וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה היה אם": הדג נחש בשיר זכרון חדש ליצחק רבין

25.10.2015 / 13:45

"ולחשוב שידעת איך לטעת תקוות", שרים חברי הדג נחש ב"מה היה אם", שיר זכרון חדש במלאות 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין במסגרת פרויקט מיוחד ביוזמת מרכז רבין. האזינו לשיר

יח"צ - חד פעמי

מהדג נחש נמסר: "20 שנה חלפו והגענו הלום. והיכן אנו? עם כל מעלותיה של ארצנו, ויש רבות כאלה, חסר בה מרכיב חיוני ובסיסי אחד. מרכיב שכיח הקיים בארצות רבות ברחבי העולם אבל אצלנו הוא נעדר. בארצנו, הארץ שבה קבענו את ביתנו, הארץ שבה אנו מגדלים את ילדינו, הארץ אותה אנו אוהבים כל כך, חסרה התקווה. קצת אירוני לא כן? בהתחשב בהמנון שלנו, אירוני שדווקא כאן חסרה התקווה. אם צריך לצמצם את המושג 'מורשת רבין' למילה אחת בלבד- המילה תהיה תקווה. וחשוב להזכיר ולחזור ולהזכיר שהתקווה לעתיד אחר, טוב יותר, חיה פה פעם בינינו. ולא פחות חשוב לדרוש מאלה שאמונים על כך לעשות כל מאמץ כדי להחזיר לליבותינו וללבבות ילדינו את אותו מרכיב חיוני לחיי האדם והעם כאחד. להחזיר לנו את התקווה".

יו"ר מרכז רבין, דליה רבין, אמרה עם הוצאת השיר: "20 שנה עברו מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין, קיים היום דור שלם שמכיר את דרכו המדינית ופעילותו הצבאית רק מספרי ההיסטוריה. על המחנכים והמשפיעים של היום להטמיע גם בדור העתיד את השאיפה לעתיד טוב יותר ואת לקחי הרצח, ובעיקר, את חשיבות הסובלנות והדמוקרטיה. לשירים ולאמנים יכולת משמעותית להשפיע על בני הנוער בחברה שלנו, שירם של הדג נחש מבטא בצורה נפלאה את הצורך לזכור את העבר ולהסתכל קדימה עם תקווה לשינוי. השירים הם נצחיים ומבטיחים שגם בדורות הבאים נזכור אותו ואת מורשתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully