וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו 5 המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות לשנת 2017

10.12.2017 / 11:40

שני זוכי עבר בפרס ספיר לספרות מועמדים שוב ברשימה הסופית לפרס לשנת 2017 – נעה ידלין על ספרה "שטוקהולם" ושמעון אדף על ספרו "קום קרא". בנוסף מועמדים סמי ברדוגו, אמיר זיו ואסתר פלד

שמעון אדף ונעה ידלין. רונן ללנה,
נעה ידלין ושמעון אדף/רונן ללנה

נבחרה "הרשימה הקצרה" של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2017. הרשימה כוללת חמישה סופרים, בהם סופרת וסופר שזכו בפרס בעבר, וסופר שנכנס לרשימת המועמדים הסופית מספר פעמים בעבר.

חמשת המועמדים הסופיים הם: נעה ידלין, שזכתה בפרס בשנת 2013 על ספרה "בעלת הבית", מועמדת השנה עם ספרה "שטוקהולם" (כנרת זב"מ דביר), שזכה לביקורות חיוביות רבות ומעובד בימים אלה לסדרה חדשה בקשת 12 וב"כאן" כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות; שמעון אדף, שזכה בפרס ספיר בשנת 2012 על ספרו "מוקס נוקס", מועמד השנה עם הספר "קום קרא" (כנרת זב"מ דביר); סמי ברדוגו, שהעפיל בעבר מספר פעמים לרשימה הקצרה על ספריו "יתומים", "הילד האחרון של המאה" ו"סיפור הווה על פני הארץ" (שלושתם בהוצאת "הספריה החדשה"), מועמד כעת עם ספרו "כ??י ג?י" (הקיבוץ המאוחד); אמיר זיו עם ספרו "ארבעה אבות" (עם עובד); ואסתר פלד עם ספרה "פתח גדול מלמטה" (בבל), שנחשבת לפריצה מרשימה בענף הספרים כי היא פחות מוכרת, וספרה קצר שבחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמי ברדוגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטקס בו ייבחר זוכה פרס ספיר יתקיים ב-22 בינואר, והזוכה יקבל פרס כספי בגובה 150 אלף שקל ובנוסף ספרו יתורגם וייצא לאור בערבית ויתורגם לשפה זרה נוספת על פי בחירתו. מענק בגובה 40 אלף שקלים יינתן לכל מועמד ב"רשימה הקצרה", שנבחרה מתוך "הרשימה הארוכה" לפרס שנקבעה לפני כשלושה שבועות. כל אחד מהסופרים ב"רשימה הארוכה" זכה למענק בגובה 20 אלף שקלים.

בנוסף, מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מספרי "הרשימה הקצרה" ומהספר הזוכה בקטגורית הביכורים, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. הזוכה בפרס ספר הביכורים של פרס ספיר ייחשף במחצית השנייה של דצמבר. בראש חבר השופטים השנה עומדת פרופ' ארנה בן נפתלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully