וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי דיוויד התבדח על שואה והטרדות מיניות - והרשת סוערת

5.11.2017 / 13:36

מונולוג הפתיחה של הקומיקאי הוותיק ב"סאטרדיי נייט לייב" עורר תרעומת בטוויטר, לאחר שהבדרן צחק על היטלר, הארווי ויינשטיין ופלרטוטים במחנות ריכוז

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פוליטקלי קורקט, תקופות רגישות ולארי דיוויד הם שלושה דברים שלא הולכים יחד, כפי שהתגלה אתמול בלילה (שעון ארצות הברית), עת הקומיקאי הנחה את "סאטרדיי נייט לייב" ועשה זו בצורה שהלהיטה את הרשת, כפי שנהוג לומר בימינו.

האמירות השנויות במחלוקת של דיוויד הגיעו לקראת תום המונולוג שלו, בו התייחס לניקוי האורוות שמסעיר את הוליווד. "יש הרבה חדשות על הטרדות מיניות לאחרונה ולא יכולתי שלא לשים לב כי רבים מן המטרידים הם יהודים", אמר הבדרן הוותיק, בן דת משה בעצמו כמובן. "יש לי רק שלוש מילים להגיד – 'אוי ויי זמיר'. אני לא אוהב שהיהודים עולים לכותרות בנסיבות מפוקפקות. אני מעדיף שידברו על תורת היחסות של איינשטיין ולא על המה-שמו של ויינשטיין. באופן אישי, אני מנסה לייצג את העם היהודי כהלכה. אני רוצה שאם מישהו יפגוש אותי ברחוב הוא יגיד 'הנה יהודי טוב, אין שום דעה קדומה שנכונה לגביו, חוץ מההלקאה העצמית אולי".

דיוויד החמיר את המצב בסיומת של המונולוג, עת הגיע תורן של בדיחות השואה. "תמיד הייתי כפייתי כלפי נשים ולא פעם שאלתי את עצמי – לו הייתי גדל בפולין בזמן עליית היטלר והיו שולחים אותי למחנה ריכוז, האם עדיין הייתי מתחיל עם בנות? הצרה היא, שאין שורות פתיחה טובות במקום כזה. מה הייתי אומר לבחורה? 'איך הולך? מתייחסים אלייך בסדר? תגידי, אם נצא מפה פעם, הייתי שמח לקחת אותך לאכול לביבות. את אוהבת לביבות?"

לארי דיוויד. אבנר, צילום מסך
"איך מתחילים עם בחורה במחנה ריכוז?" לארי דיוויד במונולוג/צילום מסך, אבנר

כצפוי, התגובות לא איחרו לבוא, וזירת המחאה היתה טוויטר. מעבר לשימוש בגיפים של עיקום פרצוף, התכווצות בכיסא ומבוכה, ספג המונולוג של דיוויד שלל מילות גנאי, לפיהן היה "פוגעני", "מחריד", "לא במקום", "מבזה" וכיוצא בכך.

לעומת זאת, היו גם כאלה שהגנו על דיוויד ועל חופש הביטוי בכלל. "אנשים מתלוננים כאילו מעולם לא שמעו את לארי דיוויד מדבר", "אם זה הרגיז אתכם, מה הייתם אומרים על מה שהלך בחמש העונות הראשונות של 'סאטרדיי נייט לייב'?", "אני יהודי, והמונולוג הצחיק אותי. הומור אמור לגרום לך לחוש אי-נוחות, זו המהות שלו" וכיוצא בכך. תגובתו של הקומיקאי עצמו טרם התקבלה, אבל דבר אחד בטוח: אמריקה עוד תעסוק רבות גם בדברים שלו בפרט וגם בגבולות ההומור בכלל.

עוד באותו נושא

לארי נשאר לארי: העונה התשיעית של "תרגיע" מצחיקה ומיזנתרופית מתמיד

לכתבה המלאה

המונולוג של דיוויד במלואו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully