וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: גיבורי העל מצילים את המצב

6.4.2014 / 10:03

"קפטן אמריקה: חייל החורף" מסתער על הקופות והצופים ממלאים את בתי הקולנוע בדרך לשבירת שיא בחודש אפריל. דורון פישלר סופר את המזומנים

יח"צ - חד פעמי

הקיץ הגיע מוקדם. המועד המסורתי לפתיחת עונת הקיץ הקולנועית, המלאה בגיבורי על ובפתיחות ענק בקופות, הוא סוף השבוע הראשון של מאי. בשנים האחרונות, השבוע הזה נתפס באופן קבוע על ידי סרטי גיבורי העל של מארוול ("איירון מן", "תור", "הנוקמים"). אבל השנה סוף השבוע הקבוע נתפס על ידי "ספיידרמן המופלא 2" (גם הוא, במקור, גיבור על של מארוול – אבל שייך לסדרת סרטים שונה המופקת על ידי אולפן שונה). מארוול החליטו להקדים בחודש, ולהוציא את "קפטן אמריקה: חייל החורף" כבר בסוף השבוע הראשון של אפריל. זה נראה כצעד מסוכן למדי, אבל התברר שאם מארוול לא באים אל הקיץ, הקיץ בא אליהם. סוף השבוע של קפטן אמריקה היה "קייצי" לכל דבר: גם מבחינת הסרט עצמו, וגם מבחינת הכנסותיו.

"קפטן אמריקה: חייל החורף" הרוויח 37 מיליון דולר ביום שישי, היום הראשון להקרנתו. על פי נתון זה, הכנסותיו לאורך שלושת ימי סוף השבוע צפויות להגיע אל בין 95 ו-100 מיליון דולר. זאת, כמובן, הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש אפריל (השיאן הקודם היה "מהיר ועצבני 5", שפתח עם 86 מיליון דולר). קפטן אמריקה נהנה מ"אפקט האוונג'רס": כל הגיבורים שהשתתפו בסרט הסופר-גרופ הסופר-מצליח נהנו מהכנסות משופרות גם לסרטים האישיים שלהם. "איירון מן", המוביל (קופתית, לפחות) מביניהם, קפץ מפתיחה של 128 מיליון דולר ב"איירון מן 2" ל-174 מיליון בסרטו השלישי; "תור" עלה מ-65 מיליון בסרט הראשון ל-85 מיליון בשני, ו"קפטן אמריקה" זינק מפתיחה של 65 מיליון דולר לסרטו הראשון לפתיחת הענק הנוכחית. היקום הקולנועי של מארוול הוא אחד הפרויקטים הקולנועיים המצליחים ביותר בהיסטוריה: זה הסרט התשיעי בו, ואף כשלון עדיין לא נראה באופק.

גיבורי על הם המיתולוגיה החדשה של העולם, והמיתולוגיה החדשה הביסה השבוע את הישנה: בעוד "קפטן אמריקה" כובש את הפיסגה, "המבול" של דארן ארונופסקי נפל חזק. את סוף השבוע הסרט מעורר המחלוקת יסיים במקום השני, עם כ-17 מיליון דולר (לעומת כ-44 מיליון בשבוע שעבר). גם "מפוצלים" (מקום שלישי) ממשיך ליפול, והשבוע יכניס עוד כ-13 מיליון דולר – אבל כבר הגיע ליותר מ-100 מיליון בהכנסות כוללות בארצות הברית בלבד.

לאיזה סרט תלכו השבוע? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully