וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאודה עונה 2 פרק 6: דמות מהעבר קופצת לביקור מפתיע

4.2.2018 / 22:45

אם מתעלמים ממפגש הפסגה הקיטשי בין שירין ודורון, הפרק השישי ב"פאודה" היה פרק חזק: אל-מקדסי מניע תהליכים לקראת הפיגוע הגדול עם דאעש, וואליד נחקר וחוטף קשות, ואפילו עידן עמדי סוף סוף מככב. עם זאת, הסצנה המרגשת מכל לא הגיעה ממחוזות האקשן

פאודה עונה 2 פרק 6. צילום מסך
וואליד ושירין, אחרי שנחשפה/צילום מסך

לא נהוג להשתמש בפלטפורמה של הבלוג לאיחולים פרטיים, אבל אני חייב לנצל את ההזדמנות כדי לומר מזל טוב לעידן עמדי, שאחרי חמישה פרקים כסטטיסט השתתף סוף סוף בסצנה מעניינת ב"פאודה", ואפילו זכה להרוג מחבל! אלא שזהו, אחרי סצנת האקשן המסורתית של לפני שיר הפתיחה דמותו של עמדי חזרה לאנונימיות שלה ולא זכתה לעוד זמן מסך משמעותי. זה בולט בעיקר לאור העובדה שעמדי הופיע בכל הקידומים לעונה השנייה של הסדרה, ואף נתן ריאיון מדובר ל-7 לילות של ידיעות אחרונות כדי לקדם את הסדרה. מעניין יהיה לראות מה עוד מצפה לו בפרקים שנשארו עד סוף העונה.

אז הפרק השישי של העונה התחיל בדיוק איפה שהסתיים האחרון - ברכב עם אהובת הבלוג שירין ובעלה וואליד, שמצמיד אליה אקדח לאחר שסוף סוף נפל לו האסימון שהיא לא כזה בקטע שלו, בלשון המעטה. מסיבה לא ברורה, במקום לתת לאחד מהחיילים שלו לחקור אותה באחד ממקומות המחבוא שלו, וואליד לוקח את שירין בעצמו למסע קופצני במונית שירות, שם היא נחקרת וחפציה עוברים בדיקה קפדנית. הגרסה הפלסטינית של ד"ר איגון ספנגלר ממכסחי השדים משתמש בגאדג'ט חמוד שהוא הזמין בעלי אקספרס שיכול לאתר רוחות רפאים בספריות עירוניות או שבבים אלקטרוניים שמוצנעים בתוך דרכונים זרים - וחושף ששירין משתפת פעולה עם האויב הציוני (אגב, חדי העין בטח שמו לב שלא היה צריך שום מכשיר מתוחכם, שבב ה-GPS בלט בצורה יותר מחשודה מגב הדרכון של שירין).

כאן, כאמור, נכנס לתמונה שגיא (עידן עמדי), מחופש לשוטר פלסטיני, עצר את המונית והוכיח יכולות שליפה של קלינט איסטווד בקרב יריות בה ידו הייתה על העליונה. אלא שבשביל לעצור את וואליד לא מספיקים שני לוחמי קומנדו ישראלים, וכך הגיע לו דורון משום מקום כדי להציל את אהובתו שירין. ושוב, חמש דקות בדיוק של אקשן מצוין נקטע על ידי שיר הפתיחה של הסדרה.

פאודה עונה 2 פרק 6. צילום מסך
דורון ושירין/צילום מסך

ושוב, "פאודה" מציגה את שני הצדדים המנוגדים שלה. בצד האחד מדובר בסדרת אקשן קצבית, שלא דומה לשום דבר שעשו פה בעבר וגורמת לצופה לכסוס את הציפורניים בציפייה לפרק הבא. בצד השני, מדובר בטלנובלה שמתכתבת עם הסרטים הערביים של יום שישי בצהריים שחלקנו גדלנו עליהם. הקהל הישראלי צמא ככל הנראה לכל אחד מהצדדים האלה, והשילוב שלהם גרם גם לקהל הבינלאומי להתאהב בסדרה. אלא שככל שהסדרה מתקדמת, נראה שאיכות הכתיבה של הצדדים הלא-מלחמתיים של הסדרה פשוט לא עומדת בסטנדרטיים שמשאירים קטעי האקשן.

הפעם היו אלה דווקא שתי הדמויות הבולטות והטובות של הסדרה שהוכנסו לתוך הביצה הטובענית של החלקים המטופשים של פאודה. ליאור רז ולטיסיה איידו הם העוגן של הסדרה בכל כך הרבה מובנים, ולכן היה כל כך קשה לראות אותם מבצעים את הגרסה המזרח-תיכונית של "הארי פגש את סאלי" - כולל כל הקלישאות שבספר: הפגישה המוקדמת עם ההורים, נסיעה צינית באוטו שכוללת שירה בציבור וכמובן ארוחת ערב במסעדה עם מלצרית אנטיפטית. זה נגמר בשיחה "עמוקה" ("נראה לי שעברנו את שלב הסמול טוק", אומרת שירין בחיוך מבויש) ומבטים עמוקים בעיניים. היא פתאום לא מפחדת מזה שכל הזרוע הצבאית של חמאס רוצה לחסל אותה, הוא פתאום שכח מזה שהמחבל הכי מבוקש של צה"ל מסתובב ונוגע בילדים שלו מתי שמתחשק לו.

עוד באותו נושא

"פאודה" עונה 2 פרק 5: סקס, שקרים ועוגות גבינה

לכתבה המלאה
פאודה עונה 2 פרק 6. צילום מסך
לפני ההתפרצות. קפטן איוב/צילום מסך

אלא שאם מתעלמים ממפגש הפסגה המעט קיטשי בין שתי הדמויות המרכזיות של הסדרה, זה היה אחלה פרק. אל-מקדסי מתחיל להניע את התהליכים לכיוון הפיגוע הגדול שהוא מתכנן יחד עם דאע"ש, תוך כדי שהוא רומס את כל מי שעומד בדרכו - כולל את אחיו סמיר ואת מהאר, בנו של מפקד הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית, שסוף סוף מתחיל לגלות עניין במה שהבן שלו עושה.

וכמובן, החקירה של וואליד, שמסבירה בצורה ויזואלית מה הפירוש של "עינוי באמצעות טלטולים" או "כבילה בתנוחת שבאח" שבג"ץ קבע שאינם חוקיים. למרות שזה אף פעם לא נעים לצפות בעינויים, קשה להאמין שיש עין מערבית שתזיל דמעה על כבודו הנרמס של וואליד, בזמן שהוא חוטף מכות רצח מקפטן איוב או נכבל לכיסא לעוד 12 שעות של עינויים בתנוחת שבאח - בטח לא רגע אחרי שהוא מאיים לרצוח את כל משפחתו של איוב.

אלא שבאופן חריג, הסצנה הטובה בפרק בכלל לא הגיעה ממחוזות האקשן. הצלף הקשוח אביחי והמפקד אלי יושבים לצד מדורה מאולתרת ומדברים על החיים עצמם. אלי בוחר לפתוח את הלב, כפי שגם גברים חזקים עושים לעתים, ואביחי לא מסוגל לוותר על הפוזה הקרבית כדי לנחם אותו. המפקד הקשוח לא מדבר על הלם הקרב שלו בפירוש, אבל זורק מספיק רמזים לחברו, שבתמורה מציע פתרון פרקטי לבעיה שלו ("קח כדור שינה"). זה נגמר בניסיון של שניהם לצאת מהמבוכה באמצעות הומור. יעקב זדה-דניאל ובועז קונפורטי, שלרוב מגיעים למסך ב"פאודה" רק לסצנות שכוללות מרדפים ויריות, מציגים בסצנה הקטנה והפשוטה הזאת רמת משחק כל כך גבוהה, שלרגע זה נראה כמו קטע מתכנית דוקומנטרית על חיילים, בקטע הכי טוב שיש.

הפרק מסתיים בהופעה מפתיעה של דמות מהעבר שכבר חשבנו שנפטרנו ממנה. נאור, מחופש לאסיר פלסטיני, מתגלה בתאו של וואליד, רגע אחרי שעבר חקירה בעינויים. האם וואליד יפול לתכסיס הכי ישן בספר ויזמר בפני המדובב שלו? והאם בכלל יש לו אינטרס להמשיך ולהגן בגופו על נידאל שלא באמת שם עליו או על התנועה שבראשה הוא עומד? והאם דורון באמת ישב כל הלילה והסתכל על שירין ישנה? בוא נאמר ככה, היו ל"פאודה" קליף-האנגרים יותר מעניינים מזה.

פאודה עונה 2 פרק 6. צילום מסך
אל-מקדסי/צילום מסך

פאודה משודרת בערוץ yes EDGE בימי ראשון ב-22:00.

גילוי נאות: פרשן וואלה! NEWS אבי יששכרוף הוא אחד מיוצרי הסדרה. עורך וואלה! NEWS אבירם אלעד משמש כיועץ לסדרה.

seperator
פאודה עונה 2 פרק 6. צילום מסך
וואליד תחת חקירה/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פאודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully