וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 29: המהפכה התעשייתית - טור אורח של אורן עמרם

לרגל הגעתם ארצה של VNV nation, אורן עמרם משתלט על המדור עם קאסט על טהרת הסינת'פופ, האינדסטריאל וה-EBM, שייקח אתכם אל הצד האפל של האלקטרוניקה

למרות הדעה הרווחת המניחה כי מוזיקה אלקטרונית היא מנת חלקם של קלאברים שוחרי סם וגייז נוצצים בלבד, מסתבר שלא בהכרח כך הדבר. הרבה לפני שהמילים "האוס" ו"טכנו" הגיחו אל רחבת אלנבי 58, בסצינות אלטרנטיביות זעירות ברחבי העולם התגבשו להן במקביל גם תעשיות בועטות לא פחות של מוזיקה תעשייתית, סינת'פופ ו-EBM. מה שנראה מבחוץ כמו קלאבינג של שוחרי הרוק ופורקנם של ערפדי גותיקה, כולל, כך מסתבר, גם סצינה אלקטרונית חיה ופועמת בתל אביב - מאז ועד היום. לכבוד הגעתם ארצה של להקת VNV nation, אחת מהחשובות לסצינה מוזיקלית זו כיום, החיים בלופ עובר ללבוש שחור ומארח את אורן עמרם, אשר מגיש עבורכם מיקס בלעדי מיוחד.

אורן עמרם:

"בפודקאסט הממוקסס שלפניכם תמצאו כמה אמנים חשובים במוזיקה האלקטרונית התעשייתית וה-EBM. מפתיע לגלות, אבל ההרכבים אינם רק בריטים או גרמנים כמו שמקובל לחשוד. נורבגיה, אוסטריה, שבדיה, אירלנד, אוסטרליה וכמובן אמריקה - מוזיקה תעשייתית ו-EBM הם תופעות חובקות עולם, והאמנים המשתתפים כאן הם עדות לכך. המיקס, המהווה כאמור מדריך מקיף לז'אנרים, משלב בין הלהיטים החדשים שלוקחים חלק בלתי נפרד מהסצינה המוזיקלית כיום, לצד קלאסיקות אפלות משנות השמונים והתשעים שהיו ליסודות הז'אנרים והתרבות. תהיתם אי פעם איך זה מרגיש להיות בפסטיבל גותי אלקטרוני בברלין? האזינו ותגלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המיקס נפתח עם אחד ההמנונים הגדולים של סצינת האינדסטריאל, 'Welcome To The Paradise' של חבריFront 242 הבלגים. זהו הרכב חלוצי שקיים עוד משנת 1981, אז החל ההרכב לדגום צלילי פטישים, מקדחות ורעשים תעשייתיים אחרים, ואף אחד עוד לא ממש הבין מה עובר להם בראש. היום להיטים כמו זה שפותח את המיקס שלנו נחשבים לקלאסיקות קאנוניות. אני לא מכיר גותי אחד שלא רקד את השיר הזה בזמן שהוא צועק את המשפט המפורסם מתוכו: 'No sex until marriage'.

"הבאים בתור כמתבקש יהיו Nitzer Ebb הבריטים, שאחראים גם הם ללא פחות המנונים חשובים. 'Join in the Chant' שלהם מהווה ללא ספק את אחד מאבני הדרך של התעשייה, מתוך האלבום That Total Age משנת 1987. מכאן ואילך אנחנוו זונחים את הנוסטלגיה ומביטים קדימה אל היום. אל Mind In A Box, הלהקה הבאה במיקס, התוודעתי רק לאחרונה. מדובר בהרכב אוסטרי מרתק מהעשור הנוכחי המשלב בצורה גאונית סינת'פופ, פיוצ'ר-פופ ואלקטרו עם קריצה לסינתיסייזרי ה-8 ביט של האייטיז - ללא ספק אחד ההרכבים החמים של הרגע. אבל ממצע שטיחי הסינתיסייזר המלודיים של Mind In A Box אנחנו גולשים לכיוון אגרסיבי הרבה יותר מאת In Strict Confidence".

"כאן אנחנו מוצאים שילוב של שירה שמזכירה יותר להקות מטאל, אבל העיבוד האלקטרוני (במיוחד בשיאו של הקטע) יכול להחזיר אפילו קלאברים בתשובה. In Strict Confidence הוא הרכב גרמני שנוסד ב-1989 אבל אין ספק שהם נשמעים היום יותר טוב מאי פעם. 'Silver Bullets' הוא הטראק הנבחר מתוך אוסף רימיקסים מופתי".

"מכאן נמשיך עם להיט ענק נוסף מהתקופה הנוכחית, מפי אחד ההרכבים החשובים ביותר עבור הדארק אלקטרו פופ: להקת Diorama, שהייתה בארץ לפני כשנה, ובינואר הקרוב מגיע סולנה פליקס מארק בעצמו להופעה עם חומר הסולו שלו ושל להקות הנוספות בהן הוא חבר. 'Child Of Entertainment' הוא סינגל מרעיש (תרתי משמע) מאלבומם האחרון 'Cubed', והוא החומר ממנו עשויה מסיבה אפלה טובה באמת. בשלב זה אנו מגיעים אל הדובדבן שבקפצת: 'Space & Time', המנון מאת VNV Nation, ההרכב שלכבודו הגעתי לביקור במדור. במקור זהו הרכב אירי בהנהגתו של רונאן האריס בעל הקול העוצמתי והאנרגטי, ולצידו של מארק ג'קסון מנהיג את הרכב ה-EBM הניצב בחוד חנית הסצינה".

"עוד תפגשו במהלך המיקס ב-Assemblage 23, הרכב אמריקאי של איש אחד, עם הלהיט הגדול ביותר מתוך אלבומו המופלא 'Failure' ברימיקס של הרכבEBM חשוב לא פחות בשם Funker Vogt - מפגש פסגה של הז'אנר; ייצוג הולם לסצינה השוודית והנורבגית עם Icon Of Coil ו-Covenant, שניים מתוך כמה וכמה הרכבים לוהטים מהאזור; וביקור בעבר עם SPK, הרכב אינדסטריאל אוסטרלי חלוצי שאחראי בתקופת פעילותו הקצרה על אלבום מהפכני בשם 'Machine Age Voodo' מ-1984. בשיאו של המיקס ממתין לכם גם 'Beloved', אולי הלהיט הגדול והמאיים ביותר של VNV Nation מאז ועד היום – פשוט אקסטזה. לחוויה מקסימלית מומלץ לנגן את המיקס בחושך מוחלט. שיהיה לילה חשוך ונפלא".

הפלייליסט המלא:

00:00 - Front 242 - Welcome To Paradise
03:56 - Nitzer Ebb - Join in the Chant
08:00 - Mind.In.A.Box - Control (club remix)
14:19 - In Strict Confidence – Silver Bullets (X-Fusion Remix)
17:54 - Diorama – Child Of Entertainment (Clubbed)
22:51 - VNV Nation - Space & Time
27:26 - Assemblage 23 – Disappoint (Funker Vogt Rmx)
32:02 - Icon Of Coil – Love As Blood
35:36 - Covenant - We Stand Alone
40:23 - SPK - Metal Dance (12" Version)
44:01 - Lights of Euphoria feat. Ronan Harris – Consequence (Face Yourself)
47:29 - Pride and fall – December
49:48 - Rotersand – Waiting To Be Born (Rework)
54:52 - Apoptygma Berzerk – Eclipse (OK Minus Remix)
59:07 - VNV Nation – Beloved (grey dawn version)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully