וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: דויד פרץ - "ארץ שלא שם"

דויד פרץ

29.12.2008 / 21:25

המלחמה בעזה והירי הממושך על דרום הארץ מחלחלים גם למוזיקה. דויד פרץ שר, כותב ומסביר שממש לא רחוק מכאן, אנשים רק רוצים את החיים שלהם בחזרה

יח"צ - חד פעמי

לא עניין פשוט הוא שם של שיר. במשך הרבה זמן התלבטתי כיצד לקרוא לשיר הזה - "אל תקרא לזה ארץ הקסאם, זה נשמע טרנדי, אופנתי כזה ובכלל הקסאם זה עניין חולף... " אמרו לי חברים ומכרים לאורך השנה האחרונה ובתחילה התעקשתי. זו הארץ שבה אני גר, אותה אני מכיר ועליה אני רוצה לכתוב, השבתי. אך החברים צדקו. הקסאם אכן חלף לו. חלף פעמים רבות מדי בשמי הנגב המערבי והטיל צל ארוך על חייהם של עשרות אלפי האנשים.
פעם חלף ממש קרוב, פעם רחוק יותר, פעם מחורר את האדמה הצהובה, פעם קורע את השלטים שמעידים שהכל למכירה, פעם קוטע את השיעורים ופעם חולף ולוקח איתו את חיי מי שכל חטאו היה לחיות במקום הלא נכון ובזמן שלא נרשם.

טווח המכניקה הפרימיטיבית של הקאסם סימן בשנים האחרונות את גבולות הארץ החדשה שעלתה וצמחה מן החולות של הנגב המערבי, את אותה הארץ שלא שם.

כמי שחי, מנגן, אוהב, עובד, אוכל, ישן וחולם בפאתי ובתוך אותה ארץ, לא יכולתי שלא לראות את הסדקים שנפערו בחולות הזמן מדי יום ויום. משרטטים באיטיות אך בעקשנות את הגבולות המתרחבים והמתפוררים של אותה ארץ שלא שם.

בכל הופעה ולאורך כל הארץ, כששרתי את השיר, גיליתי מתגובות האנשים שהארץ שלא שם כבר מזמן כאן, והיא לא מוגבלת לטווח של שום טיל. "תוציא את השיר הזה לרדיו" יעצו חברים בכל פעם שמתקפת קאסמים נוספת עלתה ובאה. אך הדבר האחרון שרציתי בחיי היה להיות גימיק.

דווקא עכשיו כשהטילים כבר באשקלון ובנתיבות בפאתי אשדוד, קרית גת, ובאר שבע ואין מנוס מלראות שהפער בין הסדקים הולך ומתרחב למימדי ענק ושואב את קסם השגרה של הארץ הזו לתוכו, הסכמתי לשחרר את השיר הזה וזאת מתוך תקוה אחת פשוטה וכנה, שהימים האלו והארועים המתחוללים יהפכו את השיר הזה, סוף סוף, ללא רלוונטי יותר.

***

דויד פרץ יתארח הערב בהופעת השקת אלבום הבכורה של יוחנן קרסל במועדון ברזילי בתל אביב. "ארץ שלא שם" הוא שיר מתוך אלבום סולו שני של פרץ, שהוציא בעבר את "הייקו בלוז".

  • עוד באותו נושא:
  • דויד פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully