וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס במכתב לניל יאנג: "ישראל משמידה את העם הפלסטיני"

11.7.2014 / 17:48

הלחץ על ניל יאנג לקראת הופעתו בישראל בשבוע הבא גובר. המוזיקאי רוג'ר ווטרס פרסם מכתב פתוח לחברו בו הוא מבקש ממנו לא להגיע לארץ

: רוג'ר ווטרס. , Jason Kempin, GettyImages
גיסנו, זה הזמן לנוח/GettyImages, , Jason Kempin

המוזיקאי רוג'ר ווטרס פרסם לפני שעה קלה בפייסבוק מכתב ששלח לחברו ניל יאנג לפני כמה חודשים. מכתב, שלפי ווטרס, לא זכה למענה. כעת, ימים ספורים לפני הופעתו של יאנג בפארק הירקון ובצל אירועי מבצע "צוק איתן", החליט ווטרס להביא את המכתב לידיעת הציבור.

"ניל, אתה אחד הגיבורים שלנו", כותב ווטרס. "קשה לי להאמין שתפנה את גבך לעם הפלסטיני ושתתמוך ותקנה לגיטימציה למשטר אפרטהייד שכולא את הילידים הטבעיים של הארץ בגטאות ובמעמד אזרחי נחות". בהמשך המכתב אומר ווטרס כי רוחו של נלסון מנדלה מלווה את האמנים וכי הם חייבים לצאת נגד "הקולוניזציה של פלסטין". לאחר מכן מתאר ווטרס את התנהלות ישראל בנושא התיישבות הבדואים בנגב ומסכם: "ניל, אנחנו מדברים על הכיבוש, על הדיכוי, על הנישול, על הגירוש, על הכליאה בגטאות ועל חיסול סופי אפשרי של אומה".

זוהי אינה הפעם הראשונה בה ווטרס פונה למוזיקאים המתכוננים להופיע בישראל. "להופיע בישראל עתה זו המקבילה המוסרית להופעה בדרום אפריקה בשיאו של משטר האפרטהייד", כתב ווטרס לרולינג סטונס לפני הופעתם בארץ. בעבר כיכב בהופעתו של ווטרס חזיר ועליו סמל מגן דוד, והוא השווה בין ישראל לגרמניה הנאצית. לפני כמה חודשים פנה ווטרס אל סקרלט ג'והנסון בקריאה להצטרף לתנועת החרם על ישראל בעקבות בחירה בג'והנסון כפרזנטורית של סודה סטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully