וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליה אליאב - "פשוט"

22.12.2010 / 8:12

המוזיקאית המוכשרת מוציאה את "פשוט", סינגל ראשון מתוך אלבום שני. בראיון, היא מספרת למה טוב להגיע לאולפן בלי לדעת מה יקרה ואיך יוצרים אחרי שכל מה שהאמנת בו מתמוטט

יח"צ - חד פעמי

שנתיים אחרי "תנועה", אלבום הבכורה היפה והמיוחד שלה, טליה אליאב חוזרת לעשות מוזיקה שלא שומעים כל יום בישראל. המוזיקאית מוציאה את "פשוט", סינגל ראשון מתוך "קוד הזיכרון", אלבום שני אותו מוציאה אליאב באופן עצמאי, בהפקה מוזיקלית של שי לוינשטיין.

טליה אליאב.
המשך מצוין לבכורה. טליה אליאב

"האלבום הוא אקספרימנט שלי ושל שי", מסבירה אליאב. "יצאנו לאולפן בצפון, שהינו שם עשרה ימים ולא ידענו מה הולך לקרות, כיוון שהגענו רק עם חומר גולמי, מבלי לדעת איך החומרים יישמעו. גם הנגנים לא הכירו אחד את השני לעומק. חקירה וחיפוש מוחלטים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

את מרוצה מהתוצאה?

"מאוד. אני חושבת שהמוזיקה באלבום יצאה נאמנה לגמרי לחיפוש שלי ולניסיון שלי ללכת בין סגנונות, מה שהופך את האלבום לבעל ספקטרום רחב מאוד של חומרים, שכולם עובדים על מנגנוני הרגש, בעיקר הרגש שלי".

מצד שני, זו יצירה ללא עוגן בעצם. זה לא מלחיץ?

"מראש רציתי שהעוגן היחיד יהיה הרגש שעולה באותו הרגע, כי אני חושבת שזה הופך יותר ויותר לדבר היחיד שאני נאמנה לו. זה גם משהו שעובר בהופעות".

איך בעצם? הופעה היא המקום לבצע בו שירים שאתם מכירים ועורכים עליהם חזרות.

"יש לי הרכב שבו הנגנים מצוינים והם מבינים אותי בדיוק במובן הזה. לכן בכל הופעה קורה משהו אחר. איתם אני מרגישה שמה שקורה על הבמה זה לא החיים, אלא שיש שם פרסונה והיא חופשייה לעבור בין מימדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליצור מאפס. עטיפת הסינגל של אליאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אליאב, התחושות עמן באה לעבודה על "קוד הזיכרון" לא היו נוכחים באלבום הבכורה. "אני השתניתי והתבגרתי", היא מספרת. "החומרים של האלבום החדש נכתבו בשלב אחר של החיים שלי. נראה לי שגיל 23,24,25 היו שנים נורא קריטיות בהתבגרות שלי – חוויתי את עצמי הכי בודדה, כל מה שהכרתי די התמוטט ויצאתי בחיפוש אחרי תשובות לכל השאלות".

לפחות יצא לך מזה משהו טוב, לא?

"החיפוש הזה הביא המון המון עוצמות, בוודאי. היום אני גם מבינה שהחיפוש האמנותי שלי יהיה מעבר לרצון לרצות אחרים. אני מודה שיש בי איזושהי מרדנות באופי שלי, וחשוב לי להיות במצב של עיניים פקוחות באמנות שלי ובאמירה שלי, לחדש ולהביא משהו שירגש אותי".

מה השיעור הכי טוב שלמדת בשנתיים האחרונות?

"למדתי שעדיף להיות עצמאית בתחום שאני עוסקת בו ואם היו לי איזושהן אשליות לגבי חברות תקליטים, הן התבדו. למדתי גם לשתף אחרים באמנות שלי וזה לא פחות חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully