וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקה מזרחית: למה שזמרים לא ישירו לעבריינים?

חגי אוזן

23.8.2011 / 6:48

מושיק עפיה צודק בדעתו שמותר לאמנים להופיע בפני עבריינים, משה פרץ אלוף, עידן יניב עף על עצמו בשיר שהוא יותר תרגיל מאשר להיט ואביהו מדינה משעתק את עצמו. חגי אוזן וצדק לכל

גם לעבריינים מגיעה מוזיקה

מושיק עפיה. אביב חופי
טוב שהיה מישהו שידע להגיד שזה בסדר להופיע מול עבריינים. מושיק עפיה/אביב חופי

צקצוקים צדקניים נשמעו השבוע בעקבות פרשת מרגול והתגלית המרעישה ממש, שגורסת כי זמרי סלסולים מופיעים באירועים של עבריינים. קולות של ביקורת נשמעו כלפי מושיק עפיה וזמרים אחרים, שאמרו שאין להם בעיה להופיע באירועים של העבריינים "כי הם משלמים טוב". המשפט הזה, גרר אחריו תגובות נזעמות וקביעה נחרצת שאין זה ראוי להופיע אצל עבריינים משום שהכסף שבו הם משלמים מהול בדם.

בחייאת רבאק ואף נו באמת; אם כך, גם אסור להשכיר להם אולם לאירועים שלהם. מאותה סיבה גם אסור למכור להם רכבים ואם בדרך לחתונה הם עוצרים בתחנת דלק, מן הראוי לא לספק להם סולר. שלא לדבר על המוכר בחנות נוחות שממנו הם רוצים לקנות בקבוק שתיה, הרי כסף דמים הוא ואין ליהנות ממנו.

לכל מעשה פלילי יש כתובת אחת - המשטרה וכשהיא חושבת שיש צורך - גם בתי המשפט שם. כל עוד העבריינים אינם במעצר בית או בבית הסוהר, אין סיבה שלא יזכו להזמין הופעה, גם של שלמה ארצי.

משה פרץ חדשן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משלם את המס שמשלמים חדשנים. משה פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל הדיבורים על כך שמשה פרץ הוא לא זמר סלסולים אמיתי מתבררים סופית כקשקוש מוחלט עם צאת השיר החדש שלו, "אלף פעמים". פרץ נותן בראש עם חפלה משובחת ומוכיח שוב שמדובר באחד הכשרונות הגדולים ביותר שצמחו כאן. "אלף פעמים" הוא שיר באווירת "ארוץ עד אלייך", השיר הטוב ביותר שלו עד כה וסביר להניח שגם הוא ירתח על הרחבות. פרץ הוא אמן מגוון, בעל אינטליגנציה מוזיקלית שתרצו או לא, ממציא מחדש פורמטים ואולי זאת הסיבה שהקהל השמרני מתקשה לקבל אותו. זהו המס המסורתי שהחדשנים משלמים עבור העתיד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עידן יניב עף על עצמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסומת עצמית, אבל ברוח טובה. עידן יניב/מערכת וואלה!, צילום מסך

צריך חוש הומור בריא במיוחד כדי להוציא שיר כמו "מי אם לא עידן יניב" ולעידן יניב יש אותו. בפועל, לא מדובר בשיר טוב במיוחד ורק היציאה הטקסטואלית, נותנת לו קריצה שובבית שמתאימה לזמר המבצע. הלחן מושפע במקרה הטוב מכמה שירים אחרים ("יהודה, יהודה" של להקת השמחות, למשל, בשילוב עם "מותק" של פאר טסי), העיבוד של הנרי מהוקצע ועידן יניב נותן ביצוע יעיל ליצירה שלא דורשת הרבה. התוצאה: פרסומת לעידן יניב. עכשיו בחנויות המובחרות.

וישים - סקירת סינגלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכול להיות רגוע. יניב בן משיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

יניב בן משיח - "אחי היקר"

מילים: ליאור נרקיס וצ'ולי זכאי לחן: ליאור נרקיס

כבר הרבה זמן שהזמר יניב בן משיח לוטש עיניים לעבר הקהל הרחב. עכשיו הוא עושה צעד נוסף בכיוון עם השיר "אחי היקר" שכתבו לו ליאור נרקיס וצ'ולי זכאי ללחן של נרקיס. בן משיח מגיש שיר שמתאים לקהל הדתי חרדי וגם לחילוני. הביצוע של בן משיח, מצוין כרגיל ונראה שבעזרת השיר הזה, בן משיח יכול להגיע רגוע להופעה שלו ב-6/9 במתחם הרכבת הישנה ירושלים.

נתנאל - "אם תבואי"

מילים: אביהו מדינה לחן: סגיב כהן

החוט שמקשר בין אביהו מדינה שכתב את המילים לשיר "אם תבואי" למלחין סגיב כהן הוא נתנאל. בין הטריו, אביהו מדינה – נתנאל – סגיב כהן הוא פשוט רצף דורות של המוזיקה המסתלסלת בישראל ובאמת השיר נשמע בהתאם. אחד משלים את השני. מדינה מביא את הישן, כהן מתבל את השיר בלחן עכשווי שעדיין מושפע מיצירות עבר של מדינה ובאמצע נתנאל עם ביצוע בוגר, חם, חכם ומלוטש.

מה שכן, חובה לציין שמדינה עשה לעצמו הנחות כשדי העתיק את פזמון "אם תבואי" מתוך שיר אחר שכתב, "לו הייתי" לאייל גולן: "אל תהי דלתך סוגרת ובכאב מענה את אוהבך, תני ידך ביד אוהבת ולעולם לא תהי לבדך". מעשה תמוה ומוזר, שאם הוא נעשה בכוונה תחילה, לא ברור מה מטרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully