וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סה בון פור לה מוראל: "המירוץ למיליון" מדגימה מהי התערבות הפקה מוצלחת

21.8.2016 / 23:25

אלוהי הערוצים המסחריים יודע בכמה התערבויות נלוזות של ההפקה חזינו בתוכניות הריאליטי הישראליות, לכאורה, אך הושעתם של ג'וזי ואלכס הערב היא המחשה לדרכה הנינוחה של "המירוץ למיליון" לעומת אחיותיה המשמעותיות לז'אנר, והיא מצילה את העונה בשלב שבו היא לרוב מקרטעת

צילום מסך

ידענו את זה כבר כאשר שלושת הזוגות האחרונים התחרו זה בזה להגיע אל השטיחון שלפני רון שחר. יעל ויוסיאל, בני הדודים המצחיקים שמצליחים לשעוט למרות המהמורות שמציבים לפניהם. בן ואורי והווייב הנעים, שמתקיימים במרחב ובזמן צ'ילי משלהם. ג'וזי ואלכס התמימים ושובי הלב, שמנכסים לתרבות הצרפתית בערך את כל מה שטוב בעולם. אחד מהם, מהזוגות החמודים ביותר בעונה הנוכחית של "המירוץ למיליון", עומד להיות מודח ממנו. הפרומו הראה לנו כבר בשבוע שעבר בפירוש את המנחה אומר בעצב לזוג האלמוני שלפניו כי עבורם המירוץ למיליון הסתיים.

אבל בדיוק בשביל רגעים כאלה נולדו מניפולציות הפקה, וחשוב מכך - התערבויות הפקה. כן, כן, זוהי "האחרונה מבין שתי נקודות סיום שנקבעו מראש", כמאמר רון שחר, אבל מי באמת מאמין לזה. בהפקה האמריקאית - ברור, כבר ראינו איך זוגות אהובים מנופים שם ואחרים מעצבנים נשארים בזכות מקטעים כאלה, אבל בישראל? המקום שבו עונה בת 11 הדחות משתרעת על פני שליש משנה קלנדרית? מדובר בכלי מן המעלה הראשונה לשמור על טלוויזיה טובה ולשמר זוגות מוצלחים. אין ברירה, בכל זאת יש איזה חודש וחצי נוספים של מירוץ לפנינו.

הצצה המירוץ למיליון ג'וזי ואלכס פרק 5. צילום מסך
הצלה משמים. ג'וזי ואלכס, "המירוץ למיליון"/צילום מסך

אלוהי הערוצים המסחריים יודע בכמה התערבויות נלוזות של ההפקה חזינו בתוכניות הריאליטי הישראליות, לכאורה, החל מדן מנו בעונה הראשונה של "הישרדות" וכלה בשי חי בעונה החולפת של "האח הגדול". אבל ההצלה של ג'וזי ואלכס היא המחשה נוספת לדרכה הנינוחה יותר של "המירוץ למיליון" לעומת אחיותיה המשמעותיות לז'אנר. היא לא נשענת על מריבות ותככים אלא על תחרות סוחפת. אפילו כאשר הגרסה הישראלית מתעקשת לתקוע טריז בין הזוגות מדי מקטע עם לוח ה"עצור" המעצבן וחסר ההיגיון, המשחק נשאר המשחק. פעם אחר פעם ה"עצור" גורם לזוגות טובים להפסיד את מקומם במירוץ בגלל דברים שאינם קשורים ביכולות שלהם או אפילו במזל אומלל, אך ההתססה המתמדת הזו לא הופכת לחזות הכל אלא נותרת סתם אלמנט מטריד ומיותר.

בגרסה הישראלית, הרבה יותר מאשר באמריקאית, מרכיב משמעותי יותר מאשר הפורמט המוצלח הוא הליהוק. בהתחשב בזמן הממושך שאנחנו מבלים עם האנשים האלה, על זהותם ועל אופיים קמות ונופלות עונות. נדמה שהעונה הנוכחית של "המירוץ למיליון" היא החזקה ביותר מהבחינה הזו. מבין ששת הזוגות שנותרו, החצי שנמצא כרגע בדרג התחתון פשוט עושה את התוכנית. בנוסף להם לי וטל מקסימות וחזקות, ושני הזוגות הנותרים אמנם מחווירים לעומת היתר אבל גם להם יש רגעים טובים. בחלק הזה של העונה, שבו ההרכב מתדלדל אבל הדקות בכל פרק נשארות אותו דבר, כלומר קרוב לשעתיים ברוטו, אנחנו מגיעים לשלב שבאופן מסורתי מתחיל להתיש. פחות דמויות משמען יותר מריחת זמן על אותם אנשים. אבל בזכות המתחרים החמודים הקושי הזה פחות ניכר הפעם, והעונה כיפית לצפייה כמעט כמו בתחילתה. אין ספק שזה יהיה פחות ופחות פשוט ככל שנתקדם, ועל כן חבל הצלה לזוג משמעותי כמו ג'וזי ואלכס הוא המעשה הטלוויזיוני הנכון. ומה שבטוח הוא שהעונה הבאה של "המירוץ" תצטרך לעבוד קשה כדי לעמוד בסטנדרטים של הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully