וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 47: רק הריקוד יכול

25.7.2013 / 0:54

שפע של די.ג'ייז ומפיקים מחו"ל יציפו את מועדוני תל אביב בסוף השבוע, והקאסט האלקטרוני של יותם אבני יעזור לכם להתחמם בבית רגע לפני שתפזזו לעבר הרחבה. האזינו

אפשר להכתיר מסיבה כאירוע מכונן, עוד בטרם התקיימה. שיתוף הפעולה בין מועדון הבלוק, לסוכנות-לייבל Ostgut Ton, שיתקיים הלילה (חמישי), הוא מאורע נדיר בכל פרמטר שהכרנו. בין אם הייתם שם או לא, מועדון הברגהיין והפנורמה בר היוו השפעה אדירה על העיצוב, המוזיקה ומגוון עקרונות הנלווים לתרבות מועדונים בת זמננו. מערכת החיים בלופ מצדיעה לבלוק על המיזם השאפתני והמרגש. בחוץ אמנם לא יהיה מושלג, אבל אין ספק שבפנים תהיה מסיבה לוהטת. מבין ארבעת כוכבי המועדון הברלינאי שיגיעו ארצה, ראוי לציון מיוחד, אורח דווקא פחות מפורסם מבן קלוק, והוא ריאן אליוט. כיליד דטרויט שהיגר לברלין ב-2009, אליוט ביסס את מעמדו כאחד הקולות החשובים בדורנו לקו התפר המוזיקלי שבין צמד הערים הקדושות לטכנו. לכבוד העובדה כי יהיה זה ביקורו הראשון בישראל, במהלך הקאסט אפשר להתיקל בטראק מופלא שלו בשם "Kicking Up" - מחווה ליוצר הדטרויטי המנוח אארון קרל.

על הפתיח של הקאסט שלנו הפעם אחראי סטיבן טאנג. בימים אלה, הוא מציין את הוצאתו המיוחלת של אלבום הבכורה שלו - "Disconnect To Connect". בתזמון מושלם עבורנו, הוא מגיע להתארח מחר במועדון ה-Deli במסגרת ליין מסיבות ה"לייטר" של תפו"ד. מדובר האמנם בשחקן ותיק בסצינת הדיפ האוס העצמאית של שיקאגו, אך מאחר ורק כעת זוכה טאנג לכבוד הראוי לו, גם הוא זוכה להגדרה התפו"דית המרעישה של "מוזיקה מהשלב הבא". לשוחרי האוס מעורער וסמי-מלנכולי, הנוכחות חובה. את העגמומיות הנוגה של טאנג, קוטע הסינגל החדש של הפט שופ בויז. כצמד שמאז ומעולם ינק את השראתו התרבותית-מוזיקלית מנבכי חיי הלילה ומוזיקת מועדונים, כל אלבום חדש מצידם טומן בחובו הבטחה להמנון רחבות מרעיש. אך האמת היא, שעם כל הרצון הטוב והמאמץ הכנה, זה כבר מזמן לא קרה. כנ"ל לגבי הסינגל הנוכחי שלהם "Vocal". על פניו, יש שם את המתכון הבטוח להצלחה. ליין סינתי קליט מהדהד נוסטלגיה (מקור השראה?), ומסביבו מילים קלישאתיות המשבחות מילים קלישאתיות אחרות בהמנוני דאנס. גם הוידאו קליפ, זה שמציג קולאז' צבעוני מימי הרייב העליזים של "קיץ האהבה", לא מצליח לגרום לשיר להישמע כמו צל של קאנון. עבור הרימיקס, המוצא האחרון להצלחה, נרשמה טעות אסטרגטית של טירונים. הצמד האיטלקי הטרנדי Flashmob, נבחר למשימה. הם ללא ספק סחורה לוהטת של כאן ועכשיו. אבל אם עבור המנון של למעלה מחודש עסקינן, מדובר בבחירה שחוטאת למטרה. פרס השתדלות, כי מדובר בפט שופ בויז. וגם כי זה לא באמת כזה שיר רע.

לאחר מכן במיקס, מופיע סינגל חדש ומופלא של גאי בוראטו, שיגיע לנגן בישראל ב-31 ביולי בחתול והכלב. "Too Late" הסינגל החדש שלו, מציג את בוראטו בטריטוריה מוזיקלית שונה מהמזוהה איתו בעבר. מדובר ברצועה ווקאלית בעלת מאפייני דיסקו ניו-וויביים. עמוק ומהורהר יותר מהטכנו המלודי-נצחוני שפרסם אותו לראשונה, בוראטו מגיש סינגל שמעורר סקרנות אדירה לקראת אלבומו הבא. ואם מחצית ממנו ישמע כך, מדובר יהיה באלבום שיעניק לו את העדנה המחודשת של ימי "Chromophobia", אלבום הבכורה המופתי מ-2007.

בפינתנו האהודה "אחי, מה זה טראק ששמת עכשיו?" מכבב אדון פול וולפורד. רזידנט מועדון הספייס איביזה, אך לפני כן, מפיק אקלקטי ומוערך מזה כבר למעלה מעשור. החודש הוציא וולפורד לאור את "Untitled". הוק פסנתר קליט, מלווה בדגימת קול מרוממת המשמש, כרגע שיא בסטים של כל אליל מלורן גרנייה עד סוון ואת'. מדובר בריליס של הלייבל הלוהט של הרגע, Hotflush, ועוד לפני כניסתו השבוע למקום הראשון במצעד המכירות של ביטפורט (בקטגוריית האוס), ברור שמדובר בלהיט ענק.

אלבום מדובר נוסף שיצא החודש הוא "The Visitor". אלבום האולפן השלישי של המפיק הצ'יליאני העליז Matias Aguayo. כל מי שזכה לחזות בקרקס המוזיקלי שהנהיג כאן, בביקורו האחרון במועדון הבוטלג (בתיווכם של חברי News), ודאי יודע למה לצפות. תבשיל לוהט ומבעבע של אלקטרוניקה דאנסאבילית בניחוח לטיני חריף, מרכיב את אחד מאלבומי הדאנס הכובשים והמרעננים של הרגע. הרצועה הפותחת את האלבום המדובר, מופיעה כאן במיקס, מהווה טעימה הגונה מהאלבום המשובח. עוד בתכנית האמנותית להפעם, גם טראק מאת מפיק הפוסט-דאבסטפ/ספק טכנו - בודיקה. המפיק המדובר, המוכר לשוחרי דראם & בייס גם תחת הכינוי Instra:mental, מגיע לתקלוט חגיגי מחר בפסאג' של אלנבי, בתיווכם של חברי Random Circles. לשוחרי באסים, מקצבים שבורים ואלקטרוניקה נוסטלגית הקורצת לעתיד, זה מאוד כדאי.

הרצועה החותמת את המהדורה ה-47 של החיים בלופ, חריגה באופיה. אם בשל היותה ארוכה במיוחד ואם בשל העובדה כי מוזיקלית היא לא פחות ממרתקת. מדובר בהוצאה מיוחדת של הפרוייקט המרגש Magic Mountain High. שידוך מוזיקלי יחיד במינו המזווג את ג'וג'ו וג'ורדאש ו-Move D. הוצאה מיוחדת של חברת התקליטים אנינת הטעם Workshop, מציעה כעת הקלטה חיה ומופלאה של ההרכב מפסטיבל Freerotation של שנה שעברה. כמעט 20 דקות של אלתור חי, המטשטש את הגבולות שבין האוס, טכנו, ג'אז ואלקטרוניקה. במקום שבו גישה קונספטואלית נועזת פוגשת כישרון אדיר, נוצרת אמנות גדולה. שווה בדיקה, בלשון המעטה. להתראות ברחבה.

הטראקליסט המלא:

Steven Tang - Disconnect to Connect
Pet Shop Boys - Vocal (Flashmob Remix)
Gui Boratto - Too Late (Alternative Version)
Paul Woolford - Untitled (Original Mix)
Matias Aguayo - rrrr
Boddika and Joy Orbison - &Fate
Ryan Elliot - Kicking Up
Mr. G - Moments
Magic Mountain High - Live At Freerotation 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully