וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר שמיר - "בואי אלי"

11.1.2011 / 8:00

אחרי שתיקה ארוכה, אסתר שמיר חוזרת עם אלבום חדש שמשיב את צליל הרוק עמו פרצה. בראיון, היא מספרת למה זה לקח זמן כה רב וכשזה מגיע לשלמות, עם מי היא לא רוצה להתעסק

יח"צ - חד פעמי

בסופו של דבר, מה שאסתר שמיר רצתה לעשות יותר מכל היה לחזור לרוק, לאותו צליל שהביאה עם "במקום הכי נמוך בתל אביב" החלוצי, שהגדיר מחדש את הפוטנציאל של נשים ברוק הישראלי. שבע שנים אחרי יצירתה האחרונה, "בגלל האנשים שאני אוהבת", שמיר הרגישה שהצורך בוער בה והתוצאה היא "בואי אלי", סינגל ראשון מתוך "זה בינך ובין אלוהים", אלבומה החדש שייצא בקרוב בלייבל עננה.

"רציתי לחזור לרוק מבחינת צורת הכתיבה, העוצמה, הכוח והישירות", אומרת שמיר בראיון לוואלה! תרבות. "הגוון הזה קיים גם בשירים השקטים, אבל רציתי לחזור לימים של 'במקום הכי נמוך בתל אביב' עם כל העוצמה הפנימית שהצטברה בי במשך השנים והגיעה היום למקום בוגר".

מתי הבנת שאת רוצה לחזור?

"כבר לפני שלוש שנים הרגשתי שאני רוצה לחזור לקהל. לקחתי שבתון מבית הספר שלי, 'קול הרוח' (בו שמיר מעבירה טיפולים מיוחדים באמצעות הקול - ע.ש), רציתי לחזור לקהל יותר רחב ולהגיע למקום חדש מבחינתי. בהתחלה חשבתי שבאלבום יהיו שירי תפילות, אבל הבנתי שיש לי תשובות להרבה דברים, מבלי להבין מה השאלה. ואז הלכתי לכתוב את הדיסק הזה מחדש. אני שמחה בעיקר על הסבלנות שגיליתי כלפי עצמי".

אסתר שמיר. אלדד רפאלי,
לגלות סבלנות כלפי עצמך. אסתר שמיר/אלדד רפאלי

מי שסייע לשמיר לגלות את הסבלנות הזו היה המפיק המוזיקלי של הפרויקט, יונתן לוי מלהקת איזבו, מהמפיקים המוזיקליים המבוקשים בישראל. שמיר מספרת כי שמעה את לוי מנגן גיטרה, על אף שבמקור הוא בסיסט, וחשבה שזהו הצליל שחסר לה. לכן היא פנתה אליו והיום ממש, אבל ממש, לא מתחרטת על כך: "כל מה שיונתן הביא השלים את הכיוון שרציתי להגיע אליו באלבום. הוא גם בא מתוך הערכה כזו, שגם הוא שאל איפה אני הייתי כל השנים".

נו, אז איפה באמת היית?

"תראה, גם בעבודה הרוחנית והטיפולית, אני כל הזמן יוצרת. הייתי צריכה את פסק הזמן הזה, את המגע האינטימי עם האנשים בעבודה הטיפולית, כי הבמה היתה מקום בודד. היום, אחרי שיצרתי קשר כל כך אינטימי עם כל כך הרבה אנשים, אני מרגישה שאני יכולה לבוא עם התכנים האלו לעולם ולהביא אותם בצורה מאד מוזיקלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחזרה לצליל שהמציאה. אסתר שמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההאזנה ל"בואי אלי" מוכיחה שאכן שמיר צברה עוצמה מוזיקלית שזורקת אותה הישר לפרונט של המוזיקאיות הפועלות בתחום הרוק בישראל. כמו תמיד, היא מנגנת ושרה באופן ישיר ואינטליגנטי, כשהטקסט מתכתב עם המציאות של "במקום הכי נמוך" אבל גם עם הצוהר שנפתח בפניה בעבודתה כמטפלת. "אני פרפקציוניסטית", מספרת שמיר על התהליך שעברה. "גם יונתן כזה. אמרתי לו בשלב מסוים שזה אני והוא עכשיו ושנינו לא זזים מפה עד שזה מושלם מבחינתנו, כי אני ממש לא רוצה עסק עם עצמי אחר כך".

את חוזרת לתחום שלא הרבה השתנה בו מאז פרצת. השוק לא הוצף בזמרות מצליחות עם גיטרה.

"אני מרגישה שאני לא יודעת להשוות את עצמי עם מה שקורה מסביב, כי הכל נורא מפוזר. אני כן יכולה להגיד שאני מרגישה שוב פעם פריצה ומשהו חדש שקורה אצלי. הצליל חדש וגם אני חדשה. עכשיו אני יכולה להודות לכל השנים שעומדות מאחורי. רוק הוא דבר צעיר ואני מרגישה שאני מצליחה לעמוד באתגר שהוא מציב".

את מתכוונת להופיע?

"אני רוצה. בעצם, מה זה רוצה? אמרו לי כבר, אם תרצי – זה יקרה, תפסיקי לבלבל את המוח. אז יהיו הופעות".

(כתב: עינב שיף)

  • עוד באותו נושא:
  • אסתר שמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully