וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת דניה 07: הונגריה עוד תגנוב את הניצחון

אביעד "צפניה" קדרון

23.4.2014 / 0:00

מלטה שולחת מחווה לגארי בארלו, הונגריה בדרך לניצחון מפתיע, בלארוס עם תקדים מרגש, פינלנד נותנת בראש ושוויץ מרימה ידיים. צפניה חוגג עם שירי אירוויזיון 2014

איסלנד שולחת אתכם לשירותים

החבר'ה החביבים מאיסלנד החליטו, אחרי שש שנים משובחות ופופ משובח עוד יותר, לחזור לאחור ולשגר לאירוויזיון את הגרסה האיסלנדית לטיפקס. כלומר, לשיר המטופש שטיפקס שלחה לאירוויזיון לפני כמה שנים. "No Prejudice" הנוראי זכה להגרלה נוראית עוד יותר בחצי הגמר הראשון. בין שבדיה שצפויה לקחת את הניצחון בתחרות ובין אלבניה המיוחדת. בקיצור, הפסקת שירותים קולקטיבית ברחבי אירופה. הרי למי יש כוח לצפות בחבורת גברים לבנים שרה על דעות קדומות? מדובר, ללא ספק, בשלוש הדקות המיותרות של הערב.

שוויץ היא כישלון ידוע מראש

שוויץ. המקום אליו זקנים טסים כדי למות. ומתים. אחרי שהם שומעים את השירים שהמדינה שולחת לאירוויזיון. על פניו, לזמר השוויצרי התורן יש סיכוי להעפיל לגמר. הוא נראה די טוב, אי אפשר להתעלם מזה. בפועל, מדובר בכשלון ידוע מראש. המשך ישיר של הכשלון מהשנה שעברה. ושם היה מדובר בנאצים. או משהו כזה. "Hunter Of Stars" הוא שיר חביב שמלווה בשריקה די קליטה. אבל הוא לא חומר לגמר. לא בחצי הגמר השני. טוב, גם לא בראשון. באף חצי גמר.

הונגריה עוד תפתיע את כולנו

איזה כיף לקבל שיר מוצלח מהונגריה. אם שום דבר לא ישתבש בדרך, "Running" המעולה צפוי להיות השיר המצליח ביותר בתולדותיה של הונגריה בתחרות (מיקום השיא של הונגריה הוא המקום הרביעי משנת 1994). אנדראש מביא איתו לתחרות שני דברים טובים: מראה חיצוני לוהט ושיר פופ עכשווי קליט שמככב בטבלאות ההימורים. בקונסטלציה מסוימת, הונגריה יכולה להיות הסוס השחור של התחרות ואפילו לקטוף את הניצחון. שיהיה לה בכיף.

לסן מרינו נגמרים התירוצים

ולנטינה מונטה מסן מרינו בדרך הבטוחה להפוך להיות אחד האמנים הכושלים בתולדות האירוויזיון. לא בדיוק התואר הכי מחמיא שאפשר להעניק אבל היי, מישהו חייב להיות אחד האמנים הכושלים בתולדות האירוויזיון. זוהי השנה השלישית ברציפות (!) בה ולנטינה מייצגת את סן מרינו וזו גם צפויה להיות השנה השלישית ברציפות בה סן מרינו לא מצליחה להעפיל לגמר. חייבים להודות שההשתתפות של סן מרינו באירוויזיון היא מעט מעוררת רחמים. מילא אנחנו, אותנו כולם שונאים בגלל כל הסיפור עם הערבים. אבל מה הסיפור של סן מרינו?

התקדים של בלארוס

אני די בטוח שזו השנה הראשונה בה בלארוס בוחרת שיר ולא מחליפה אותו/את הזמר/את השפה/את התלבושת לאורך כל תקופת בחירת השירים. לעזאזל, מי ידע שהגיהנום קפא. "Cheesecake" הוא אחד השירים המעצבנים השנה. מדובר בשיר קליט אך מעצבן. למען האמת, אין לי מושג במה השיר עוסק אני רק יודע שיש בו משהו עם גוגל מאפס. בלארוס היא לא אחת המדינות המוצלחות בתחרות וסביר להניח שגם השנה היא תיפול ולא תעפיל לשלב הגמר. ולו רק בגלל הקליפ שלהם שמהווה גרסה עלובה ל-""Blurred Lines של רובין ת'יק.

מלטה ד'את

אחד השירים המוצלחים שיצאו בשנה שעברה הוא "Let Me Go" של גארי בארלו שהיה לגמרי מחווה יפה למאמפורד אנד סאנס. והנה, "Firelight" המלטזים החליטו לתת במחווה לגארי ושיגרו לאירוויזיון את "Coming Home" החביב. "Coming Home" צפוי להעפיל לגמר ולהתברג במקום ה-18 בערך. זה כל מה שמלטה תשיג השנה ויחסית לעבר הלא ממש רחוק, מדובר בהישג נאה. מי חשב שנגיע לימים בהם מלטה תיחשב כעולה בטוחה לגמר. מדהים.

והשוו לגארי בארלו:

דלית עופר, שמעת את השיר של פינלנד?

סטטיסטית, צפוי ששיר אחד מאירוויזיון 2014 ימצא את עצמו בפלייליסט של גלגלצ ורוב הסיכויים שמדובר ב-"Something Better" שפינלנד שלחה לתחרות. "Something Better" הוא שיר רוק קצבי למדי שמבוצע ע"י חבורת צעירים אנרגטיים שצפויים להלהיב את הקהל בדנמרק. יותר ממקום 8 בגמר, וגם זה אם רק הכוכבים בשמיים יסתדרו, הם לא ישיגו אבל אולי מדובר כאן בתחילתו של רצף שירים טובים מהמדינה הקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully