וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: קליפ חדש ליועד ניר. צפו

יועד ניר ניגן עם אמנים בארץ ובחו"ל, מברי סחרוף ועד רג'ינה ספקטור, איתה ככל הנראה יגיע לנגן בישראל באוגוסט. עכשיו הוא מוציא אלבום סולו, ומשחרר קליפ לשיר מתוכו

יח"צ - חד פעמי

אפילו שהשם שלו לא ממש מוכר לכם, הצ'לן יועד ניר פועל כבר שנים בישראל ובחו"ל עם מיטב האמנים. ניר מנגן על צ'לו מאז שהיה בן 8 ובבגרותו הספיק לשתף פעולה עם ברי סחרוף, אריק איינשטיין, לירן דנינו, מירי מסיקה, דניאל סלומון, שלמה ארצי ויעל נעים. גם בחו"ל שיתף פעולה עם אמנים רבים, ביניהם פול בנקס, סולנה של להקת אינטרפול, ג'ודי קולינס, רג'ינה ספקטור (עמה הוא מופיע בארבע השנים האחרונות, ואיתה ככל הנראה יגיע לנגן בארץ בחודש אוגוסט הקרוב) ועוד.

לאחרונה הלחין את פסקול הסרט הדוקומנטרי "לשכה 6", העוסק בחיי היום יום של האנשים שחקרו את אדולף אייכמן. את קטעי המוזיקה הלחין בניו יורק, בה הוא מתגורר בשנים האחרונות, ומשם שלח אותם לבמאי יואב הלוי בישראל. הסרט יוקרן בערוץ 2 ביום השואה, אבל אין צורך לחכות להקרנה בכדי להתרשם מכשרונו של ניר, שמוציא כעת את אלבום הסולו הראשון שלו, "Suspended Hours".

האזינו לאלבום במלואו:

בימים אלה הוא מוציא את הקליפ לשיר "The Voices", אותו ביים בעצמו וצילם דרך מצלמת האייפון שלו במהלך סיבוב ההופעות האחרון בו לקח חלק – זה של ספקטור באוסטרליה. הקשר המוזיקלי עם היוצרת המוכשרת נמשך כבר ארבע שנים, ובהופעותיה האחרונות הם חיממו ביחד את המוזיקאי הגדול טום פטי. בנוסף ניגן ניר בשני אלבומיה האחרונים של ספקטור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"כשעבדנו על האלבום הראשון של יעל נעים בשנת 2006, התגוררתי אצלה במשך שבוע והקלטנו עיבודי מיתרים רק מהצ'לו", מספר ניר לוואלה! תרבות. "באחד הערבים, יעל השאירה אותי באולפן ואמרה לי להקליט לבד מה שבא לי. הקלטתי הרבה ערוצים של צ'לו יחד עם קולות ויצרתי מן קטע אינסטרומנטלי שעליו אלתרתי טקסט. השיר הזה אומנם לא נכנס לבסוף לאלבום שלי אבל הוא פרץ לי את הדרך. מהר מאוד הבנתי שאני צריך לרכוש אולפן ביתי ולהתחיל להקליט. זה אלבום על טהרת הצ'לו. אין בו שום כלי אחר שמנגן מלבדו, מלבד הצ'לו האלקטרוני וכמובן הקול שלי".

עם זאת, אלבומו של ניר אינו הולך להיות מינימליסטי, בניגוד למה שאולי ניתן להסיק מדבריו. "בכל קטע באלבום, ישנם כ-40-50 ערוצים שיוצרים יחד יצירה אינסטרומנטלית או שיר", הוא מבהיר. בין השפעותיו השונות הוא מונה "מלחינים קלאסיים כמו ברטוק ושוסטקוביץ מצד אחד, ואנשים כמו ג'ימי הנדריקס ואום כולתום מצד שני".

כעת הוא מתפנה למשימה הבאה – לנסות לתרגם לבמה אלבום שהוקלט עם כלי נגינה אחד בלבד. "עדיין לא יצרתי הופעה שתהיה זהה לאלבום. זה יהיה חתיכת אתגר בשבילי", הוא אומר. "זה יהיה חתיכת אתגר בשבילי".

מה חשבתם על הקליפ? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • יועד ניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully