וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר "מאסטר שף": סוף התכנית כפי שהכרנו אותה

6.4.2014 / 0:07

העונה, "מאסטר שף" נפלה מהאולימפוס היישר לזרועות הציניות של הצופים. גם המטקבק העילג היה פעם ילד יתום שלמד את סודות האפייה משכנה קטועת יד שהתבררה כדודתו האבודה

צילום מסך

לא היה קל השנה ל"מאסטר שף". נדמה שבניגוד מוחלט לנתוני הרייטינג המתנפחים, הצטמקה התכנית והפכה ממפלצת לסתם עוד תכנית ריאליטי. היה לא קל. בטח כשלראשונה בתולדותיה, התכנית פגשה מתחרה ראויה בדמות "משחקי השף". לא עוד שיוט קליל לראש טבלת הרייטינג. השנה "מאסטר שף" שילמה בזיעה. ובשינוי פורמט קל. בדיוק כפי ש"כוכב נולד" למדה להשתנות כדי לחבל בהצלחת המתחרות, כך גם "מאסטר שף" סידרה מחדש את השולחן ופתחה (ואף סיימה) במבחן הטעימה העיוורת. מבחן שנועד, מן הסתם, למחוץ את הסקס אפיל של "משחקי השף". יונתן רושפלד לא סתם חזר ואמר שמדובר בנבחרת הכי מקצועית של "מאסטר שף". הרי מעבר לכביש נבחרו אנשים שממש מתעסקים בתחום. אין צירופי מקרים במטבח. מקסימום קורט פטריית כמהין.

גם הקהל של "מאסטר שף" השתנה. הפך לחכם יותר. למד להבחין בהשלמות אודיו גסות והעניק לתכנית מידה קצובה מאוד של סבלנות. כשתמהיל הרגעים המרגשים בפרק יצא מאיזון, ידעו המטקבקים לתקוף. מתברר שגם המטקבק העילג מכולם היה פעם ילד יתום שלמד את סודות האפייה משכנה קטועת יד שהתבררה כדודתו האבודה. "מאסטר שף" נפלה מהאולימפוס היישר לזרועות הציניות של הצופים.

והיה לה טוב שם. במידה מסוימת. אבל תמיד טוב לפני הסוף והעונה הרביעית מסמלת את סופה של "מאסטר שף" כפי שהכרנו אותה. אחרי ארבע שנים, "מאסטר שף" מתכוננת לשינוי הגדול האמיתי. מהותו עוד לא ידועה אבל אחרי שעונת ה-VIP תשודר, חודשים ארוכים לאחר שצולמה די ברור ש"מאסטר שף" תשתנה באופן דרסטי כדי לא לקפוא במקום ולאבד את המומנטום. בית הקברות של הטלוויזיה מלא בפורמטי ריאליטי שגוועו לאחר שסירבו להשתנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלופ בלופ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי "מאסטר שף" יכולים להתנחם בדבר אחד. "מאסטר שף" מסיימת את גלגולה הראשון בשיא. אמנם הסיפור המוזר על המתמודדת העיוורת שהיא לא באמת עיוורת או וואטאבר הכתים מעט את העונה אבל בסך הכל, מבחינה יצירתית והפקתית, העונה הרביעית של "מאסטר שף" הייתה המוצר הכי טוב שריאליטי בישול יכול לשאוף אליו. הכל תקתק. הכל היה כמעט מושלם. כלומר, חוץ מהדברים שלא היו מושלמים כמו הגלידה הלא מוכנה של שלמה. מה הוא חשב לעצמו.

באופן סמלי, המאבק האחרון ב"מאסטר שף" היה תמונת מראה של המאבק שהתרחש יממה קודם לכן באותו הערוץ ממש. אנשי "חדשות 2" מול ג'יבריל רג'וב. עידו מול נוף. מופשט אבל נכון. הזחיחות המעצבנת של עידו התחברה באופן טבעי לאונס הקבוצתי המתוקשר שהעבירו חברי "אולפן שישי" רק אתמול. בזמן שנוף ניסתה, בהצלחה, לאורך העונה לחבר את המטבח הערבי לישראליות העכשווית, עידו הסתגר, כמו הישראליות העכשווית, בתוך עצמו. מבשל את החומוס של יוסי, את העוגה של אשתו, את הצלעות של החברים. מסרב להיפתח לאופציות אחרות ולא מוכרות. השאלה הגדולה היתה האם ערוץ 2 יסיים ערב נוסף בטעם רע, תרתי משמע, או שמא יכפר על חרפת חברת החדשות שלו.

בסוף, אולי כהכנת הציבור הישראלי למה שיתרחש בעתיד באופן טבעי, זה נגמר בבליץ של נוף. רושפלד העדיף את נוף על פני החבר של שותפו והעניק לה את הנצחון. השניים לא היו קרובים בסופו של דבר. היה מדובר באשליה. והמציאות, המציאות מכה שוב בישראלי הזחוח. הפעם בדלת הקדמית, בבטן, היכן שכואב, בריאליטי בישולים. מכל המקומות בעולם. האם צלו ברבוניות בבית המקדש בירושלים? את זה לעולם לא נגלה.

מה אתם חשבתם על גמר "מאסטר שף"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מאסטר שף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully