וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמין ומבאסין: תוכנית הרשת החדשה של אלירז שדה וערוץ 20 מבאסת

19.9.2016 / 0:42

אלירז שדה מנווט היטב את הדיון ב"ח"י ברשת", התוכנית החדשה של ערוץ 20 שעוסקת בכל מה שחם ברשת "עם נשמה יהודית". רק שכשבפאנל מדברים על ילדים מתחבקים, ילדה שמשכינה שלום בית ותפילה של אנשי הצלה בחניון שקרס, מתקבל הרושם שיהדות היא עניין משמים למדי

יח"צ - חד פעמי

קשה להאמין שרק בשנת 2016 אלירז שדה, האדם שכל ידיעה מקוונת שעוסקת בו גוררת עשרות טוקבקים אוהדים, מקבל תוכנית שעוסקת בתכנים מקוונים לוהטים לכאורה. המילה "לכאורה" מאוד חשובה, כי "ח"י ברשת", תוכנית הרשת החדשה של ערוץ 20 שעלתה לשידור אתמול, לא באמת עוסקת בתכנים מקוונים לוהטים. בפתח "ח"י ברשת", מכריז שדה כי התוכנית "תביא את כל מה שחם ברשת אבל עם זווית קצת שונה. עם הנשמה שלנו. נשמה יהודית". כמה דקות לאחר מכן מתברר שהנשמה היהודית מורידה, משעממת ולמען האמת - מבאסת את הנשמה.

לצדו של שדה ניצבים ארבעה פאנליסטים (דנה ורון, דודו באוכנר, אריאל פלקסין ואריאל ברמן) שמתיימרים להיות אושיות רשת, אבל בינינו בסך הכל מדובר בארבעה אנשים שעושים כל מיני דברים ועל אותם דברים נמנית גם העלאת סטטוסים לפייסבוק. האנשים הטובים האלה מופיעים על המסך כשברקע רצה גרפיקה קצבית שעלולה לגרום להתקף אפילפסיה ועוסקים בנושאים שמעניינים אותם ושעשו להם "את היום".

ומה עשה לאותם אנשים "את היום" תשאלו? ובכן, סרטונים של ילדים שמחבקים אחד את השני ביום הראשון ללימודים, ילדה שמגשרת בין שני הוריה שרבים, תפילה של אנשי ההצלה בחניון שקרס ברמת החייל וכמובן - סרטון בן כמה חודשים של משרד הכלכלה שמקדם העסקת חרדים. אדושם, איזה פיהוק. מה עם איזה חתול שרוקד לצלילי שיר של ריהאנה?

חי ברשת. מתוך "ח"י ברשת", באדיבות ערוץ 20,
לוהט אונליין: סרטון של הנחת תפילין/מתוך "ח"י ברשת", באדיבות ערוץ 20
אולי באמת הדבר שמעניין את שומרי המצוות הוא סרטון בן חודשיים שמהלל את צה"ל ("צה"ל חזק" של מישל טרוני). לא יודע. אצלי בפיד הפייסבוק רצים דברים אחרים, חדשים יותר

לזכותו של שדה, שחנוט בחולצה לבנה ועניבה כחולה משל היה ילד של שבת, יש לציין כי הוא מנווט את הדיון המשמים ושוטף המוח בצורה רהוטה. רק שזה לא ממש מפתיע. שדה הוא סוג של טופו טלוויזיוני שמסוגל להתאים עצמו בהצלחה לכל תפקיד הנחייה, זה כוח העל שלו. השאלה היא למה שדה הסכים להנחות את הבלאגן שהוא "ח"י ברשת". לא שהאינטרנט היא הדבר הכי מסודר ביקום אבל לא ברור מה עומד מאחורי בניית הליין-אפ של התוכנית הזאת. חוץ מעיסוק בסרטונים של ילדים מתחבקים, התוכנית גם מציגה את פינת "איש המסתורין". אמש היה מדובר בצחי הנגבי, שנבחר כי ממש אתמול לפני 38 שנים התנגד להסכם קמפ דיוויד, אחד מהסכמי השלום היותר יציבים באזור. הפאנליסטית ורון אף הטעימה שהיא חייבת להוסיף שהרבי מלובביץ' התנגד להסכם. טוב שאמרה זאת. חיי לא היו שלמים בלי פיסת המידע המיותרת הזו.

בנוסף ל"איש המסתורין", "ח"י ברשת" גם מציעה לצופיה לשאול את הרב המחזיר בתשובה מיכאל לסרי שאלות ("למה מדליקים נרות בשבת?"), מוסיפה לקלחת שיחה עם שליחי חב"ד מסביב לעולם ומקנחת בדיון לוהט עם ראפר חרדי שחור. איך זה קשור לאינטרנט? אני לא יודע. נדמה לי שגם לאנשי התוכנית אין מושג.

יכול להיות ש"ח"י ברשת" עושה את עבודתה נאמנה. אני לא אדם שומר מסורת. יכול להיות שכל הדברים האלה הם באמת הדברים הכי חמים ברשת מזווית יהודית חובשת כיפה. אולי באמת הדבר שמעניין את שומרי המצוות הוא סרטון בן חודשיים שמהלל את צה"ל ("צה"ל חזק" של מישל טרוני). לא יודע. אצלי בפיד הפייסבוק רצים דברים אחרים, חדשים יותר. עבורי, כמבקר טלוויזיה חילוני, "ח"י ברשת" היתה מבולגנת ולא בצורה שתואמת לבלאגן המקוון שהיא האינטרנט. אם תרצו, "ח"י ברשת" היא המקבילה המצולמת של חמין - זורקים הכל לסיר ומשאירים אותו בתנור למשך יממה. התוצאה, בשני המקרים, תגרום לכם לרוץ לשירותים. למרבה הצער, רק אחת מהן טעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully