וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 87: מוזיקה שמסיחה את הדעת מהכאן והעכשיו

23.7.2014 / 7:54

רמזים לקאמבק של אינטרפול, סנונית ראשונה מהאלבום החדש של וויזר, והקליפ שאי אפשר להישאר אדישים אליו של האפגן וויגז - בלוג הרוק של מני אבירם

Reigning Sound - Never Coming Home / In my Dreams / My My

ובמוזיקה נתנחם. או לפחות ננסה. אחד האלבומים הכיפיים של התקופה האחרונה הוא החדש של ריינינג סאונד, הפרויקט של גרג קרטרייט, הרכב גאראג' שקיים בצורה כזאת או אחרת מאז 2001 ובסיסו בצפון קרוליינה. הפעם קרטרייט משכלל את הכישרון המולד שלו למלודיה וזורק לחבילה גם לא מעט סול וקצת מוטאון, מה שהופך את "Shattered" לחצי שעה של הסחת דעת אפקטיבית. הנה שלוש מנות.

Twin Peaks - I Found A New Way

איזה שיר פצצה של הרביעייה הצעירה משיקגו, שמערבבת בכבוד בין סבנטיז לאייטיז ומפעילה את השעון לאחור לקראת יציאתו של אלבומה החדש, "Wild Onion", ממש בשבועות הקרובים.

Weezer - Back to the Shack

על פניו, מדובר בבשורות מגה-משמחות: שיר ראשון של וויזר מתוך אלבום חדש, Everything Will Be Alright in the Endשייצא ב-30 בספטמבר, ויופק על ידי ריק אוקאסק, שהפיק גם את האלבום הכחול וגם את האלבום הירוק של הלהקה, מה שאולי מרמז על חזרה לימים הגדולים ההם. אבל הסינגל הראשון הוא לא כל מה שסינגל קאמבק של וויזר צריך להיות. חמוד, מודע לעצמו כיאה לריברס קואמו, אך בינוני. ובכל זאת, לא נאבד תקווה.

Interpol - All The Rage Back Home

עוד שיר חדש של אינטרפול מתוך "El Pintor" שייצא בספטמבר, והוא טוב בהרבה מקודמו "Anywhere". שניהם יחד מרמזים על משהו שכן אפשר לקרוא לו קאמבק.

Kristeen Young - Pearl of a Girl

שיר מעולה של קריסטין יאנג, שלמרות האנרגיות המדהימות שלה כבר אינה יאנג ושואפת ל-50. כאן, בביצוע אצל קרייג פרגוסון של שיר מתוך אלבומה החדש “Pearl Of A Girl”, עוזרים לה להרים פט סמיר ודייב גרול, שגם ניגן באלבום וחתום על קרדיט ההפקה שלו, לצד טוני ויסקונטי. לפני כחודש וחצי (גם) יאנג זכתה לטינוף מצדו של מוריסי, ומעשה שהיה כך היה: החמוד בחר בה לחמם אותו בסיבוב ההופעות האמריקאי שלו, אבל אז נאלץ לבטל אותו כי נפל בשפעת, והאשים את יאנג בכך שהיא היתה זאת שהדביקה אותו ואת צוותו. ויסקונטי יצא להגנתה של יאנג, אבל אז הגיטריסט של מוריסי, ג'זי טוביאס, פרסם הצהרה שבה דווקא צידד בבוס שלו ואמר שיאנג היתה גמורה והיא אכן אשמה. נאחל רפואה שלמה, פיזית ונפשית, לכל הצדדים.

Jesse Marchant - Every Eye Open

בטוח שזה רק צירוף מקרים, אבל האווירה המדכדכת והמבלבלת והמלחיצה קיבלה מענה בשבוע האחרון מצדם של כמה שירים שמתלבשים עליה בול. הראשון מביניהם הוא זה של ג'סי מרצ'נט הקנדי, שעובד בניו יורק, ויוציא את אלבומו השני, שנושא את שמו, בספטמבר. זה מזכיר הרבה דברים כמובן, לי בעיקר את רד האוס פיינטרז של מארק קוזלק, וזה ממש יפה.

והנה שיר קצת יותר ישן, ואולי אפילו יותר אקטואלי.

Hiss Golden Messenger – Lucia

גם היס גולדן מסנג'ר,שביקר כאן גם במדור שעבר, מתחבר לאווירה, הפעם עם וידיאו פשוט של עוד שיר מאלבומו החדש "Lateness of Dancers", שייצא בספטמבר. הנה אם.סי טיילור, אחד על אחד, במלוא פשטותו המבורכת.

The New Pornographers – War On The East Coast

שיר מרים של הניו פורנוגרפרס מתוך אלבום הקאמבק של הקנדים, "Brill Bruisers", שייצא בסוף אוגוסט. אף פעם לא הייתי ממעריציהם הגדולים, אבל יש כאן בסיס למשא ומתן.

Tom Petty & The Heartbreakers – Fault Lines

עוד שיר מתוך האלבום החדש, מספר 13, של טום פטי, "Hypnotic Eye", שכבר תרם כמה שירים לא רעים בכלל. הנה הטוב שבהם.

The Antlers - Palace

לפני כחודשיים יצא האלבום החדש והעדין של האנטלרס, "Familiars", והוא באמת ממש יפה. הלהקה מברוקלין הגיעה לאחרונה לתחנת הרדיו kexp בסיאטל לסשן של חמישה שירים, והנה "Palace" הנפלא. עוד באתר של התחנה

The Afghan Whigs – Matamoros

.
אם הקליפ החדש של האפגן וויגז לא יגרום לכם לקום ולנענע, אז כלום כבר לא יעשה את זה. התודות לצוות הריקוד הניו יורקי W.A.F.F.L.E, שזיכה כמה נוסעים בסאב וויי בהופעה חינמית. הקליפ מלווה את אחד מהשירים היותר טובים באחרון של גרג דולי ושות', "Do to the Beast".

פצצה מהעבר

כולם יודעים שמטאליקה הם קצת דושים, אבל אז הם מגיעים תחת מחאה של העולם להיות המופע הסוגר של פסטיבל גלסטנברי, ומוציאים את העוקץ מכל הלעג שהם זכו לו לאחרונה: גם בעזרת קליפ שמסתלבט על המחאה נגד ג'יימס הטפילד כי הוא מקריין סדרה על צייד דובים, וגם עם טי שירט שעליה מודפסים כל הטינופים שקיבלה הלהקה אחרי שהודיעו שהיא מגיעה לככב בפסטיבל. אבל הם עדיין די דושים. מה שלא מוריד כהוא זה מהאלבומים שלהם לפני שהם נהיו כאלה, למשל "Ride the Lightning", שחוגג בימים אלה 30 שנות מתן בראש. האלבום השני של מטאליקה היה ונשאר אלבום מטאל מושלם עם שירים מנצחים, שעה של זעם שאחרי שנים מצא את עצמו, נו, מטופל ע"י פסיכולוג וציד דובים. הנה שני קטעים מופתיים שאף דוב לא ניזוק ביצירתם. אני חושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully