וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית וכוכבת טלנובלות מטורקיה בגרסת כיסוי ללהיט "בלבלי אותו" של קובי פרץ

23.4.2014 / 0:00

הלהיט "בלבלי אותו" של קובי פרץ זוכה לגרסת כיסוי בביצוע דוגמנית וכוכבת טלנובלות מטורקיה. פרץ: "החלום הכי גדול שלי עכשיו הוא שיעשו לי קאבר ביידיש"

זקני צפת לא לבד: להיטו הגדול של קובי פרץ, "בלבלי אותו", יוצא בימים אלה גם בגרסה טורקית, שנקראת Nazar ומבוצעת על ידי דוגמנית וכוכבת טלנובלות בשם אמין און. זהו הסינגל הראשון באלבום הבכורה שלה. השיר, שנכתב והולחן על ידי גילי מסמי, נמכר על ידי חברת MMG TURK שפועלת בטורקיה, חברת אחות של MMG ISRAEL. זוהי הפעם הראשונה שבה נרכשו זכויות יוצרים באופן חוקי ללהיט מעבר לים, שכבר זכה לכמה גרסאות כיסוי בלתי חוקיות, בין השאר בלבנון ובאיראן.

"בלבלי אותו" הוא להיט הפריצה הגדולה של קובי פרץ, שהופיע באלבומו השישי שנשא את אותו השם ויצא ב2003. השיר סימן את המעבר של פרץ מהמוזיקה הטורקית ושירי הדכאון לפופ הים תיכוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשו לי קאברים בכל השפות, אולי חוץ מיידיש". קובי פרץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

"הביצוע של הזמרת אמין און מדהים", אומר קובי פרץ לוואלה! תרבות, " הרבה פעמים הורסים את העיבוד המקורי, אבל במקרה הזה לקחו את העיבוד כמעט אחד לאחד. זה משמח ומאוד מפרגן. עשו לי קאברים כמעט בכל השפות. לדואט שלי עם אישתאר, 'יחד', עשו קאבר במדריד וברוסיה. את 'כמה אהבה' ביצעו באיטלקית והשיר גם נכנס למצעד ברומניה. משמיעים את בלבלי אותי במועדונים במרוקו וגם במקסיקו. יש עוד לפחות ארבעה או חמישה שירים שלי שעשו להם גרסת כיסוי בטורקיה".

- תודה שהחלום הגדול שלך הוא שיעשו גרסת כיסוי לשיר שלך ביידיש.

"אני מודה! עשו לי קאברים בכל השפות, אולי רק ביידיש עוד לא עשו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך אומרים שלוכים בטורקית? הזמרת והדוגמנית הטורקיה אמין און, מבצעת גרסת הכיסוי של "בלבלי אותו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה יפה שחלפו 11 שנים והשיר עדיין עובד", אומר יוצר השיר גילי מסמי לוואלה! תרבות, "טורקיה, שבדרך כלל ישראלים לוקחים לחנים ממנה, עכשיו לוקחת לחן ישראלי, וברדיו הטורקי יוכלו לשמוע שיר של יוצר ישראלי. ל'בלבלי אותו' כבר היו גרסאות כיסוי במדינות ערב, בלבנון ובאיראן, אבל זאת הפעם הראשונה שבה רוכשים זכויות יוצרים לשיר באופן חוקי. עד עכשיו עשו את זה מדינות שאין לנו קשרים עסקיים איתן, וזו היתה גניבת זכויות יוצרים. עכשיו זה קורה באופן מסודר".

מסמי, המכונה ביגי, היה חבר בצמד "הישראלים" וניהל את הזמרת ג'ולייטה, לא מוכן לנקוב במחיר שבו נמכר הלהיט "בלבלי אותו". טווח המחירים לשיר נע בין 3000 ל 7000 יורו, תלוי בסוג השימוש ובאחוזים שנותנים ליוצר המקומי.

חברת מדיה מן גרופ (MMG) כבר ייצאה בעבר מוזיקה ישראלית. שירים ישראלים נוספים שהחברה מכרה למבצעים טורקיים: "אני לא בן של מלך ואת לא נסיכה" של דודו אהרון ו"מקודשת" של שי ראובני וצ'ולי זכאי.

באחרונה הקליטה גם להקת זקני צפת גרסת כיסוי ל"בלבלי אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully