וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו קואלו משגע את ארה"ב בספר חדש על ניאוף

1.9.2014 / 0:44

פאולו קואלו מספק לקוראים אמריקאים את החוויה האהובה עליהם: בעיות עולם ראשון עם פתרונות ניו אייג' מרוכך. בשילוב האקזוטיקה שבסופר ברזילאי וסימון ווי על "רוחב אופקים", אין פלא שהוא להיט

פאולו קואלו. The Image Gate, GettyImages
פאולו קואלו/GettyImages, The Image Gate

לא רק בישראל משתגעים על הסופר הברזילאי פאולו קואלו, גם בשאר חלקי העולם מחבבים את השילוב הקל לעיכול של אקזוטיקה לטינית, ניו אייג'יות מרוככת, וסיפורים שנוגעים לליבה הנצחית של הקיום האנושי. הפעם קואלו משגע את ארה"ב עם כניסה זריזה למצעד רבי המכר, ועם הבטחה עסיסית במיוחד. הספר "ניאוף" (שמתהדר בכריכה של רומן רומנטי הקורצת לספרים בסגנון דניאל סטיל) עוסק בבעיות העולם הראשון, כמו שקוראי העולם הראשון אוהבים.

לינדה בת ה-31 נשואה לבעל מקסים תומך ומכיל, היא עצמה אטרקטיבית וקרייריסטית באין מפריע. היא עיתונאית מוערכת, אם לילדים מוצלחים טפו טפו טפו וחיה וחיי נוחות. אין על מה להתלונן, חוץ מאשר על קהות החושים והאפאטיות שחיים מסודרים נוחים ובטוחים עשויים להפיל על הפציינטית. אל דרכה של לינדה מזמן קואלו את אלוף נעוריה – גבר שהתבגר היטב, והוא היום אטרקטיבי אפילו יותר מאשר בעבר, מבלי להיות מוכר ומרופט כמו נעלי בית נוחות מדי. מכאן ועד לכותרת הספר הלא מרומזת, קואלו מצייר כמה פיתולים, עיקולים והשתהויות בדרך. אם אפשר לסמוך על הסחורה שקואלו אוהב לספק – היא עוד עתידה להרוויח תובנות, להעריך מחדש את מה שיש לה ומה שהיא עלולה לאבד, ולבצע כמה מהלכים שאמריקאים אוהבים במיוחד כמו השלת עור מטאפורית, היטהרות נפשית, והולדה עצמית מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין מה לתהות יותר מדי על הכניסה המהירה של מחבר "האלכימאי" לראש רשימת רבי המכר – קואלו הוא המקבילה הספרותית למנה בטוחה במסעדה, מי שמזמין אותה יודע מה הוא יקבל. בהצטרף לעובדה שקואלו הוא לא אמריקאי, אבל כן דובר שוטף את שפת הניו אייג' וספרי ההשראה והעזרה העצמית – הקוראים שרוכשים אותו מרגישים שעל הדרך גם צברו כמה נקודות זכות של רוחב אופקים תרבותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully