וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים אינם חיות": ההופעה של הביטלס שיצרה מהפכה פוליטית

16.5.2017 / 6:15

אחרי שחשבנו ששמענו על הביטלס כבר הכול, חושף סרטו של רון הווארד את מסעות ההופעות המתישים, את ההצלחה המסחררת ואת השחיקה שלא איחרה לבוא. הנה הצצה לקטע מהסרט שישודר בחמישי ב-yes דוקו ומוקרן ב"דוקאביב"

יח"צ - חד פעמי

ב-9 לפברואר 1964, בשעה 20:12 בערב, אחרי הפסקת פרסומות, עלו ארבעה צעירים מליברפול לבימת התכנית של אד סאליבן ושינו את התרבות הפופולארית לנצח. בשנתיים שלאחר מכן, עד אוגוסט 1966, הם יופיעו 166 פעמים ב-15 מדינות וב-90 ערים מסביב לעולם. השנים הללו, עם מסעות ההופעות יוצאי הדופן, מתועדים בסרטו החדש של זוכה האוסקר רון הווארד ("נפלאות התבונה"), תוך שימוש בחומרי ארכיון מרהיבים ונדירים שלא נראו קודם לכן.

"הביטלס: שמונה ימים בשבוע" הוא סרטו התיעודי הראשון של הווארד. הוא נותן הצצה ייחודית לחייהם המרתקים והלא פשוטים של הלהקה הבריטית ששיגעה את העולם במהלך סיבוב ההופעות האגדי בשנות ה-60. הסרט משלב קטעים מאחורי הקלעים, הקלטות נדירות מחדר ההקלטות בליברפול, קטעי ארכיון וראיונות החושפים את הרגעים הגדולים של הלהקה, הקשיים שבאו עם ההצלחה המסחררת ורגעי השחיקה שלא איחרו לבוא כשברקע מהומות זכויות האדם בארה"ב ורצח הנשיא קנדי.

בקטע מהסרט המצורף למעלה אפשר לראות את אחת ההופעות הראשונות של הביטלס בארצות הברית, בעיירה ג'קסונוויל שהקפידה על הפרדה גזעית. העיתונאי האמריקאי שליווה אותם במסע ההופעות סיפר להם על הכוונה להפריד בין לבנים ושחורים בהופעה, והם הגיבו בפליאה ובכעס. "אנחנו לא תומכים בשום סוג של הפרדה. זה נשמע לי מטורף", אמר פול מקרטני. "זה טיפשי, אי אפשר להתייחס לבני אדם כמו לחיות. כולנו חושבים כך והרבה אנשים באנגליה חושבים כך. אם הייתה הפרדה כזו באנגליה, לא היינו מופיעים".

seperator

הסרט "הביטלס: שמונה ימים בשבוע" יוקרן בבכורה ביום חמישי בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 20.5, 22:00. הסרט מוקרן גם בפסטיבל "דוקאביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שמונה ימים בשבוע – סרט חדש על הביטלס בערוץ יס דוקו ובדוקאביב. באדיבות  yes דוקו, מערכת וואלה! NEWS
הביטלס/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות yes דוקו
שמונה ימים בשבוע – סרט חדש על הביטלס בערוץ יס דוקו ובדוקאביב. באדיבות  yes דוקו, מערכת וואלה! NEWS
מופיעים בהמבורג. הביטלס בצעירותם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות yes דוקו
שמונה ימים בשבוע – סרט חדש על הביטלס בערוץ יס דוקו ובדוקאביב. באדיבות yes דוקו,
הביטלס/באדיבות yes דוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully