מרגיש?

"כאילו אני משיטה את הספינה של נורמה בייטס, ורוב הזמן מפחדת שהיא לא תצליח לעגון. היא שטה במהירות של ארבעים קשר בגלים של עשרה מטר".

מה את עושה כדי להתמודד עם התחושות האלו?

"השנה אני מתמודדת עם זה אחרת מבעונות הקודמות, ובזמן הצילומים אני לומדת לנגן בגיטרה, בדגש על רוק כבד. העבודה מצריכה ממני חדות ואינטנסיביות, ואני חייבת למצוא איפה לפרוק אותן בין הסצנות, אז אני מנגנת שירים של סליפנוט על הגיטרה שלי. בסט אנחנו ממציאים שירים אחד על השני, ומתישהו אני אפרסם אותם בטוויטר".

הנוכחות של פרמיגה, אפילו מעבר לקו הטלפון, היא כזו שקשה לעמוד בפניה. היא נעימה ומדברת ברכות, אבל סוחפת כמו תשע וחצי סופות טורנדו. לפני שנחתה בעיירה הבדיונית ווייט פיין ביי ופתחה את מלון בייטס, הספיקה השחקנית בת ה-41 לבסס קריירה עשירה ומגוונת. היא זכורה בעיקר מתפקידה ב"תלוי באוויר", עליו גם היתה מועמדת לפרס האוסקר, אך השתתפה בלא מעט סרטים אחרים, ביניהם "השתולים" ו"הנער בפיג'מת הפסים". מאז כיכבה גם בלהיט האימה "לזמן את הרוע", ובקנה ממתינים לה פרויקטים קולנועיים נוספים. כולם מתגמדים לעומת התפקיד הנוכחי ו"בייטס מוטל", שקיבלה אור ירוק להמשיך לשתי עונות נוספות. לאחרונה התבשרנו שריהאנה תשחזר את תפקיד המיתולוגי של מריון קריין, שגילמה ג'נט לי ב"פסיכו".

בפרק הסיום של העונה השנייה נחצה עוד קו בקשר הבעייתי של נורמה ונורמן, לאחר שהיא מוצאת אותו ביער, בדרכו לשים קץ לחייו. נורמה משכנעת אותו לסגת מהרעיון, והודות לקשר החולני ביניהם הוא נחלץ גם מהאישום ברציחתה של בלייר ווטסון. צעד אחרי צעד, משתלטת אישיותה של נורמה על נורמן.

עוד באותו נושא

"עניינו אותי היחסים בין נורמן בייטס לאמא" - ראיון עם יוצרת "בייטס מוטל"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגנת על גיטרה בין הצילומים. ורה פרמיגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו כשנורמה יודעת על התקפי הבלקאאוט של נורמן, לאיזה שינוי בהתנהגות שלה אליו אנחנו יכולים לצפות?

"נורמה הולכת להיות קצת יותר חשופה השנה. כמות אדירה של מתח כרוכה בהתמודדות עם המצב המנטלי של נורמן, וזה יגבה ממנה מחיר פיזי ורגשי, כזה שנגבה מכל הורה לילד עם 'צרכים מיוחדים'. אירועי העונה הקודמת הופכים את נורמה לשקולה ומודעת יותר, והיא תעניק תשומת לב לשבריריות של בנה. היא מגוננת עליו יותר מתמיד ונחושה לעזור לו באופן הטוב ביותר. אבל היא לא תמיד יודעת איך. היא תפנה לאנשים אחרים ומערכת היחסים בין נורמן ובינה תתפתח בהתאם".

ואיך נורמה מתמודדת עם זה?

"נורמה מכירה רק דרך אחת לעזור לילד שלה, שמתנדנד מעל איזו תהום חשוכה, והיא לאהוב אותו. זו השורה התחתונה. המטרה שלה היא לשמור עליו, לגונן עליו ולעזור לו למצוא את דרכו. זה דבר נורא, לראות את הילד שלך נכנע לצד האפל שבו".

בעונה הקודמת ראינו את נורמה הופכת, באופן משונה, לאשה חזקה ובטוחה בעצמה יותר. זה הכיוון בו היא תמשיך בעונה החדשה?

"בעונה הזו נתעסק הרבה ברמות הצדקנות שהיא מגיעה אליהן, במקביל לשפלים חדשים של מניפולציות, אפילו שחיתויות שהיא מסוגלת להן. יש לה הרבה הרפתקאות לצאת אליהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא כבר מיומן בלזהות את הנקודות הרגישות שלי ולדרוס אותן כמו בולדוזר". ורה פרמיגה ופרדי היימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך פרדי ואת מצליחים להמשיך ולחדש במערכת היחסים בין נורמה ונורמן?

"זה אתגר גדול עבורי וגם עבור פרדי. הסצנות האמוציונליות מגיעות בתדירות כל כך גבוהה שלפעמים נגמרים לי כבר הרעיונות. יש חשיבות לחברות הקרובה של פרדי ושלי, ולכבוד ולאמון בינינו. הוא כבר מיומן בלזהות את הנקודות הרגישות שלי ולדרוס אותן כמו בולדוזר".

פרדי דיבר בעבר על כך שהוא בקשר הדוק ומבלה המון זמן איתך ועם המשפחה שלך.

"בדיוק הסתכלתי על מברשת שיניים מיותרת ששכבה במגירה של הילדים שלי, והתלבטתי האם לזרוק אותה או לא. הוא לא ישן אצלנו יותר כי יש לו חברה, אבל השארתי את המברשת שם לעונה הבאה. וכן, אנחנו מאוד קרובים. הוא בקשר טוב עם בעלי, שמשמש מעין דמות אב עבורו, והוא מסתחבק עם הילדים שלי. אנחנו צריכים לסמוך בעיניים עצומות אחד על השנייה אם אנחנו רוצים להוציא לפועל את הדמויות שלנו, קשה לי לדמיין יחסים אחרים בינינו".

אפשר לנחש שאת לא דומה לדמותה של נורמה, אבל עם אלו צדדים שלה את מתחברת ומזדהה?

"אני אמא. ויש לי ניסיון עשיר, הן כאם והן כבת, שאני יכולה ליפול עליו. זה כאילו שהאמהו?ת היא פיניאטה, ואני חובטת בה במחבט של ניסיון וחוויות. מתישהו הכל ייפול עלי. אני אעשה הכל בשביל שהילדים שלי יגדול להיות האנשים הכי טובים שהם יכולים להיות, אני אלחם עד המוות בשביל זה. וזה דבר שאני מעריכה מאוד אצל נורמה".

בעונה הקרובה, ממה יהיה לנו יותר: רציחות, סמים או סקס?

"יהיה מהכל ובמידה שווה. יהיו כל מיני סוגים של סקס, סמים ורוקנ'רול, וכל מיני פצצות שיוטלו. אני לא יכולה לספר מה הן, אבל יהיו בוודאות חיסולים, רציחות, ואבסורדיות משוגעת".

אם היית צריכה לסכם את העונה במשפט אחד, מה הוא היה?

"היא הולכת להשאיר את הצופים שלנו פעורי פה ומתנשפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully