וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה לעולמה מאיה אנג'לו, הסופרת והמשוררת האפרו-אמריקאית המשפיעה

28.5.2014 / 16:52

מאיה אנג'לו, הסופרת, פילוסופית והמשוררת האפרו-אמריקאית החשובה, הלכה לעולמה בגיל 86. אנג'לו היתה יוצרת משפיעה ומעורבת פוליטית וסייעה רבות לתנועת זכויות האדם והאזרח

מאיה אנג'לו. GettyImages
מאיה אנג'לו./GettyImages

עולם הספרות הרכין את ראשו לאחר שנודע כי הסופרת מאיה אנג'לו הלכה לעולמה בגיל 86. מאיה אנג'לו נולדה בשם מרגריט ג'ונסון ב?4 באפריל 1928, וסבלה מילדות קשה ומטראומת אונס שגרמה לה לאילמות לכמה שנים. כאשר התבגרה, החליטה מרגריט לשנות את שמה, להנצטרף לאגודת הסופרים של הארלם שעודדה יוצרים וכותבים אפרו אמריקאים. אנג'לו פרצה בקריירה עשירה כזמרת, שחקנית וכותבת. והפכה לאחד הקולות המובילים בספרות האפרו?אמריקאית בת זמננו.

אנג'לו פרסמה ספרים רבים, ביניהם אוטוביוגרפיה, בשם "ידעתי למה הציפור הכלואה שרה", אשר ראתה אור ב-1970. ועסקה בחייה הקשים עד לגיל 17. אנג'לו שהרתה מייד בסוף התיכון, והחלה לעסוק בעבודות שונות ומגוונות כדי לפרנס את משפחתה, הוציאה את ספרה השני ב- 1974, ושמו
היה "Gather Together in my Name". גם הספר הזה היה מעין אוטוביוגרפיה והמשיך לגולל את תולדות חייה הסוערים, של נערה ללא השכלה רשמית, עם עבר בעייתי , שחיה את הסטריאוטיפ האפרו-אמריקאי, אשר נחלמת ממנו בכוחות עצמה ורוכשת לעצמה השכלה ונסיון חיים.

בהמשך התמקדה אנג'לו פחות בסיפורה האישי , והתעסקה הרבה יותר בהפצת מסרים של שיוויון זכויות, שמירה על כבוד האדם ומלחמה האפלייה חברתית. למרות עיסוקה הענף בפרוזה, אנג'לו תמיד תיארה עצמה בעיקר כמשוררת. אנג'לו היתה מעורבת חברתית ופוליטית משך כל חייה, וזוהתה עם המפלגה הדמוקרטית.

ב-2011 קיבלה אנג'לו את מדליית החירות הנשיאותית מנשיא ארה"ב ברק אובמה.

לאחר שהורע מצבה הבריאותי, ביטלה אנג'לו את השתתפותה בכמה אירועים ציבוריים, והיום, כאמור, הלכה לעולמה בגיל 86.

משפחתה של אנג'לו הוציאה הודעה לתקשורת בה מסרה: "דר' מאיה אנג'לו הלכה לעולמה בשקט בביתה, בשמונה בבוקר בקירוב. משפחתה אסירת תודה על שבמותה עדיין היתה צלולה לגמרי ולא נפגעו כישוריה. היא חיה את חייה כמורה, אקטיביסטית, אמנית ובת-אנוש. היא היתה לוחמת למען שוויון, סובלנות ושלום. המשפחה מעריכה עד מאוד את הזמן שהיה לנו עמה, ואנחנו יודעים שהיא מתבוננת עלינו מלמעלה באהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully