וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתלהמים הם לא יוצאי הסיירות אלא יוצאי השק"ם שמכרו 'טעמי'"

20.9.2017 / 6:40

ההחלטה לשיר בערבית, הפחד מאובדן הדרייב ("משהו בתחושה של הרצון לטרוף את העולם ירד כי ילדתי תינוקת"), והמיאוס מהמתלהמים ("אני אוהבת את המדינה הזו לא פחות - אם לא יותר - מהם. המתלהמים שירתו בשק"ם ומכרו טעמי"). מירי מסיקה הגיעה להרים את אולפן וואלה! NEWS. צפו

ראובן קסטרו

(צילום סטילס: ראובן קסטרו)

אלה השנים העמוסות ביותר בחייה של מירי מסיקה: שתי בנות קטנות בבית, תפקיד ראשי במחזמר "עלובי החיים" ובין לבין היא משמשת מנטורית ב"דה וויס". אם כל אלה לא הספיקו, אז בשלוש השנים האחרונות היא עבדה על אלבום חדש, שיצא ממש לאחרונה. "עמוס", היא אומרת בפתח הריאיון עימה לוואלה! תרבות. "זה קשה, זה האתגר הכי גדול. אין לי שום בעיה עם עומס ועם להופיע כל יום, אבל מה שכל פעם עושה לי כזה קווץ' כשאני צריכה להחליט אם לקחת עבודה או לא, זה רק העניין של הבנות. אחרת אין לי בעיה, מצדי להופיע כל יום".

עברו כמעט 13 שנים מאז בעצם שפרצת לתודעה שלנו. מה ההבדל בין מירי מסיקה של אז למירי מסיקה של היום?

"קודם כל אני אמא. יש הבדל נורא גדול. בהתחלה, משהו במוטיבציה שלי, בזה שאני רוצה לטרוף את העולם, ירד כי ילדתי תינוקת וזה נראה לי הדבר הכי מדהים שיכול לקרות. פתאום כל המצעדים והכל נראה לי כל כך טפל. פחדתי שזהו, הלך לי הדרייב, כי מה יותר גדול מזה, מלהביא ילדים? לאט לאט זה חזר, אבל למקום אחר, של לרצון להגיד משהו, להעמיק, להביא משקל סגולי".

ריאיון עם מירי מסיקה. (צילום: ראובן קסטרו), ראובן קסטרו
"עמוס". מירי מסיקה/ראובן קסטרו, (צילום: ראובן קסטרו)

את בעצם מעידה על עצמך כמישהי שאין לה בעיה לדבר, שמדברת מאוד מאוד חופשי, שאין לך בעיה להגיד הכל אבל נדמה שאיפשהו בכל הקשור לדעות פוליטיות את מאוד זהירה.

"בכלל לא זהירה, אני זהירה? התבטאתי בחריפות בכל העניינים, פשוט איכשהו זה תמיד נעלם. חשבתי שאולי זה לא התפקיד שלי? אולי בגורל התפקיד שלי הוא לאחד, לחבר".

יצאה הנחייה של שר הביטחון לא להשמיע בגלי צה"ל שירים של זמרים סרבני מצפון ולא לראיין אותם. מה דעתך?

"אולי בגלל שזה גלי צה"ל זה נשמע קצת הגיוני, אבל זה לא הגיוני. לא במדינה דמוקרטית, אני מניחה. כשם שהייתי משמיעה גם חיילים שהתנגדו לשרת בפינוי התנחלות, כי זה קרוב לליבם, אני מבינה אותם, אתה לא יכול לבקש ממישהו שהוא נגד פינוי התנחלויות לפנות התנחלות. זה קשה לו, נכון? הייתי משמיעה אותם. גם הייתי משמיעה כאלה שלא במצפון שלהם בכלל לשרת בשטחים, זאת אומרת אני חושבת שיש מקום גם לזה וגם לזה, זאת החברה שלנו, וצריך לתת לה מקום. בגלל שגלי צה"ל היא לא באמת תחנה רק של חיילים".

אין לך תחושה של פגיעה בחופש הביטוי? באופן כללי, לא רק בנושא הזה. זה נשמע שאמנים ואנשי רוח, הולכים ומצמצמים את היכולת שלהם להתבטא, ומי שמשמיע דעות שונות, חוטף. את עוצרת את עצמך לפעמים?

"לא, אני לא עוצרת את עצמי אף פעם, כי אני מאמינה בכח של האהבה ובכח שלי כבן אדם שאנשים מבינים שהכוונות שלי הן טהורות ושאני אוהבת את המדינה הזו לא פחות אם לא יותר מאנשים מתלהמים. אם תבחני את כל המתלהמים האלה, תראי שהם שירתו בבקו"ם. רציתי להגיד שק"ם. מכרו "טעמי" ומתלהמים. חברים שלי שהיו ביחידות מובחרות וטייסים וכאלה הם לא מהמתלהמים, הם אנשים שאוהבים את המדינה הזאת והדעות שלהם מאוד מאוד מתונות ומאוד מאוד פלורליסטיות ורחבות, אז שהמתלהמים יחזרו למכור "טעמי", הכל בסדר".

להמשך הריאיון וביצוע השיר "זוהרה" צפו בווידאו למעלה

ריאיון עם מירי מסיקה. ראובן קסטרו
"שהמתלהמים יחזרו למכור טעמי, הכל בסדר". מירי מסיקה/ראובן קסטרו

מירי מסיקה תארח את אמיר דדון בזאפה אמפי שוני ב-23 בספטמבר, ותארח את גליקריה ב-5 באוקטובר בפסטיבל ראשון לציון.

seperator
ריאיון עם מירי מסיקה. (צילום: ראובן קסטרו), ראובן קסטרו
"לא זהירה". מירי מסיקה/ראובן קסטרו, (צילום: ראובן קסטרו)
מירי מסיקה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
מירי מסיקה/ראובן קסטרו
ריאיון עם מירי מסיקה. ראובן קסטרו
מירי מסיקה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully