וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סרטים ישראלים בפסטיבל קאן 2009

עינב שיף

23.4.2009 / 15:17

"כלת הים" של קרן ידעיה ו"עיניים פקוחות" של חיים טבקמן התקבלו לפסטיבל היוקרתי. גם טרנטינו, פון טרייר, אנג לי וסרטו האחרון של הית' לדג'ר בפנים

הסרטים "כלת הים" של קרן ידעיה ו"עיניים פקוחות" של חיים טבקמן התקבלו לפסטיבל קאן 2009. ההכרזה על ליין אפ הסרטים שיוקרנו בפסטיבל, הנחשב לאחד הגדולים והמשפיעים בעולם הקולנוע התקיימה היום (ה') במסיבת עיתונאים, בה הוכרזו גם הסרטים שישתתפו בתחרות, בה לא ישתתפו סרטים ישראלים.

"עיניים פקוחות", סרט הבכורה של חיים טבקמן בכיכובו של רן דנקר, טינקרבל וזוהר שטראוס התקבל לקטגוריית “Un Certain Regard", במסגרתה הוקרן בעבר "ביקור התזמורת" של ערן קולירין ואף זכה בפרסים. הסרט עוסק בשוחט חרדי שנפשו נקשרת בצעיר, והמערבולת שחייו עוברים בעקבות המפגש.

ידעיה זכתה בעבר בפרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן, על סרטה "אור" בכיכובן של רונית אלקבץ ודאנה איבגי. ב"כלת הים" מככבות שוב אלקבץ ואיבגי, בגרסה יפואית לסיפור רומיאו ויוליה בו משתתפים גם מוני מושונוב רועי אסף, מחמוד שלבי וחוסיין מחאג'נה. הסרט הוא קו-פרודוקציה ישראלית/צרפתית/גרמנית בהפקתו של מארק רוזנבאום.

בין 20 הסרטים המתחרים על הפרס הגדול של הפסטיבל, "דקל הזהב" ניתן למצוא כצפוי את “Inglourious Basterds" של קוונטין טרנטינו, את “Taking Woodstock", סרטו של אנג לי בעקבות האדם שאיתר את הלוקיישן לפסטיבל וודסטוק, “Broken Embraces", סרטו החדש של פדרו אלמודובר וסרט חדש של קן לואץ', “Looking for Eric" בכיכובו של הכדורגלן לשעבר אריק קנטונה.

יצירות בולטות נוספות בתחרות הן “Bright Star" של ג'יין קמפיון ("הפסנתר"), ו"Antichrist" של לארס פון טרייר ("לשבור את הגלים, "דוגוויל"). משלימים את התחרות סרטים מצרפת, אוסטריה, סין וסרט פלסטיני אחד, “The Time That Remains" של אליה סולימן. סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא הסרט המצויר “Up" של פטר דוקטר ואילו סרט הסיום הוא " Coco Chanel & Igor Stravinsky" של יאן קונן. סרט נוסף שמעניין עניין רב הוא “The Inaginarium of Doctor Parnassus", סרטו האחרון של הית' לדג'ר אותו ביים טרי גיליאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully