וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: שמירת הנגיעה של אורנה עומדת במבחן מורט עצבים

תאלין נשכבת על רימון חילול השבת של אורנה, דן עומד על זכותו לרחוץ באורה של המסורת למרות שברור שהמטרה היא לחרמן את אורנה, ועדן עושה את הדבר היחיד המצופה ממי שנעלב: להעליב מישהי אחרת. בלוג האח הגדול

צילום מסך

1. מיהו יהודי? מיליוני נשים לאורך ההיסטוריה זייפו עניין בכדורגל בשביל לשאת חן בעיני בני זוג פוטנציאליים. אבל גבר אחד מניח תפילין בשביל אורנה וכל העולם יורד מהפסים. אם מישהו צריך תקציר של המאבק שניטש בשנים האחרונות בחברה הישראלית על משמעותה של זהות יהודית ולמי יש מונופול עליה (אם בכלל), הסצנה שהתרחשה סביב שולחן האוכל בבית האח הגדול השבוע בין דן לחזי (עם אסיסטים משני ומשם) היא רפרנס לא רע בכלל. מצד אחד, עומד דן ומנסה להגן בחירוף נפש על זיקתו ליהדות מכוח זכות אבות, אפר משרפות, זהות לאומית ואחדות חברתית. מהצד השני, חזי בתפקיד טוען רבני. מבחינתו, זה או הכול או כלום. מדינת הלכה או שהלכה המדינה. או שאתה מקבל על עצמך עול מצוות ואמונה, או שאתה אתאיסט. אין באמצע. ואם אתה לא חוזר בתשובה, אז אין לך מה לחפש בין דפיו של סידור או תנ"ך.

שם, אתאיסט בעצמו על פי הודאתו, נותן גיבוי דווקא לחזי ומגלם את תפקיד החילוני הליברלי שרוחץ את ידיו מן היהדות ומשאיר אותה לדתיים כאילו לו אין חלק בה. ולמרות שהוא לא זכה לגיבוי או חיזוקים מחבריו, חמימו ואביחי, דן הצליח לנהל את הוויכוח הזה בצורה מרשימה. לא נרתע מגישת בית שמאי המדירה של חזי, הודף את העלבונות והזלזול שלו בטיעונים משכנעים ועומד על זכותם של יהודים חילונים באשר הם לרחוץ באורה של המסורת. ומה הכי מעצבן? שחזי צודק. הוא באמת עושה את זה רק בשביל לחרמן את אורנה. גם כן החילונים האלה, שאלוהים ייקח אותם.

האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
אין לך מה לחפש בין דפי סידו? חמימו ודן/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל

2. פרשת טרנסית של שבת – תאלין התבקשה על ידי אורנה לפתוח את המקרר (כדי שהצדקת לא תחלל שבת), ופתחה על הדרך גם קופה של שרצים. הנה עוד דבר שהיהדות של ימינו שכללה לדרגת אמנות: להסתמך על חסדיהם של זרים, ואז לגרום להם להתחרט על זה. העקיצות שתאלין חטפה במשך כל השבוע מהדיירים על הסיפור הזה, הצליחו לגרום לה להבין שהיא סוג של "קוף" – כמו שבעולם הפשע המאורגן תמיד יימצא עבריין זוטר שייקח על עצמו את האשמה בפשע במקום הבוסים, גם תאלין הבינה שהיא כנראה מקוללת בגלל שנשכבה על רימון חילול השבת של אורנה. המודחים החוזרים (בתשובה) קפצו על ההזדמנות לנגח את אורנה. כי וואלה, איזו מין יהודייה זאת שלא יודעת למרוח גוי של שבת כמו שצריך? תהילה מנסה להרגיע את תאלין ומסבירה לה שהבעיה היא של אורנה, כי אם היא הייתה יהודייה טובה מספיק, היא לא הייתה מבקשת ממנה לפתוח את המקרר אלא רק רומזת לה ותאלין כבר הייתה מבינה לבד. "זה לא רע בשבילך או משהו. פשוט יש דרך לעשות את זה" -כן, קוראים לזה לתחמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
עשתה בלגן - והלכה. כוכב/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל

3. המופע של טרומן – מעיין ואורנה יושבות בחצר ומבחינות (להפתעתן ולראשונה מאז נכנסו לבית) בכוכב. ולא של שמוליק. כוכב אמיתי, גרם שמימי. הבזק אור מבעד לחלל ולזמן. כאילו, או שזה זה, או (רוב הסיכויים) כשל תפאורה כמו זה שמתרחש בתחילת עלילת הסרט "המופע של טרומן", כשפתאום נפער חור בשמי עולמו של הגיבור. הימור שלי: זה לא באמת היה כוכב. יורם זק התיישב על האייפון והדליק את הפנס בטעות.

4. בפנים – עדן נעלבת עד עמקי נשמתה כשתהילה מספרת לה מה אביחי אמר עליה מאחורי הגב. אז היא עושה את הדבר ההגיוני היחיד במצב כזה, והולכת להעביר את העלבון הלאה למישהי אחרת. כי את לא יכולה באמת להרגיש יותר טוב עד שמישהי בוכה יותר חזק ממך. אבל מעז יצא מתוק. המתקפה של עדן על מעיין ואביחי הנפיקה כמה מהדקות האותנטיות והנוגעות ללב הבודדות של העונה הצינית הזאת. זה התחיל מאביחי, אחרי שעדן חוזרת על אחד הלוקשים הגדולים ביותר שעידן הריאליטי תחב לגרונותינו: "אין לי בעיה שתגיד מה שאתה רוצה – אבל תגיד לי את זה בפנים". הוא בתגובה שלח לעברה חץ מדויק: "יאללה כבר אתם עם ה'בפנים' שלכם. למה? אתם לא מדברים עלי מאחורי הגב?". שליפה אחת קצרה שמאגדת בתוכה שתי אמיתות גדולות וחשובות: א. זה שאתה אומר למישהו משהו 'בפנים' לא הופך אותו ליותר צודק, הגון או ראוי (זוכרים את שי חי ופינתו "כל האמת בפרצוף"? מ.ש.ל). ב. כולם מדברים על כולם מאחורי הגב. זה תמיד היה ככה ותמיד יהיה ככה. צביעות, רכילות ושקרים הם כמה מהיסודות החשובים ביותר להתנהלותה של חברה. בלעדיהם כולנו היינו אהודים כמו תהילה, בערך.

האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
מתגעגע הביתה. שם/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל

5. כמעיין המתגבר – ואז הגיעה מעיין עם המופע של שיא הרגש. אחרי שהיא נמלטת בוכייה מהפיצוץ עם אביחי ועדן בחצר, היא נקראת לחדר האח הגדול. "אני לא תמיד יודעת איך לדבר במצבים האלה. לפעמים אני מפחדת להתעמת עם מישהו", היא מסבירה מדוע לא הדפה את הביקורת של עדן והניסיונות לחבל במערכת היחסים שלה עם אביחי ("הוא משפיל אותך"). בכנות יוצאת דופן היא מודה בחוסר הביטחון שלה, בספקות העצמיים שהדיירים האחרים מצליחים לזרוע בתוכה ("אני מתחילה לחשוב – אולי הוא באמת מדבר עלי מאחורי הגב? למרות שאני יודעת שאין מצב!"). "איך האינסטינקטים שלך בדרך כלל?" שואל אותה האח הגדול. "על הפנים! אין לי אינטואיציות בכלל!", היא עונה לו בבכי, אבל בלי להסס לרגע. והיא כל כך כנה ונוגעת ללב ברגעים הללו, שאי אפשר שלא להיות בעדה.

6. צדק פואטי – ההדחה לא טמנה בחובה טוויסטים קשים בעלילה. מחרחרי הריב חזי, תהילה ושמוליק וכוכב נבעטו שוב במורד המדרגות, ואורנה זכתה בעוד שבוע שבו האלסטיות של שמירת הנגיעה תעמוד במבחן מורט עצבים. נותר רק להמתין ולראות האם משימת הבובות השבוע תזמן לנו סוף סוף את סצנת הסקס בין אורנה לדן (בגרסת החבובות), שלה כולנו (אבל בעיקר אורנה) מחכים.

האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
כוכב/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל

ליין ווינר

מעיין, אורנה, אביחי

WTF

הסצנה שבה אורנה ודן שוכבים על הערסל בנסט והיא מזמרת לו "אם אשכחך ירושלים" בזמן שהוא קורא בסידור, היא הדבר הכי קרוב למעשה מגונה שנראה מעל מסכי הטלוויזיה בזמן האחרון. שמישהו יתיז עליה מים קרים.

פסוקו של יום

"אני מוכנה להתערב שעשיתי פה יותר קידוש השם מחילול השם". אורנה מצטדקת אחרי שהיא מצותתת לתהילה וכוכב, שמטנפות על תומתה הקדושה. לאן עפת, כבודה?

האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
זה שהלך, זו שנשארה. חזי ושני/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
אתאיסט בדם. שם/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
תצליח לשמור נגיעה? אורנה/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
הכול בשביל אורנה. דן/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
כנות אמיתית. מעיין ואביחי/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
שוב הזוגיות התפרקה. חזי ומעיין/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
אותנטי. אביחי/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
חזי ומעיין/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל
האח הגדול. באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל, צילום מסך
הלכה הביתה. שוב. תהילה/צילום מסך, באדיבות שידורי קשת ואנדמול ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully