וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי האמריקאי היהודי דון ריקלס הלך לעולמו בגיל 90

6.4.2017 / 21:16

הקומיקאי האגדי, שהיה ידוע בהומור העלבונות שלו, היה בן בית בתוכניות הלילה ואף השתתף כשחקן במבחר סרטים, בפרט בקולו כמדבב בסרטי "צעצוע של סיפור"

דון ריקלס. GettyImages
חלוץ עלבונות. דון ריקלס ז"ל/GettyImages

הקומיקאי האמריקאי האגדי דון ריקלס, שנודע בעיקר בזכות הומור העלבונות שלו שכוון כלפי הקהל בהופעותיו, הלך היום (חמישי) לעולמו עקב אי ספיקת כליות, חודש לפני שאמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-91. את עיקר תהילתו קנה בזכות הופעותיו הרבות בתוכנית הלילה בהנחיית ג'וני קרסון.

דונלד ג'יי ריקלס נולד ב-1926 בניו יורק להורים יהודים, מהגרים מליטא. אחרי שירות בחיל הים במהלך מלחמת העולם השנייה, למד משחק והחל להופיע במועדוני סטנד אפ במועדונים בניו יורק, לוס אנג'לס ומיאמי, וקנה לעצמו שם כמעליבן מאחר שהיה עונה לקריאות ביניים של הקהל בהופעות. חיבתו של הקהל דווקא לקטעים האלה בהופעה של ריקלס, הביאה אותו להתמקד ספציפית בהומור מהסוג הזה.

דון ריקלס. GettyImages
מעל 100 הופעות אצל ג'וני קרסון/GettyImages

ב-1965, אחרי שורה של הופעות טלוויזיוניות בתפקידים קומיים ודרמטיים, עשה ריקלס את הופעת הבכורה שלו בתוכנית הלילה של ג'וני קרסון, ובמהלך הזמן הגיע להתארח בה יותר מ-100 פעמים והניב כמה מהרגעים הגדולים בתולדות התוכנית. בנוסף התארח בקביעות גם בתוכנית של דיוויד לטרמן בשנות ה-80, אצל קונאן אובריאן ותוכניות לילה נוספות.

במקביל הוסיף לשחק בתפקידים קולנועיים, בין היתר ב"קזינו" של מרטין סקורסזה ובקולו כמר ראש תפוד ב"צעצוע של סיפור".

דון ריקלס, רוברט דה נירו, דיוויד לטרמן. GettyImages
ריקלס לצד דיוויד לטרמן ורוברט דה נירו/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • דון ריקלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully