וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנה דל ריי: רוצה להיות אדל - בגרסה הרזה

דפנה לוסטיג

18.10.2011 / 11:45

לנה דל ריי, סנסציית הבלוגים של הרגע, מנסה להיות הגרסה הכוסית של אדל אבל כרגע נראה שהיא לא משתווה לה, לא בכריזמה ולא בכישרון. דפנה לוסטיג משחקת משחקי וידיאו

לנה דל ריי דומה לנטלי פורטמן, בהבדלים קטנים: אצלה האף הוצר קצת יותר מדי והשפתיים נופחו קצת מעל המותר. שני האלמנטים האלה מסתדרים היטב עם התדמית שנרקחה לה על ידי מנהליה, ששינו את שמה מליזי גרנט ללנה דל ריי כדי להוסיף לה טאץ' הוליוודי.

מהמימיקות של פורטמן, דל ריי בחרה לאמץ דווקא את אלה המיוסרות מ"ברבור שחור", וגם זה הולם את תדמיתה החדשה והמכונסת, זו שהעלימה את עבודתה של זמרת הפופ החביבה שהיא היתה פעם. דל ריי היא סנסציית בלוגים, השם החם של הרגע: ההופעה שלה בלונדון סולד אאוט וכהשסינגל שלה, "Video Games", ייצא ביום ראשון הוא צפוי לסחוף את המצעדים.

לנה דלי ריי משרבבת שפתיים בקליפ ל-"Video Games":

האם לנה דל ריי היא יוצרת טובה או לא היא לא השאלה הנכונה לשאול כרגע. אותי באופן אישי, שני הסינגלים שלה משעממים, אבל נדמה לי שרק אותי, כי כאמור - העולם בטירוף ממנה. מצד שני, שני סינגלים הם אינדיקציה ראשונית ולא מספקת, כך שתשובה מלומדת בעניין תגיע רק בסוף ינואר, אז ייצא אלבום הבכורה.

השאלה הנכונה לשאול כרגע היא למה העולם בטירוף מלנה דל ריי? למה "Video Games", שיר מייבש וצפוי, מביא מיליוני צפיות יוטיוב? ובעיקר, מה מנסים להשיג המנהלים שלה דרך מיצובה המתעתע של דל ריי: אלטרנטיבית מספיק בשביל הבלוגים אבל מיינסטרימית מספיק בשביל הרדיו, יפה כמו כוכבת אינדי בשביל האלטרנטיבים ומנותחת במקומות בהם מקובל לנתח בשביל יתר העולם.

הקליפ של לנה דל ריי ל-"Blue Jeans"

זה ברור: לנה דל ריי אמורה להיות אדל, רק יפה ורזה. המשוואה היא פשוטה ומדכאת - אם אדל השמנמנה היא אייקון חוצה גילאים וטעמים למרות המשקל שלה, הרי שדל ריי יכולה להיות אותו דבר וגם להיות סמל סקס. דאבל דה פלז'ר, דאבל דה מאני. ובדיוק עכשיו, בדיוק ברגע בו אדל הפכה לענקית (במובן המוזיקלי), בגדה בהבטחתה לא להפוך לזמרת אצטדיונים, סגרה הופעות ב-O2 ואז ביטלה את כולן בשל בעיות מחשידות, בדיוק עכשיו הגיע הרגע המתאים למלא את החלל שהיא השאירה עם דמות חדשה. העובדה שאדל היא שדה כל כך מוכשרת וכריזמטית ושכל השינויים בסדר חייה לא באמת מזיזים לעשרות מיליוני המעריצים שלה ברחבי העולם נעלמה מעיניהם של דל ריי ומפיקיה וחבל, כי הכוסית אולי תנצח את השמנה בקרב אבל הכריזמה תנצח את היופי במלחמה.

לנה דל ריי לעולם לא תהיה אדל. מה היא כן תהיה? זה עדיין לא ברור. אולי היא תהיה הבטחה שתתפוצץ ואולי היא באמת תהיה סוג חדש של כוכבת, כוכבת האלטרנטיב הראשונה המהונדסת בקפידה. גם אם היא תהיה כזו והצלחתה תהיה אדירה וחובקת עולם, המשמעות שלה תישאר תדמיתית ולא מוזיקלית. בשביל להשיג קרדיט מוזיקלי, לנה דל ריי תצטרך לעבוד קצת יותר קשה מלשיר בקול שבור ולעשות למצלמה מבט של אחת ששואלים אותה אם אמרו לה פעם שיש לה משהו עצוב בעיניים.

את מי אתם מעדיפים - לנה דל ריי או אדל? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully