וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם פרננדו קנופף

9.9.2014 / 0:05

לכבוד ההופעה בישראל, פרננדו קנופף בוחר את המוזיקאים והאלבומים שהכי השפיעו עליו - מאמני ג'אז לטיניים ודרום אמריקאים ועד מיילס דיוויד, קווינסי ג'ונס וסטיבי וונדר

Aguas de Marzo

- והגשם יבוא - טום ג'ובים הוא ללא ספק אחד המלחינים הברזילאים הכי חשובים בהיסטוריה, גאון מוזיקלי ואחד מחלוצי הבוסה נובה. הדואט הנפלא הזה יחד עם הזמרת אליס רג'ינה, הוא בעיניי אחד השירים היפים ביותר. גדלתי על השיר הזה ובילדותי היינו שומעים אותו הרבה בבית. כסגירת מעגל כתבתי לו עיבוד חדש (אני שר בו בפורטוגזית, מנגן פסנתר וגיטרה בס פרטלס) והקלטתי אותו באלבום החדש שלי.

"Adios Nonino" (להתראות אבא)

אחת הקומפוזיציות הכי מדהימות ואולי הכי מפורסמות של הבנדוניוניסט אסטור פיאצולה הגאון, אחד המלחינים הכי חשובים של המאה ה-20. עשה את מהפכת הטנגו החדש Nuevo Tango. ניגנתי את היצירה הזאת פעמים רבות ומאוד הושפעתי ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קווינסי ג'ונס - The Dude

גדלתי על המוזיקה של קווינסי ג'ונס, זוכר טוב מילדותי את השיר הזה. הוא בעיניי אחד המפיקים המוזיקליים והמעבדים הכי טובים והכי חשובים של המאה ה-20 ועד היום מכונה של להיטים אין סופית. אחראי לרוב הלהיטים של מייקל ג'קסון, פסקולים לסרטים רבים, תקליטי ג'אז מדהימים, הוא יודע לעשות שילובים ועיבודים מדהימים בין פופ מאוד איכותי ומסחרי, מוזיקה ברמה גבוהה ביותר, נגנים מדהימים תמיד. מלך!!!

Weather Report - Birdland

להקת הפיוז'ן ג'אז רוק הכי חשובה ומהפכנית משנות השבעים. השיר הזה הוא סוג של המנון לדעתי, יצירה גאונית. הנגנים היו אחד אחד חלוצים וגאונים מוזיקליים. ג'קו פסטוריוס כמובן על הבס מאוד השפיע עליי עד היום הרכב יחיד במינו ובכלל האלבום הזה הוא הטוב ביותר שלהם לדעתי. השראה גדולה מאוד.

Fania All Starts - Our Latin Thing

להקת הסלסה הניו יורקית האגדית. פה התחילה ה"סלסה" בשנות השבעים ב - Spanish Harlem, פורטו ריקנים, קובנים, אמריקאים ועוד נגנים ממקומות אחרים מדרום אמריקה התחילו את מהפכת הסלסה. להיטים מאוד גדולים ורוב הזמרים ונגנים של ההרכב הכוכבים הזה פתחו לקריירת סולו אחרי זה, כמו סליה קרוז, ריי ברטו, הקטור לבו, טיטו פואנטה, רובן בלדס ועוד.

בואנה ויסטה סושיאל קלאב - El Cuarto de Tula

בשנת 2000 ראיתי אותם בהופעה חיה, זאת היתה אחת החוויות החזקות בחיי, לראות את חבורת הקשישים האלה עושים מוזיקה כל כך טובה עם שמחת חיים, קצב וגרוב מדהים, עם הנגנים האגדים Juan de Marcos Gonzales, Ruben Gonzales' Ibrahim Ferrer, Ray Cooder, Cachaito Lopez ועוד רבים. מאוד השפיעו אליי ובתקופה הזאת התחלתי להיכנס חזק לתחום של המוזיקה הקובנית והסלסה. כסגירת מעגל השנה אחרונה הקמתי, הפקתי ואני מנהל מוזיקלית את מופע המחווה לבואנה ויסטה עם 10 נגנים כולל הזמר איטלו גונזלס, זוג רקדנים ווידאו ארט שמקרינים קטעים מהסרט המרגש של בואנה ויסטה.

Ruben Blades - Pedro Navaja

אחד הזמרים הכי אהובים אליי, רובן בלדס הוא המציא סגנון חדש בסלסה ובמוזיקה הלטינית,הכתיבה שלו והטקסטים חכמים ואפילו קוראים לזה שירי מחאה. הוא אחראי לאין סוף להיטים ותקליטים מדהימים. הוא מעורב בפוליטיקה בפנמה, שחקן בסרטים רבים ואישיות מאוד חזקה ומפורסם בכל העולם. מאוד מעורב בזכויות האדם. אני מאוד מושפע ממנו, יצא לי ללמוד אצל הפסנתרן ומנהל המוזיקלי שלו אוסקר הרננדז ועד היום אני מנגן שירים שלו.

מיילס דיוויד - Kind of Blue

מיילס היה הפסקול של החיים שלי, במשך כמה שנים הייתי מקשיב לו כל יום. מוזיקאי גאון ויחיד במינו. אישיות חריפה ומעניינת ביותר. האלבום הזה הוא מאסטר פיס. מיילס עשה כמה מהפכות בחיים שלו, הוא היה נגן הג'אז השחור הראשון שהפך עשיר ומפורסם בכל העולם. הייתי מוציא סולואים רבים מהאלבום הקסום הזה ומאוד השפיע אליי. מומלץ בחום רב לכולם.

סטיבי וונדר - Superstitions

מה אפשר להגיד על הגאון הזה. סטיבי היה ותמיד יהיה מלך. אחד הסינגר סונגרייטרס וה multi instrumentalist הכי מדהימים בחמישה עשורים אחרונים. מכונה של להיטים, תמיד שומר על איכות מוזיקלית, הפקות נוצצות, דיוק, גרוב וקצב מטורף. הרבה השראה.

פקיטו דה ריברה

הוא מאסטר של ג'אז לטיני, אגדה חיה והשפעה אין סופית. אני מקשיב לו כבר הרבה שנים, ביצעתי הרבה יצירות שלו ואני מכיר אותו באופן אישי. מוזיקאי גאון שגדל כילד פלא בלה האוונה, ובשנות השמונים ברח לארה''ב. הוא נגן קלרינט וסקסופונים וירטואז, מלחין ומעבד מבריק. הידע שלו בג'אז, מוזיקה לטינו אמריקאית ומוזיקה קלאסית עצום. יש גם הרבה שמחת חיים במוזיקה של פקיטו שתמיד גורם לך לחייך ויחד עם זאת זו מוזיקה ברמה הכי גבוהה שיש.

מופע השקה חגיגי לאלבום "La Musica es Sentimientos"
יתקיים במוצ''ש - 13.9 במועדון "האזור", תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully