וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" זכה בפרס אופיר לסרט העלילתי הטוב ביותר

אמילי גרינצווייג, צילומים: נמרוד סונדרס

21.9.2010 / 22:57

סרטו של ערן ריקליס גרף חמישה פרסים, ביניהם פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר ששולח אותו להתמודד על מקום באוסקר האמריקאי. פרסי המשחק הוענקו לאדיר מילר ומיה דגן

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" הוא הזוכה הגדול של טקס פרסי אופיר שנערך אמש (שלישי) בתיאטרון ירושלים. סרטו של ערן ריקליס זכה ב-5 פרסי אופיר, החשוב שבהם הוא פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, שהופך אותו לנציג הישראלי במועמדות לפרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר האמריקאי. ריקליס זכה גם בפרס הבמאי הטוב ביותר ורוזינה קמבוס זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר.

"ההכרה שלכם היא החשובה לנו ביותר", אמר בהתרגשות חיים מקלברג, ממפיקי הסרט, העוסק בשליחותו של ממונה כוח אדם במאפיה לרומניה, במסע קבורה של עובדת זרה שמתה בפיגוע בישראל. בסרט משחקים מרק איווניר, גורי אלפי, רוזינה קמבוס, גילה אלמגור ועוד.

המפסיד הגדול הוא "הדקדוק הפנימי", סרטו של ניר ברגמן שהיה המועמד המוביל בטקס עם 12 מועמדויות ולא מעט גורמים בתעשייה שטענו כי הוא הזוכה. בסופו של דבר, הסרט נותר בידיים ריקות ולא זכה בפרס אחד.

אדיר מילר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט "פעם הייתי" של אבי נשר, שהשלים דאבל עם זכייתה של מיה דגן בפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס. ערן ריקליס זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר על "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש". מיכאל מושונוב בפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "מבול".

פרס סרט התעודה הטוב ביותר הוענק ל"חיים יקרים" של שלומי אלדר, שגבר על "שתיקת הארכיונים" של יעל חרסונסקי, מתחרהו העיקרי. שני הסרטים מדוברים מאד בעולם ושניהם מוזכרים כבעלי סיכוי להתמודד על האוסקר לסרט התיעודי השנה. באופן אירוני, מי שהגישו את הפרס הם דורון צברי ואורי ענבר, במאי "המדריך למהפכה" שהיה במרכז המחלוקת בשאלה האם מדובר בסרט תיעודי או עלילתי, כשבסוף הוחלט להחשיבו כעלילתי.

מיה דגן. נמרוד סונדרס
דאבל עם אדיר מילר. מיה דגן/נמרוד סונדרס

פרס התסריט הטוב ביותר הוענק לנח סטולמן, על העיבוד שלו ל"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", ספרו של א.ב יהושע. בפרס לצלם הטוב ביותר זכה אמנון סלומון על "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשוילי. "זוהי סדום" זכה בפרסים לעיצוב אמנותי ולעיצוב תלבושות. בפרס המוזיקה המקורית לסרט זכה אבי בללי מנקמת הטרקטור, על המוזיקה שחיבר ל"המדריך למהפכה" של צברי וענבר. "המדריך למהפכה" זכה גם בפרס העריכה שהוענק לעמי טיר ומאור קשת.

שלישית מה קשור את פרס מפעל חיים לזאב רווח. "הייעוד שלי הוא העבודה שלי, בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה", אמר רווח הנרגש, שחוגג השנה גם יום הולדת 70. "אם אני מצליח להשכיח את צרותיהם של אנשים לשעתיים, דייני בעולם הזה. זה פרס מפעל חיים, אבל אני מרגיש שיש לי עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה לעשות".

זאב רווח זוכה בפרס אופיר למפעל חיים. נמרוד סונדרס
הגשים את הייעוד, ויש לו עוד הרבה. זאב רווח עם מה קשור/נמרוד סונדרס

גם השנה תקף מארק רוזנבאום, יו"ר האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, את גופי השידור בישראל: "אני רוצה להזכיר שוב את גופי הקולנוע שנמנעים מלהשקיע בקולנוע הישראלי", אמר רוזנבאום. "השנה מועצת הרשות השנייה עשתה קצת סדר ומנסה לחייב אותם כפי שהם חייבים על פי חוק. יש 30 סרטים בקרנות שמחכים להשקעה של תחנות הטלוויזיה. אנחנו מצטיינים וטובים ומגיע לנו שתחנות הטלוויזיה יקיימו את ההבטחות שלהן".

פרסי אופיר מוענקים על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע. הזוכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר מוכתר כנציג הישראלי לקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר, שייערך ב-27 בפברואר 2011 בלוס אנג'לס שבארה"ב. אם יצליח הסרט הישראלי, במקרה זה "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" להתברג לרשימת חמשת הסרטים בקטגוריה זו, תהיה ישראל המדינה הראשונה מאז צרפת להיות מועמדת ארבע פעמים ברציפות.

כל הזוכים:

*הסרט העלילתי הטוב ביותר - "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

*הבמאי הטוב ביותר - ערן ריקליס, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

*השחקן הטוב ביותר - אדיר מילר, "פעם הייתי

*השחקנית הטובה ביותר - מיה דגן, "פעם הייתי"

*שחקן המשנה הטוב ביותר - מיכאל מושונוב, "מבול"

*שחקנית המשנה הטובה ביותר - רוזינה קמבוס, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

*סרט התעודה הטוב ביותר - "חיים יקרים", שלומי אלדר

*התסריט הטוב ביותר - נח סטולמן, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

*הצילום הטוב ביותר - אמנון סלומון, "התגנבות יחידים"

*העריכה הטובה ביותר - עמי טיר ומאור קשת, "המדריך למהפכה"

*עיצוב אמנותי - אביבי אביבי, "זוהי סדום"

*עיצוב תלבושות: לאורה שיים והילה ברגיאל, "זוהי סדום".

*המוזיקה המקורית בסרט - אבי בללי, "המדריך למהפכה"

*עיצוב הפסקול הטוב ביותר - אשי מילוא וגיל תורן, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

*פרס מפעל חיים - זאב רווח

*עדכון ראשון: 20:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully