וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תלונות לרשות השנייה בעקבות הכתבה על בוקרשט ב"אולפן שישי"

14.5.2017 / 13:15

הכתבה המדוברת על הישראלים בבוקרשט אולי תרמה כמה נקודות לרייטינג של המהדורה, אך במקביל גררה את התוכנית לשפל ביקורתי. לוואלה ברנז'ה נודע כי קרוב ל-100 תלונות התקבלו ברשות השנייה בנושא. חדשות 2: "התגובות ממחישות את חשיבות שידור הכתבה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדוע יש צורך בכתבה יחצנית שכמעט מפארת את הנסיעות הללו?"/מערכת וואלה!, צילום מסך
בין היתר נטען בתלונות כי הכתבה של עומרי קרונלנד הציגה "תוכן פוגעני, מעודד סחר בנשים, זנות, התעללות והשפלה. ללא שום ביקורת עיתונאית או אתית. מדובר בתוכן לא ראוי, התומך בנורמות חברתיות פסולות"

הכתבה המדוברת על מסיבות הרווקים של הישראלים בבוקרשט מ"אולפן שישי" האחרון אולי תרמה כמה נקודות לאחוזי הרייטינג של המהדורה, אך במקביל גררה את התוכנית של חדשות 2 גם לשפל ביקורתי חסר תקדים מצד הצופים. הרשתות החברתיות התמלאו בפוסטים זועמים מיד עם תום שידור הכתבה, ולאורך כל סופ"ש, ולוואלה ברנז'ה נודע כי קרוב ל-100 תלונות התקבלו ברשות השנייה. התלונות הופנו לחברת חדשות 2, ובנציבות הרשות השנייה ממתינים לתגובתם בנושא. ברשות השנייה סבורים כי הכתבה לא מהווה עבירה רגולטורית, שכן מדובר בכתבה המסקרת תופעה.

בין היתר נטען בתלונות כי הכתבה של עומרי קרונלנד הציגה "תוכן פוגעני, מעודד סחר בנשים, זנות, התעללות והשפלה. ללא שום ביקורת עיתונאית או אתית. מדובר בתוכן לא ראוי, התומך בנורמות חברתיות פסולות". בתלונה אחרת נכתב: "הכתבה מעודדת את תרבות האונס. אף אישה בשום מקום בעולם לא עושה סקס כמו להחליף בגדים, זהו שקר שגברים מספרים לעצמם כדי לא להודות שהם הזנאים אנסים. נשים שנאנסות בזונות עושות זאת מחוסר ברירה ובכדי להצליח לשרוד את הטראומות הנפשיות האלו הן מתמכרות לסמים, דבר שרק מעמיק את הדיכאון. לבסוף הן מתאבדות, או נרצחות, או מתות ממנת יתר בגיל צעיר. גבר שאונס נשים בחו"ל, ירשה לעצמו יותר בקלות גם לאנוס אח"כ בארץ, גם נערות. תתביישו לכם".

לפי תלונה נוספת, "מעבר לעובדה שהכתבה הזאת היוותה פרסומת לאדם שמארגן מסיבות שכאלה אני לא מאמין שכתבה שמהללת תרבות שתיה וחשפנות (ואפילו צולמה בתוך מועדון חשפנות) היא כתבה שראויה להיכנס לתוכנית חדשות. במיוחד כאשר היא מציגה תמונה חד צדדית של העולם הזה ולא נותנת את הקונטרה של ניצול נשים לצרכי חשפנות וזנות. איני מבחן את הפואנטה של הכתבה ומדוע יש סיבה שהיא תהיה חלק רשמי מחדשות שישי אשר צופה בו כל המשפחה ולא רק מבוגרים".

ברקורד: כתבה על חיי הלילה וראיון מחמיא עם נעמה בוכריס

אחד הצופים טען כי "אם עושים כתבה על הנושא הזה צריך להכיל בתוכה תחקיר אמיתי של השפעות התופעה על חייהן של נשים מוחלשות, ושאלה איך הגענו למצב שהנורמות שלנו מאפשרות מסעות תענוגות כאלה שכוללות ניצול? הכתבה מעודדת את התופעה במקום לבקר אותה". תלונה נוספת כוונה כלפי ערוץ 2: "מדוע צריכה רשות שידור מרכזית בישראל לתת לזה במה? מדוע יש צורך בכתבה יחצנית שכמעט מפארת את הנסיעות הללו כאילו היו דילים לאי יווני, כולל אוכל וריקודים? האם שיקול הדעת העיתונאי לא צריך לבלום כתבות כאלה, או לפחות למתוח בתוכן ביקורת נוקבת וקשה יותר על התכנים שיש בהן".

כזכור, קרונלנד הכין בעבר מספר כתבות שעוררו סערה לאחר שידורן. כתבה אחת חקרה את הצד האפל של חיי הלילה, שבה בין היתר עלה גם השימוש בסם האונס – כאשר לאחר שידור הכתבה, בסמוך לסילבסטר, המשטרה חילקה כ-20 אלף ערכות לאיתור הסם בברים בתל אביב. בכתבה אחרת ראיין קרונלנד באופן מלטף את נעמה בוכריס, אשתו של תא"ל במיל אופק בוכריס שהורד בדרגה בעקבות עסקת טיעון לאחר שהואשם בבעילה אסורה בהסכמה ובהתנהגות לא הולמת כלפי פקודות שלו. הראיון התקבל בביקורת ציבורית חריפה אליה התייחסה בטור מיוחד בוואלה ברנז'ה יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז'. כתבות נוספות שלו היו על האפליה של נציגי קדישא שלא מוכנים לקבור הומוסקסואלים, ועל המיתוס של "כוח צביקה".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "אנו ערים לביקורת שנשמעת על הכתבה. עם זאת מדובר בתיעוד תופעה רווחת ולא שולית. גל התגובות המזועזעות מהתופעה ממחיש את חשיבות שידור הכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully