וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת האשפה מגיעה לישראל

12.3.2014 / 12:02

18 מדינות, 25 מיליון מבקרים עד כה ו-20 טונות של חומרי מחזור מהם הוכנו מאות דמויות אדם - האמן הבינלאומי שולץ מגיע ארצה

קרדיט תמונה: תומאס הופקר, וידאו: יח"צ

לאחר שביקר ב-18 מדינות וזכה ל –25 מליון מבקרים וצופים, האמן הבינלאומי HA Schult מגיע לישראל יחד עם תערוכת המיחזור הבינלאומית שלו שנקראת "Trash People" וכוללת מאות דמויות אדם העשויות מכ-20 טון חומרים ממוחזרים. התערוכה תגיע ארצה בפסח הקרוב ותוצב בפארק אריאל שרון, בתאריכים ה-5-26 באפריל בשיתוף עם תאגיד המיחזור אל"ה, המשרד להגנת הסביבה, קק"ל ורכבת ישראל.

"טראש פיפל" כבר הוצגה בעבר במקומות כמו הרי האלפים, החומה הסינית, הכיכר האדומה במוסקווה ,לה דפנס-בפריז, הפירמידות במצרים, כיכר העם ברומא באנטרקטיקה ועוד. המיצג מכיל כאמור מאות פסלי אדם בגודל טבעי העשויים מכ- 20 טון חומרים ממוחזרים, בהם ברזל, זכוכית, חלקי מחשב, פחיות ועוד אשר יוצרים יחד מראה ייחודי של המון אדם, בדומה לצבא חיילי הטרקוטה בסין.

האמן שולץ בן ה-74, שמסרב לפרסם את שמו האמיתי, מזוהה עם מיצגי אמנות המבוססים על שימוש בחומרים מעולם המחזור והקיימות. הוא תפס את עין הציבור כבר בשנת 1969 כשפיזר טונות של אשפה ונייר ברחובות מינכן כחלק מפרויקט אומנותי ונעצר על ידי המשטרה. מספר שנים לאחר מכן, התעוררו תושבי וונציה למראה כיכר סנט מרק מלאה בעיתונים ישנים ובניו יורק הוא שכר טייס שיתנגש עם מטוס ססנה באתר הפסולת בניו-יורק "פרש קילס" בסטאטן איילנד. בשנת 1983 הוא יצר בעיר נהר מנייר ממוחזר ופיזר גיליונות ישנים של הניו יורק טיימס לצד מגדלי התאומים.

"מזה זמן אנו עוקבים אחרי מדינות בעולם אשר מבצעות פרויקטים מרשימים בתחום איכות הסביבה ומביאים אליהן את התערוכה כחלק מהמאמצים שלנו להגביר את ההסברה בנושא", מסר שולץ לקראת התערוכה. "ישראל הרשימה אותנו בהישגים שלה – פרויקט בנייתו של פארק אריאל שרון אחד ממיזמי שיקום הרי הפסולת הגדולים בעולם וכן היקפי מיחזור מיכלי המשקה שעברו תוך מספר שנים ספורות יעדי מיחזור של מדינות מובילות כמו ארה"ב ואירופה וקידום פרויקט הפרדת האשפה , הם רק חלק מההוכחות כי היא "מדינה ממחזרת".

פרטים נוספים על התערוכה ניתן לקבל באתר www.trash.org.il

  • עוד באותו נושא:
  • אשפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully