וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיקס: על דמות "האלמנה השחורה" של "הנוקמים"

לקראת הגעת "הנוקמים" לקולנוע, דניס ויטצ'בסקי סוקר את דמויות הקומיקס עליהן מבוסס הסרט. ראשונה: האלמנה השחורה של סקרלט ג'והנסון

מי את, נטלי ראשמן?

אם יש דמות שגנבה את ההצגה ב'איירון מן 2', הרי שזו נטלי ראשמן (סקארלט ג'והנסון) - העוזרת החדשה של טוני סטארק שמתגלה כסוכנת חשאית שעובדת עבור סוכנות S.H.I.E.L.D שמנסה לגרום לאיירון מן לא רק להציל את העולם, אלא לעשות זאת באופן אחראי ותוך שיתוף פעולה עם הממשל. מהסרט כמעט ואי אפשר להבין מי היא אותה ראשמן, ולמה היא זוכה ללא מעט זמן מסך בטריילר של "הנוקמים".

ובכן, נתחיל מהשם. נטלי ראשמן הוא השם היחיד בו משתמשים עבור הדמות של ג'והנסון בסרט, וזה שם שמעולם לא הופיע בעולם של מארוול לפני כן. השם שכן הופיע עבור הדמות אותה היא מגלמת הוא ננסי ראשמן, וגם הוא היה בדוי - זה היה שם של אישיות שהשתילו לדמות המדוברת במהלך שטיפת מוח של ה-KGB. ומה רשום אצלה בתעודת הלידה? נטאשה רומנובה, כשבסעיף "כינוי" של תעודת הזהות שלה רשום "אלמנה שחורה".

אלמנה קומוניסטית

רומנובה, או רומנוף בגליונות המוקדמים ביותר שלה, היא לא דמות חדשה בכלל. האלמנה השחורה הופיעה לראשונה בקומיקס באפריל 1964, אי שם בין הצגתו לעולם של איירון מן (מרץ 1963) לבין הצגתו המחודשת של קפטן אמריקה בדמות גוש קרח (נובמבר 1964), כשבתחילת דרכה היא בכלל לא היתה בצד של הטובים. או, לחלופין, היא כן היתה בצד של הטובים, אם אתם בעד חרושוב וברז'נייב.


לאלמנה מספר סיפורי "מקור" - תוצר לוואי של 50 שנות הופעה בקומיקס, אבל הפרטים הכלליים בדרך כלל זהים: אמה של רומנובה זורקת אותה מהחלון של בית בוער בסטלינגרד כשהנאצים מתקיפים, והיא נאספת על ידי חייל בשם איבן פטרוביץ', שהופך לדמות האב שלה. כיתומה בידי הצבא האדום, עוברת רומנובה אימונים מפרכים כדי להפוך אותה לסוכנת חשאית בשירות ה-KGB. כי זה, מסתבר, מה שעושים עם יתומים סובייטיים. באיזשהו שלב היא מתחתנת, נאמר לה שבעלה מת (ספוילר: פחחח), והיא נשלחת להכות בקפיטליזם במקום בו זה כואב - האשכים של איירון מן.

להתראות, לנין

אך לא רק שלאיירון מן יש אשכי ברזל, והוא מנצח את האלמנה השחורה בקלות, היא גם מתחילה להרגיש רגשות עזים ולא קומוניסטיים בעליל כלפי גנב אותו ניסתה לנצל למען משימתה - קליף ברטון, הידוע בשם Hawkeye (עליו בשבוע הבא). ואפילו שטיפת מוח לא עוזרת, כי ייתרונות הקפיטליזם והעולם החופשי מוטמעים עמוק בליבה של האלמנה השחורה, ומהר מאוד היא מוצאת עצמה עורקת לארה"ב ומצטרפת ל-S.H.I.E.L.D.

מאחורי הקלעים, 'האלמנה השחורה' הופיעה בתקופה בה עדיין היה פופולרי לשסות גיבורי על ביריבים קומוניסטיים, לפני שספרי הקומיקס זנחו את המציאות לטובת אלגוריות. דמותה הייתה מעניינת בכך שגם כשערקה, והפכה לגיבורת על אמריקאית, הערכים שלה עדיין היו סוציאליסטיים למדי, ולאורך שנות ה-60 היא השתתפה בכמה פעולות שמטרתן להציל את העם מעולו של עריץ או לעזור לשכבות החלשות. דמויות מהסוג הזה, עם מזג סוציאליסטי אך לא בוגדני, הפכו פופולריות לאט לאט בשנות ה-60, לאחר ששנות ה-50 נשלטו על ידי רוח המקארטיזם.

כח העל - להיראות כמו סקרלט ג'והנסון

מאז, כאמור, עברו כחמישים שנים. ואם במקרה של גיבורי על אחרים עניין הגיל פשוט לא מוזכר - ספיידרמן כבר 50 שנה נער, וטוני סטארק לא באמת מזדקן - אצל גברת רומנובה הכל הרבה יותר ברור. היא בת שבעים. ואיך בת שבעים נראית כמו סקרלט ג'והנסון? בדיוק כפי שאדם בן כ-80 נראה כמו כריס אוונס (קפטן אמריקה).

האלמנה קיבלה את הגרסה הסובייטית לנוזל האון שהפך ילד קטן וחלש לקפטן אמריקה, וכמוהו היא מייצגת את שיא היכולת האנושית - מהירות מיטבית, כוח מיטבי, רפלקסים מיטביים. ה"על" היחיד בגבורת העל שלה הוא הזדקנות מואטת. החסרון, אגב, הוא בכך שכדי להיכנס להריון היא צריכה לקחת תרופות שידכאו את מערכות הגוף שלה, כדי שאלה לא יתייחסו לזרע כאל פולש אכזר שצריך להשמיד. וכן, עולם הקומיקס נכנס לרזולוציה הזו. אל תרימו את האף, גם אתם הרי חשבתם פעם האם סופרמן יכול או לא יכול להכניס את לואיס ליין להריון.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עם בעל בולגרי, מי צריך דרדוויל

ואם כבר בהריון עסקינן, כדור הבדולח אומר שלדמות של סקרלט ג'והנסון בסרט "הנוקמים" יהיה רומן עם הדמות של ג'רמי רנר, המשחק את Hawkeye. אחרי הכל, לשני אלה יש היסטוריה ארוכה מאוד יחד. ומעבר לכך, האדם השני איתו היא ניהלה מערכת יחסים משמעותית בכלל לא מופיע בסרט, והשלישי בולגרי מדי.

כן, זה דורש הסבר. הדמות שלא מופיעה בסרט היא מאט מרדוק, דרדוויל, עמו היתה לאלמנה השחורה תקופה ארוכה של עבודה משותפת, ומערכת יחסים רומנטית. ובאשר לבולגרי - מדובר בבעלה הסובייטי של נטשה, אלכסי, שהפך במרוצת השנים לבכיר במנגנוני הבטחון של בולגריה (לא ברור למה, באמת שלא), עד אשר ניסה לחטוף את אשתו ושילם על כך בחופש שלו. אלכסי הבולגרי נראה לאחרונה כשהוא מובל לכלא, לאחר שניסה להשתלט על העולם באמצעות נינג'ות וכשל בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully