וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מדבר וזה בא

שרון אריאלי

8.10.2007 / 10:41

בפסטיבל "In D Negev" יגיעו לחולות הנגב מיטב האמנים שיש לאלטרנטיבה הישראלית להציע. שרון אריאלי מפריח את שממה

המהומה שעוררה הגעתו של שלמה ארצי - הזמר המצליח ביותר בישראל מזה 20 שנים להזכירכם –לירוחם, מזכירה לנו עד כמה רחוק אזור הנגב ודרומה, ממרכז התרבות הישראלית. ואם זהו מרחקו של המיינסטרים, נותר רק לדמיין כמה שנות אור מפרידות בין סצנת המוזיקה האלטרנטיבית בישראל, לאוהביו, אם יש כאלו, בדרום.

חקלאי אחד בתהליכי פרישה וסטודנט לעיצוב פסי קול בקולנוע החליטו שמעתה העניינים יתנהלו אחרת: אסף קזדו (26) ומתן נויפלד (25), עכברי מדבריות שהם גם עכברי מוזיקת שוליים, יזמו ויוציאו לפועל את פסטיבל "In D Negev", שיתקיים ב-19 וב-20 באוקטובר במצפה גבולות ("שעה ורבע מתל אביב, 35 דקות מב"ש", ע"פ אתר הפסטיבל), ויופיעו בו ממיטב האמנים שיש למוזיקה הישראלית להציע, עם טוויסט: לא חובה לנגן סט אקוסטי.

"זה רעיון שמתגבש כבר הרבה זמן", מספר נויפלד, "אנחנו לא נוסעים הרבה למרכז, לא פותחים 'עכבר העיר' ואומרים לעצמנו, 'יאללה, יש הופעה טובה הערב, בוא ניסע', וזה הציק לנו מאוד. אין פה אולי אף אחד בדרום שיגרום לאמנים לרצות לבוא, ואם הם כבר באים זה פעם בהרבה זמן, ובדרך כלל בפורמט האקוסטי. גם הקהל די מנומנם ורק בזמן האחרון יש התעוררות בבאר שבע. כבר איזה 10 שנים שאנשים באזור הזה חולמים שיקרה משהו בעיירה מדברית, ואז ישבנו בבית איזה יום אחד, שתינו קצת בירה, והחלטנו, שזהו, עושים את זה. מוסר ההשכל כנראה הוא שצריך לשתות כמה שיותר".

לאחר שנפל הפור בדבר קיום הפסטיבל, כל מה שנשאר היה לארגן אותו, ובתור התחלה, צריך לדעת לאן להגיד לאנשים להגיע. בשביל קזדו, תושב גבולות, זו הייתה ההחלטה הקלה ביותר. "המיקום של האירוע הוא תמיד הכי בעייתי", הוא אומר. " גם מבחינה לוגיסטית, אישורים וכו'. בגלל שאני תושב המקום, אני מכיר אותו, וזה בעיני מקום מושלם לכזה אירוע: הוא גדול ורחב, יש בו הרבה מקום, הוא מסודר ומגודר, וגם יותר קל לעבוד בו מול האנשים. בנוסף, זהו גם אתר היסטורי, אחד מ-11 נקודות ההיאחזות (11 ישובים בנגב שהוקמו ב-1946 בתגובה לתוכנית החלוקה המתגבשת של ועדת מוריסון גריידי - ש"א), כך שיש גם מימד ציוני, למי שרוצה".

קול קורא לנדוד

משנבחר המקום, שזמן ההגעה אליו אורך בשעה ממה שתל אביבים רגילים ללכת להופעות, התחילו נויפלד וקזדו לגלות את נפלאות הבירוקרטיה הישראלית. למעשה, השיחה בינינו מתקיימת כיום לאחר סיור של המארגנים עם מהנדס הבטיחות, שהוא עוד אחד מעשרות המכשולים המנהליים שעומדים בפניהם:"זה הדבר הכי קשה שיש", אומר קזדו.

אבל בטרם גויסו החסויות, ההכנות לפסטיבל עוררו את הקהל האלטרנטיבי הווירטואלי (תרתי משמע) מרבצו למספר פעולות מחממות לב: תמר אפק מלהקת ED, שארגנה את פסטיבל "חוץמזה" בנחל צלמון באפריל שעבר, הזמינה את רוב האמנים התל אביבים, ועזרה במתן עצות מועילות; אורי סגל מלהקת Pits, מתחזק את אתר האינטרנט של הפסיבל שעוצב על ידי אשתו, אורלי גן. אבל את המעשה החביב מכל מבצע אייל דץ, סטודנט בן 25 מפלורנטין שהחליט לארגן הסעות מתל אביב לאתר הפסטיבל: "התל אביבים הם קהל מפונק", הוא אומר. "הם נורא רוצים לבוא, אבל שזה יהיה בסביבה הקרובה שלהם. המטרה כאן היא להקל על האנשים להגיע, כדי שיוכלו להראות את ההשפעה שלהם. אתה הולך מסביב ורואה את כל פסטיבלי הנוער שהיו כאן בקיץ האחרון, ואתה מאד מקנא שאין לך משהו כזה, עם מוזיקה שאתה מתחבר אליה. אז התאגדנו כמה חברים, כדאי לנסות ולארגן לפחות אוטובוס אחד שירד לשם מתל אביב, כי חשוב שיגיעו כמה שיותר אנשים לאירוע הזה. אני מקווה שתהיה היענות יותר גדולה לקראת הפסטיבל". דץ מבקש שנפרסם את הטלפון שלו, למתעניינים בשירות הזה, ואנחנו כמובן שלא יכולים לסרב: 052-2227684. בנוסף, פתחו אנשי הפסטיבל קומונה באינטרנט העוסקת בהחלפת טרמפים מאזורים שונים ברחבי הארץ.

"זה באמת מחמם את הלב שכולם רוצים לעזור", אומר נויפלד, "אבל בדיוק אתמול, אחרי מהנדס הבטיחות, אמרתי למתן שזה אנחנו לבד נגד כל העולם". "אתה לא יודע עד כמה זה קשה", מוסיף קזדו. "יש המון לחץ ופחדים, אבל אנחנו מקבלים כל הזמן תגובות חמות ומחזקות, וזה מאוד עוזר לנו.

מה תיחשב הצלחה בעיניכם?

קזדו: "שבאמת יגיע כמה שיותר קהל, שההופעות יתקתקו, שהאמנים באמת יגיעו וגם ימשיכו לבוא לאזור יותר אחר כך. שלא נפסיד כסף".

פסטיבל "אינ'די'נגב" יתקיים בתאריך ה-19.10.07-20.10.07 במצפה גבולות. בין האמנים שיופיעו: יהלי סובול, מלכת הפלקט, נעם רותם, דויד פרץ, נדב אזולאי, המידנייט פיקוקס, שני קדר, דני הדר ונגה שליו, acute ועוד. מלבד המופעים המוזיקליים, יהיו במקום מתחמי אמנות ויצירה פלסטיים, ועוד. מחוץ לאתר הפסטיבל יהיה מתחם קמפינג מסודר, ולאלו שמעדיפים אירוח ביתי יותר, ניתן להזמין חדרים באורחן מצפה גבולות או באורחן קיבוץ צאלים (כ-5 דקות מאתר האירוע).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully