וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון דה לוקו

אלון עוזיאל

27.12.2006 / 10:45

כמו משקיען אמיתי, אלון עוזיאל גם בחר את שירי השנה שלו וגם דאג לכם ללינקים כדי שתוכלו אחר כך ללכלך עליו בטוקבקים

בחירת שירי השנה קשה אף יותר מבחירת האלבומים – אתה יודע פחות או יותר אילו אלבומים קנית, ניגנת, מימשת ואהבת – אבל לך תעקוב אחרי רבבות השירים ששמעת ב-365 ימים – הרי בכל דקה האוזן שלך ספגה איזשהו צליל מכיוון אחר, ויכול להיות שהרגע שהכי ריגש אותך נשכח איפשהו שם באפריל או במאי, על הדרך שבין עוד יציאה סתמית למיטה החמה.

יש גם שירי שנה ראויים שלעולם לא יבחרו – למה שתכתיר דווקא אחד מכל המאש-אפים המדהימים של גירל-טוק? איך תבחר קטע ספציפי מתוך האלבום האחרון של ג'וספין פוסטר, שהכיל שירים ארוכים והזויים בגרמנית על הפקה ניסיונית? מה תעשה עם קטעים כמו "Cellphone's Dead" של בק, שכמה שהם טובים – ברור לך שהיו לו מוצלחים יותר בקריירה ואיפה אפשר לתייק הברקות כמו "3 Freaks" של די-ג'יי שדואו, שברגע הראשון גרמו לאורגזמה, אך עם הזמן פשוט נמאסו?

היו המון שירים טובים ב-2006. כמויות. באמצע השנה כבר בחרתי מיקס טייפ עם מספר שירים מעולים שהיו עד אז – הלינק נמצא כאן למטה ובשביל לא לחזור על עצמי, אני מחשיב את השירים שבו בסיכום הנוכחי ולא מכליל אותם בכתבה. תוציאו משם רק את סאבלימינל – זו היתה גחמה שאני אמנם עומד מאחוריה, אך היא עדיין לא יכולה להיכנס לשירי השנה. בקיצור, תאחדו את שתי הרשימות ותקבלו 140 דקות של המוזיקה הטובה ביותר ב-2006. לדעתי.

מקום 25: Destroyer – Rubies

קברט זו מילה מעצבנת. קנדה זו מדינה שאני לא מבין מה הקטע שלה. אבל מתוך שניהם נולד לנו דיסטרוייר, ובתשע וחצי דקות של השיר הזה קורה כל כך הרבה קסם שאפשר למות.

מקום 24: Rock Plaza Central – We've Got A Lot To Be Glad For

גם כן מקנדה, אבל במקרה הזה עירבו גם סוסים מפלדה עם שש רגליים ורגשות של ילדי אימו. השיר סוגר אלבום מעולה בידיעה שלעולם לא יהיה טוב יותר, למרות שתמיד נשאף לכך. לוזרים שכמותנו.

מקום 23: Hot Chip – And I Was A Boy From School

הוט צ'יפ טוענים שהם ניסו, אבל הם לא שייכים. בכל זאת, השיר הזה מוכיח שהאוס יכול להשתלב גם באליטיזם של האינדי אם הוא עשוי טוב, ויותר מזה – הוא יכול לכבוש את העולם אם הוא עשוי מעולה.

מקום 22: Danielson – Did I Step On Your Trumpet

הילד הכי משפחתי באינדי הפתיע השנה עם האלבום המעולה "Ships", והשיר הזה מתוכו צווחני יותר מבחורה מפוחדת ומפוצץ באדרנלין יותר מבריחה מהחוק.

מקום 21: Thom Yorke – Skip Divided

לאנשים קשה לקלוט שתום יורק ונייג'ל גודריץ' עדיין רלוונטים, אבל אלבום הסולו של יורק לא השאיר מקום לספק, והשיר הנ"ל הוא הרצועה הכי מעניינת שבו. אפשר להגדירו כ-"Kid A" גרסת 2006.

מקום 20: Snoop Dogg Feat. E40, MC Eigt, Goldie Loc, Daz & Kurupt – Candy

סנופ הביא את E40 וההומבוייז בכדי להסביר לנו על ביט הייפי מרטיט, שהסוכריה שלהם עדיין הכי מתוקה, ושהיא מטפטפת כמו מים. יאמי (או בשפת E40 – אוווווווו).

מקום 19: Camera Obscura – Let's Get Out Of This Country

ואם כבר מתקתקות, אז גם לקאמרה אובסקורה יש מלא ממנה. בשיר הנושא של האלבום האחרון שלהם הם אומרים שם בסקוטלנד את מה שכולנו מרגישים פה בארץ: "בואו נעוף מהמדינה הזאת".

מקום 18: Casiotone For The Painfully Alone – I Love Creedence

להיות באמצע שנות ה-20, להתאהב, לאבד, להיות בודדים ולהיתקל באקסית ברחוב זה דבר שרבים מאיתנו עברו או עוברים. עדיין, אוון אושוורת' יודע לספר על זה יותר טוב מכולנו.

מקום 17: I'm From Barcelona – Oversleeping

עכשיו, כשסוף סוף קר באמת, קשה לקום מהמיטה. השיר הזה, שמגיע מקולקטיב בן 29 שקרנים משבדיה, יגרום לכם להזדרז ולוותר על הקפה. הבעיה היא שאחרי שתקומו הוא לא יעזוב לכם את הראש.

מקום 16: Xiu Xiu – Buzz Saw

השיר הזה פותח את האלבום האחרון והמהולל של שיו שיו באווירה מבלבלת, עמוסה בכעס עצמי, הסברים לא מספקים, דפיקות כואבות, חרטה וצלילים צורמים מפתיעים. תענוג.

מקום 15: The Decemberists - The Crane Wife 3

הדצמבריסיסטס וקולין מלוי, הסולן השמנמן שמתנסח כמו מילון עם תשעים כרכים, בנדבך קטן של היצירה המפוארת "The Crane Wife". חייבים לשמוע ולהתפעל.

מקום 14: Beirut - Elephant Gun

איך בא לי להיות צועני ולהסתובב במזרח אירופה. סתם – זה כל כך גיי, ואני עדיין לא מבין איך אני מצליח לאהוב את השירים המנופחים האלו של ביירות. אולי זה היוקליילי שבפתיחה.

מקום 13: The Strokes - On The Other Side

האלבום של הסטרוקס הגיע בינואר ואמר בבירור - "תעזבו אותנו כבר, אנחנו להקה טובה וזהו". השיר הזה הוסיף אמת חושפנית אחרת: "אני שונא את כולם, אני שונא את עצמי על כך שאני שונא אותם".

מקום 12: The Thermals - Here's Your Future

"הנה העתיד שלך – יירד גשם". האינטרפרטציה הכועסת של הת'רמלס על מה שהתרחש בתקופת תיבת נוח היא שתיים וחצי דקות כועסות למדי. תתפסו מטריה ומהר.

מקום 11: Lady Sovereign - Love Or Hate Me

הביט המרקיד הזה הוא מהיחידים באלבום של הליידי שאכן נוצרו ב-2006 והוא פיצוץ לא מוסבר. הבחורה השעירה צודקת – כשיצא השיר הזה היא באמת הפכה רשמית לגמדה הגדולה ביותר במשחק.

מקום 10: Okkervil River - The President's Dead

שלא כמו בישראל, בעולם של אוקרביל ריבר המילים "הנשיא מת" רק עוזרות להעריך את הדברים הקטנים שבחיים.

מקום 9 : The Pipettes - Your Kisses Are Wasted On Me

קשה להאמין ששם השיר רומז על כך שבנות הפיפטס אוהבות את זה חזק, כואב ובלי רגש. האלבום שלהן להיט והשיר הזה, שמייצג את הסיקסטיזיות התמימה שלהן, הוא תמצית מזוקקת מהן.

מקום 8: Rick Ross - Hustlin

אני מזדהה עם ריק רוס. גם אני עומד יום יום בפינת הרחוב ומוכר סמים מדוללים לילדים בלי שיניים (לפחות השיניים שלי עצמי מצופות זהב). חבל רק שבינתיים נדמה שרוס הוא סתם וואן-היט-וואנדר.

מקום 7: CSS – Alala

לא ברור מאיפה נחתו על העולם חמש הברזיליות האלו ונושא הכלים שלהן. אומרים שדיפלו גילה אותם, ושמאז הPאנק-Fאנק הוא לא אותו הדבר. הרבה מזה זה בזכות הסינגל המצוין הזה.

מקום 6: Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack

"תמיד תוכלי למצוא אותי" אומרים הלאירס שוב ושוב בשיר המהפנט הזה, שמשתמש בריחוף א-לה ספריטולאייזד. אני מאמין להם. אנשים שיודעים לרגש ככה חייבים להיות אמינים.

מקום 5: Joanna Newsom – Emily

קשה לבחור שיר אחד מהחמישה שב-"Ys" של ג'ואנה ניוסם. אבל תראו מה זה – הצלחתי. "אמלי" מייצג את כל מה שטוב בעולם המוחשי ובעולם הדמיוני של ניוסם, ב-12 דקות בלבד.

מקום 4: The Hold Steady - You Can Make Him Like You

זה השיר הכי פופי של ההולד סטדי – זה שנכנס ויצא הכי מהר, אך בכל זאת, טקסט כל כך ציני לא מוצאים כל יום והוא עלול לעשות לשוביניזם את מה שבוראט עשה לאמריקאים.

מקום 3: Peter Bjorn and John - Young Folks

שיר הפופ של השנה. בהחלט. הכל פה נכון – השריקות, המקצב, הדרבוקה, הדואט זמר-זמרת, הטקסט והפזמון. זה לא צעיר ולא זקן, זה פשוט הדבר האמיתי.

מקום 2: The Fiery Furnaces - Teach Me Sweetheart

אפילו שכבר כתבתי על השיר הזה ברשימה שהזכרתי בפתיחה, הייתי חייב להכניס אותו לכאן. הפיירי דפקו את הבלדה הראשונה בחיים שלהם ונתנו בעיטה בראש לכל מי שטוען שהם עמוסים מדי.

מקום 1: Asobi Seksu - Red Sea

במשך כל אלבום הבכורה שלהם, אסובי סקסו מערבבים אסתטיקה יפנית עם הז'אנר בעל המושג המפוקפק שוגייז. הם יושבים בניו-יורק, והסולנית היא יפנית קטנטנה עם קול ענק. "Red Sea" הוא כמעט שמונה דקות של שיר, שמדגים בצורה הטובה ביותר את היכולות המדהימות של החמישייה הזו, שנעה כל הזמן בין ריחוף רגוע וממסטל לפיצוץ קולי היסטרי של דיסטורשנים ושירה. מדהים מדהים מדהים – אין תיאור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully