וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 105

אמיר אגוזי

7.4.2011 / 9:30

למילה lush אולי אין מקבילה בעברית אבל תרגום מוזיקלי דווקא יש לה: מרפאל סדיק ועד גיל סקוט הרון, קבלו קאסט שמכניס את הרכות לאלקטרוניקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך אומרים lush בעברית? גיל סקוט הרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"Lush" היא מילה שחסר עבורה מקבילה הולמת בעברית. למרכז הכובד שלה, בשדה המשמעויות שבין שפע, עושר ועסיסיות, יש מבחר מספק של חלופות, אך בכל אלו חסר מטען הצד של הרכות - המשני אמנם, אך כה משמעותי - שבלבה של המילה האנגלית. הצרה היא שזו בדיוק המילה שתתאר את החוט המקשר שבבסיס הבחירות ברשמקול הנוכחי, בין הסול הרך של רפאל סדיק לאלקטרוניקה המועדונית אך נוגה של בוריאל ופור-טט או של ה-UK גאראג'/פוסט-דאבסטפ/ווטאבר הקשוח יותר אך באותה נשימה גם איכותי ומעודן שבסביבת הלייבל הוטפלאש, שחוגג כעת שמונת שנות פעילות ומצוינות.

Raphael Saadiq. Neilson Barnard, GettyImages
הישר מהפנתיאון של מרווין גיי וקרטיס מייפילד. רפאל סדיק/GettyImages, Neilson Barnard

קודם כל, אנחנו פותחים וסוגרים עם מר רפאל סדיק, שאי אפשר להפסיק להאזין לאלבומו החדש, "Stone Rollin". את "Good Man" הנפלא מתוכו שמענו כאן שתי מהדורות אחורה, ואת זו הנוכחית אנחנו סוגרים עם "The Answer", אחת מיני פנינים רבות שהאלבום החדש שופע בהן. סדיק התארח אתמול בבוקר (רביעי) בתוכניתו של ג'יילס פיטרסון עם ביצועים חיים לכמה מקטעי האלבום אז אל תפספסו את הלינק לתוכנית (למטה). אנחנו, בכל אופן, יוצאים לדרך עם הרמיקס האפי של Yam Who ל-"Skyy, Can You Feel Me?" המושלם של סדיק מלפני כשבע שנים, שבזמנו היה להיט לא קטן ועודנו אפוף הילה שמימית יוצאת דופן.

סדיק החל את קריירת האר'נ'בי שלו כנגן בס בלהקת הליווי של פרינס באמצע שנות השמונים, לפני שפצח בקריירה ענפה שכללה את ההרכבים Tony! Toni! Toné!, לוסי פרל, והפקות עבור ולצידם של קיו-טיפ, ג'יי דילה, אלי שאהיד מוחמד (א טרייב קולד קווסט), ג'ון לג'נד, די'אנג'לו, TLC, מרי ג'יי בלייג' ונוספים. את אלבומו הקודם, "The Way I See It", כבר סקרנו בהרחבה בשנתו הראשונה של המדור (רשמקולים 19, 20 ו-40), ואלבומו החדש לוקח עוד יותר לקצה - הן ברמת הסגנון והן מבחינת הטיב - את פנייתו והעמקתו בסול וFאנק אולד-סקוליים, הישר מהפנתיאון של מרווין גיי וקרטיס מייפילד. לבטח עוד נשוב אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצב צבירה lush אך אלקטרוני. פור-טט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנחנו עוברים למצב צבירה lush אך אלקטרוני עם קטעים חדשים של שניים מהגיבורים הגדולים של האלקטרוניקה של העשור האחרון - בוריאל ופור-טט - שנמצאים שניהם בתקופת ריליסים פורה. בעוד פור-טט ביקר לאחרונה המון במדור עם החומרים שיצאו סביב אלבומו המעולה משנה שעברה, "There is Love in You", מבוריאל לא שמענו מזה כמעט ארבע שנים, עד עתה.

רק במהלך חודש מרץ יצאו גם הסינגל החדש של בוריאל, מתוכו לקוח "Stolen Dog" שכאן (וכולל גם את "Street Halo" הנהדר לא פחות); גם סינגל אחד חצוי של פור-טט וקאריבו (דן סניית'), מתוכו לקוח "Pinnacles" של פור-טט; וגם סינגל נוסף של שת"פ האול-סטארס של פור-טט, בוריאל ותום יורק, שאמון על השירה, אותו תוכלו לשמוע בלינק שפה מתחת.

תום יורק. Michael Buckner, GettyImages
אם הוא בעניין, מי אנחנו כי נלין. תום יורק/GettyImages, Michael Buckner

אנחנו ממשיכים ומקשיחים עם מבחר קטעים שלקוחים מעולמו של הלייבל הוטפלאש (Hotflush), והמפיק/דיג'יי סקובה שעומד בראשו, שחוגגים כעת את שגשוגו של הלייבל עם אוסף כפול ומעולה בשם "Back & 4th", שכולל דיסק אחד של חומרים חדשים ובלעדיים של אמני הלייבל ושני של קטעים נבחרים מקטלוג העבר שלו.

במהלך כ-30 ריליסים, מייצג הסיפור של הוטפלאש את אחד הנתיבים החשובים והמעניינים שעבר הדאבסטפ, בפרט, מאז תחילתו, והאלקטרוניקה הבריטית, בכלל, בעשור האחרון. עם צאתו לדרך ב-2003, בלט הלייבל עם ריליסים איכותיים במיוחד של מפיקים חשובים מהגל הראשון של הז'אנר, ביניהם Search & Destroy, Distance ו-ווקס'ד. לצד מעברו של בעל הבית לברלין, שם חבר לאנשי מועדון הברגהיין – ברמה המוזיקלית כמו זו המסיבתית (כמנהל ליין הדאבסטפ המוביל של המועדון), התגברה נוכחותן של השפעות האוס וטכנו (כמו אלו שבקטע של סקובה שכאן, תחת השם SCB). בשנתיים האחרונות בלט הלייבל בחוד החנית של ההתפוצצות הסגנונית שעברה על הז'אנר, עם כוכבים צעירים ובולטים כמו ג'יימס בלייק, מאונט קימבי, ג'וי אורביסון ו-Sepalcure, שנופלים כולם איפשהו תחת ההגדרות השונות והמשתנות תדיר של פוסט-גאראג'/דאבסטפ, והם כבר כנראה מהמפורסמים שבחבורה כולה.

Mount Kimbie. Gus Stewart, GettyImages
בין הכוכבים של Hotflush. מאונט קימבי/GettyImages, Gus Stewart

Raphael Saadiq – Skyy, Can You Feel Me? (Yam Who rework) // Yam Who // 0:00

Luminary Youth – Diamond Skies (ft. Warpaint) // Bandcamp // 7:30

Falty DL – Voyager // Planet Mu // 9:30

Burial – Stolen Dog // Hyperdub // 14:00

Lone – Dolphins // R&S // 19:30

Tom Demac – Swimming in My Mind (Dave Aju remix) // Hypercolour // 23:00

Four Tet – Pinnacles // Text // 29:30

Julio Bashmore – Ribble to Amazon // 3024 // 35:00

SBC – Loss // Aus // 38:30

Jacques Greene – Another Girl // Lucky Me/Wireblock // 42:30

Koreless – 4D // Pictures // 47:30

Sepalcure – Taking You Back // Hotflush // 49:00

Pixelord – Kiwi Dream // Car Crash Set // 55:30

Mizz Beats – The Day Before Tomorrow // Eglo // 58:30

Mount Kimbie – Maybes (James Blake remix) // Hotflush // 62:00

Gil Scott-Heron – My Cloud (Jamie XX remix) // XL // 65:30

Raphael Saadiq – The Answer // Columbia // 70:00

המייל שלנו:

rashamkolrashamkol@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully