וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 20: ספיישל לארי הרד

21.6.2012 / 8:16

בשיא ההצלחה של הדי ג'יי והמפיק לארי הרד, הוא מודיע על פרישה בגלל בעיות שמיעה. החיים בלופ מרכינים ראש ונפרדים

אחד הדברים שתמיד מעלים תהייה בעיני ההורים שלי, מלבד העובדה שלטענתם אני נותן לגיטימציה לשימוש בסמים (אמא, רד בול זה לא סם!), היא שכל סוף שבוע שני לערך מגיע ארצה עוד תקליטן שלטענת הכתוב "המציא" את ההאוס. אז ייתכן שבאמת במקרים רבים הזכות לכותרת היא די מופרכת ועד כמה שלא נאמין כי האוס או טכנו הם סגנונות מוזיקליים מהפכניים וחשובים יותר מכל דבר אחר שהאנושות השיגה עד כה, עדיין לא צריך אלף אפרו-אמריקאים שונים בכדי להמציא אותו. המקרה של לארי הרד (הידוע בשמו המקצועי 'מיסטר פינגרס'), לעומת זאת הוא יוצא מן הכלל.

כאן מדובר במקרה נדיר בתעשיית המוזיקה בה אדם אחד יכול לזקוף לעצמו באופן בלעדי את המצאתו של ז'אנר מוזיקלי חדש, וכאן מדובר ב"דיפ האוס". למי שעוד טרם שמע או קרא לארי הרד הודיע השבוע (בנימה שבאופן מפתיע רחוקה מלהיות טרגית) כי לא יוכל כנראה להמשיך ולתקלט עוד מעתה מאחר והוא סובל מבעיית שמיעה בלתי הפיכה. מערכת החיים בלופ מצדיעה לאחד המפיקים/תקליטנים החשובים שידעה תרבות המועדונים בתולדותיה עם מיקס מחווה המסקר קמצוץ מהשפע המוזיקלי המרהיב והמרתק שאחראי לו לארי הרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשורה מרה למעריצים. לארי הרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה על התנזרות מתקלוט במועדונים לא היתה יכולה ליפול על תזמון רע יותר בקריירה של הרד. כמי שמחזיק ברזומה תקלוט ויצירת מוזיקה כבר קרוב ל-30 שנה וידוע כנאמן דתי לאמת האמנותית שלו, ידעה הפופולריות שלו עליות ומורדות רבות במהלך השנים. אבל דווקא בעשור הנוכחי עושה הרושם כי הפופולריות של הרד כמפיק ותקליטן כאחד החלה לצבור תאוצה ואהדה כפי שכמעט מעולם ידע בקריירה.

רק בשנה האחרונה אפשר היה לראות אותו מתקלט בכמה מהעמדות הנחשקות ביותר בעולם דוגמת ערבי Cadenza שבפאצ'ה איביזה או הפנורמה בר ומועדון הפבריק. גם עבודות האולפן שלו לוקחות כיום חלק ניכר יותר בתיקי התקליטים של קובעי דעת קהל ובמבט לאחור קשה להעריך אם זה הרד שממציא את עצמו מחדש כל פעם או זו שאר תעשיית המוזיקה האלקטרונית שכעת מדביקה את הפער עם החזון המוזיקלי שלו.

בדיוק בשביל לחדד טענה זו בחרנו לחרוג מהצפוי ולערוך מיקס מחווה להרד שחף מגינונים נוסטלגיים. קיץ 2012 פורה יותר מתמיד לקריירה המוזיקלית שלו ולכן המיקס מתבסס על הפקותיו הנוכחיות. זה נפתח מסתורי, מהורהר וסקסי עם שני רימיקסים חדשים ומהפנטים של הרד אחד לסינגל של Tom Trago והשני ל-"Make It Good" סינגל לוהט של המפיק האיטלקי העולה Manfredi Romano המוכר יותר תחת הכינוי Tennis, ראו הוזהרתם לקראת פריצתו.

האווירה האירופאית המסתורית נשברת אי שם בדקה ה-16 בה מפציע רימיקס נוסף של הרד הפעם לחבר משחר נעוריו - הווקאליסט רוברט אוונס. "Deep Down" שמזמר אוואנס ללחן של רון טרנט יצא לאור לפני כשלושה חודשים ועדיין מתפקד כחלק בלתי נפרד מקייס תקליטים של תקליטנים אמריקאים ואירופאים כאחד.

מיד אחריו משתרבב פנימה הסינגל המדובר של הרגע, תקליט הרימיקסים לסינגל "Le Velour" של שונקי בו לצד הרד גם דלאנו סמית' ומרטינז בראדס אחראים על גרסאות משלהם; אנחנו אישית מזמן לא שמענו רצועת דיפ האוס כל כך מעוררת זימה כמו זו. עוד בתכנית האמנותית ניתן להתיקל במיקס גם ב-"Deja Vu" ו-"The Sun Can't Compare" צמד ההמנונים הקאנוניים ביותר שידענו בעשור הנוכחי פרי ידיו של הרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום ותודה על הצלילים. לארי הרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין מאושרים מאתנו לציין 20 פרקים של החיים בלופ עם מחווה לאחד האמנים החשובים לתרבות והאהובים ביותר על ליבנו, אך מי ייתן ועד 120 פרקים לא נדע עוד הקדשות ומחוות לחדשות רעות. נתראה בשמחות.

להאזנה נוספת:

Larry Heard - A Mr. Fingers Music Mix

Larry Heard @ Metamorphose, Tokyo, Japan

Larry Heard @ Club 11, Amsterdam

הפלייליסט:

00:00 Tom Trago - What You Do (Larry Heard's Mr. Fingers Dub) (Rush Hour)
06:00 Tennis - Make It Good (Larry Heard Vocal Dub) (Life and Death)
10:50 Loosefingers - Lamenation (Alleivated Records)
16:14 Ron Trent Feat. Robert Owens - Deep Down (Mr. Fingers Remix) (Foliage Records)
21:45 Shonky - Le Velour (Larry Heard Underground Dub Mix) (Real Tone)
26:55 Larry Heard - Deja Vu (Musaria Mix) (Innervisions)
32:09 Moodymanc - Black Paint (Larry Heard's After Dark Remix)
36:57 Larry Heard Presents Mr. White - The Sun Can't Compare (Alieivated Records)
40:53 Bocca Grande - Even If (Mr. Fingers Remix) (Rebirth)
44:49 Strong Souls - Sensual (Let's Work Mix) (Alieivated Records)
50:36 Larry Heard - The Dance Of Planet X (Alleviated Records)

  • עוד באותו נושא:
  • לארי הרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully