וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם יוצר "ביוויס ובאטהד" ו"עמק הסיליקון" החדשה

"עמק הסיליקון" מגוללת את חייהם המשונים והמצחיקים של גאוני הסטרטאפ. יוצר הסדרה שאחראי גם ל"ביוויס ובאטהד" ו"המלך היל" מספר מאיפה שאב את ההשראה

יח"צ - חד פעמי

חנוני העולם התאחדו – מנהיגת הטלוויזיה פורצת הדרך HBO קוראת לכם! בראשון האחרון רשת הכבלים המובילה בארה"ב העלתה סדרה קומית חדשה מיד לאחר השקת העונה הרביעית של "משחקי הכס" במה שהתקשורת האמריקאית כינתה מהלך ברור של פנייה לאותו קהל צופים, להלן החנונים. במרכז הסדרה החדשה "עמק הסיליקון" מתכנת רכרוכי למדי בשם ריצ'ארד, שיחד עם חבריו לפיתוח הגה אתר, שמעורר עניין מצד ענקי בועת ההיי טק בצפון קליפורניה שחפצים לרכוש אותו הודות ללוגריתם מהפכני שפיצח.

פרק פתיחת העונה הרביעית של "משחקי הכס" הוא הנצפה ביותר בתולדות סדרת הפנטזיה עם 6.6 מיליון צופים והמשדר הנצפה ביותר מאז פרק הסיום של "הסופרנוס" לפני 7 שנים, ו"עמק הסיליקון" יצאה לדרך עם נתון גבוה של 2 מיליון צופים. "עמק הסיליקון", שעולה הערב גם אצלנו, מתרחשת בפאלו אלטו, מעין גטו של גאוני סטארטאפ משם יוצאת הבשורה על הדבר הבא בטכנולוגיה, תחשבו הוליווד של החנונים או אפילו ויני צ'ייס והחבורה העליזה מ"הפמליה" בגרסת המשקפיים, עם ראש קבור בלפטופ. הרעיון לסדרה הוא של מייק ג'אדג', מי שפרץ לתודעה לפני כשני עשורים כיוצר של "ביוויס ובאטהד" ב-MTV, ושתרחיש "עמק הסיליקון" מבוסס על ההתנסות הקצרה שלו בסוף שנות ה-80. כלומר, לפני שחתך ועבר להלל קליפים של להקות רוק כבד עם הצמד המאויר שהפך לקאלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עדיין מחבב את ביוויס ובאטהד" "עמק הסיליקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'אדג' היה מהנדס למשך שנה בלבד בעמק הסיליקון לאחר שסיים את לימודי התואר שלו בפיזיקה באוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו, אולם לא התחבר למקובעות התפקיד. בראיון שמתקיים איתו בלוס אנג'לס לטובת קידום הסדרה, הוא מספר כי למרות שנשאר עם קונספט לסדרה עדיין היה עליו לעשות תחקיר. "עשינו לא מעט עבודת מחקר כדי לאפיין את הדמויות ואת העולם שלהן", הוא מגלה, "יצא לי להכיר כמה מיליארדים מהתחום לפני שבועת ההיי טק התפוצצה בשנת 2000, כשכולם התעניינו באנימציה. אבל לא לקחנו השראה ספציפית מאף אחד מהם, אלא יותר כיוונו לאבחן את הוייב שקיבלנו, והשחקנים בסדרה לגמרי קלעו לאופי של הדמויות, בין אם אלה שהם על גבול האוטיזם החברתי או הפרפקציונסטים המופרעים".

הכתיבה שונה מאשר לסדרת אנימציה?

"דווקא הכתיבה היא לא עד כדי כך שונה, הסיטואציה מן הסתם שונה כי כשאתה מצלם סצנה אתה עובד עם שחקנים וליהקנו אנשים מצוינים ומוכשרים באלתור, שזה דבר יוצא דופן עבורי. אם כבר אני מצאתי שוני כשעברתי מ"ביוויס לבאטהד" ל"המלך היל" (סדרת אנימציה זוכת אמי שיצר ג'אדג' ב-1997 ואשר רצה במשך 13 עונות; ד.כ.) כי אז נאלצתי להתמודד עם שחקנים שונים שדיבבו כל אחד דמות והדינמיקה היתה הרבה מעבר לרק לאייר. אבל אני נהנה מהחוויה של הסדרה החדשה, זה משהו שאני לומד לאהוב".

זה אומר שלא נזכה לראות גרסה חדשה של "ביוויס ובאטהד"?

"רציתי להחזיר אותם למסך אבל הנפשות הפועלות ב-MTV השתנו וגם הלך הרוח כך שאם כבר אני מנסה כעת למכור את התכנית לערוץ אחר אבל אין משהו ודאי. בינתיים אני מתרכז רק בסדרה החדשה, אבל לך תדע. אני עדיין מחבב את החבר'ה האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים נפוחים שלוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות הם טרף קל". "עמק הסיליקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסדרה אולי תזהו את פרצופי השחקנים המופיעים בה, אולם זה לא מנע ממבקרי הטלוויזיה להרעיף עליה שבחים ערב עלייתה לאוויר. פרק הבכורה הוקרן כבר בחודש שעבר במסגרת פסטיבל המדיה האינטראקטיבית הנחשב South By Southwest באוסטין טקסס, ומאז הבאזז סביבה הציף את הרשתות החברתיות בהכרזה כי מדובר בלהיט הבא.
אחד השמות היותר משמעותיים למשוואה הקומית של "עמק הסיליקון" הוא המפיק אלק ברג, שברבות השנים היה שותף לדרך של ג'רי סיינפלד ולארי דיוויד בסדרות "סיינפלד" ו"תרגיע" ובסרטים כמו "הדיקטטור" של סשה ברון כהן. "אפשר לומר שאלה הם האנשים שהופכים את העולם שלנו לטוב יותר", הוא אומר באשר לסיבות מדוע לכתוב סדרה על חממת ההיי טק, "האנשים האלה אוהבים לומר שהם משנים את העולם, תחשוב בזמן נתון כמה מוצרים עם לוגו של אפל יש סביבך. ועדיין זאת לא עבודת צדקה, בייחוד לא כשאדם ששווה 7 מיליארד דולרים מתפאר בכך שהוא עשה זאת למען האנושות כולה".

אחד האילוצים הלא צפויים של הפקת הסדרה היה מותו בדצמבר האחרון של השחקן כריסטופר אוון וולש, המגלם בפרקים הראשונים של "עמק הסיליקון" את היזם פיטר גרגורי המחזר אחר החבורה הצעירה. וולש, ששיחק בעיקר בברודווי, נפטר בגיל 48 לאחר מאבק בסרטן הריאה. "כמובן שסצנות שנכתבו עם הדמויות שלו שונו ונאלצנו להתאים את התסריט לנסיבות המצערות", מספר ברג, "אבל מעבר להתמודדות ההפקתית, זה אובדן ברמה האישית של אדם מופלא ושחקן מוכשר במיוחד שנהנו לכתוב עבורו".

הסדרה היא מחווה אוהבת או מלגלגת לעמק הסיליקון?

"אני חושב שקצת משניהם. הדמויות מבוססות כאמור על אותם אנשים שמפתחים טכנולוגיות מדהימות ואי אפשר לומר שהם עושים משהו רע. אבל בו בזמן, אנשים נפוחים שלוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות הם טרף קל. אבל מי אני שאעיד? כשאני יושב בבית קפה, מפעיל את אפליקציית שאזאם בסמארטפון, מזהה את השיר שאני שומע ברדיו באותו רגע ורוכש אותו מיד – זה טירוף עבורי!".

"עמק הסיליקון" משודרת בימי רביעי ב- 22:00 החל מה- 9/4 בערוץ yes Oh HD וב– yes VOD סמוך לשידור בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully