וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטוסים 2" : מוצר לילדים, אבל לפחות לא כזה שמזיק

18.7.2014 / 0:00

גם אם מעקמים את האף (ובצדק) מול סרט שכולו קד"מ מרצ'נדייז, לפחות "מטוסים: לוחמי האש" הוא סרט טוב לסוגו, מתאים לילדים, והרבה יותר טוב מרוב הסחי שממלא את בתי הקולנוע בקיץ

יח"צ - חד פעמי

כל חג וחופש גדול צריך לעשות את הרשימה הזאת, אז קדימה, לקחת אוויר. סרטי הילדים שמוקרנים בימים אלה על המסכים כוללים את: "בחזרה לארץ עוץ" (חיקוי עייף וזול של "הקוסם", שהופק בהודו), "מקס האריה בממלכת הקסמים" (גירסה באורך מלא של פרסומת לגלידה אוסטרלית), "שודדי הפיצוחים" (שמעתיק את "רטטוי" באופן כל כך חסר בושה שפלא שזה לא נגמר בתביעה), ו"בלגן בג'ונגל" (הפקה מקסיקנית-קוריאנית שהפרסומות שלפניה נראות מושקעות יותר). כולם כאחד סרטי אנימציה זולים, מכוערים, באנימציה מזעזעת. למה הם כאן? כי הם סרטי אנימציה. וכשמדובר בסרטי ילדים, להורים אין שום פילטרים ושום סטנדרטים: קיץ עכשיו, צריך לקחת את הילדים למשהו ואם זה באנימציה ויש מזגן, הילדים ילכו לראות את זה, ולא משנה כמה זה זול או גרוע.

וישנו "מטוסים". כולם שונאים את "מטוסים": כמה שדיסני ופיקסאר הידרדרו, הם אומרים. פעם הם היו עושים סרטים אמיתיים, היום הם עושים פרסומות לצעצועים. הכל נכון: סדרת "מטוסים" היא ספין-אוף של "מכוניות", שבעצמו מהווה את הכתם האפל בעברה של פיקסאר. אבל "מטוסים 2" הוא לא סרט של פיקסאר, וגם לא של אולפן האנימציה הראשי של דיסני. שווה להתעכב על ההבדל: את סרטי "מטוסים" מפיק Disneytoons, אולפן-המשנה של דיסני – אלה שמקבלים את הסרטים הנחותים יותר, המשכונים לוידאו וספינאופים. אולפני וולט דיסני יצרו את "לשבור את הקרח" שהפך לקלאסיקה מיידית וזכה באוסקר, ובסוף השנה יוציאו את "שישה גיבורים" המוזר והמסקרן; דיסניטונס עשו את "טינקרבל 5". אבל למרות שהם לא הולכים לקבל שום אוסקרים ונידונים גם ליחס מזלזל מהביקורות, הדמויות בסרטי דיסניטונס עדיין מעוצבות היטב, הסביבות יפהפיות והאנימציה מושקעת. אלה לא סרטים "גדולים" – אבל הם סרטים בסדר גמור. בתוך הררי הג'אנקנימציה שמציפים את הקולנוע, סרט של דיסניטונס הוא מרענן כמו אבטיח שזה עתה יצא מהמקרר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "מטוסים 2: לוחמי האש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרט הקודם, מטוס הריסוס דאסטי הגשים את חלומו להפוך למטוס מירוץ, ויצא לסיבוב סביב העולם. בסרט הנוכחי, תקלה בתיבת ההילוכים משביתה את קריירת המרוצים שלו, ובמקום זאת הוא יוצא לפארק הלאומי משחק-מילים-מטוסי-כלשהו כדי לקבל הכשרה להיות מטוס כיבוי. זה אומר – חבורה חדשה לגמרי של דמויות של מכוניות וכלי טיס מדברים מוכנה למרצ'נדייז, וקבוצה חדשה של קלישאות לשחזר. אם בסרט הראשון דאסטי קיבל הדרכה ממנטור מבוגר בעל עבר מסתורי - אז מה? זה לא יעצור אותו מלעבור בסרט הזה את אותו התהליך עצמו, עם מנטור אחר.

הסרטים הגדולים של פיקסאר ודיסני הם לא סרטי ילדים – הם באמת ובתמים סרטים לכל המשפחה, שמבוגרים יכולים ליהנות מהם בדיוק כמו ילדים אם לא יותר. סרטי "מטוסים" הם לא כאלה: אלה סרטי ילדים נטו, ולמבוגרים הוא לא מציע הרבה שהם לא ראו בעשרות סרטים קודמים. אם כי יש לציין שבכל זאת יש כאן כמה "בדיחות מבוגרים" מרומזות ומיותרות (כמו זוג הקרוואנים הנשואים שמספרים שבירח דבש הם "נשחקו מרוב פעילות"). הכל ידוע מראש והסוף השמח מובטח. אתם יכולים לנחור ולקטר על כמה שהסרט חסר השראה, אבל הוא לא מיועד לכם. הילדים יצאו מרוצים. והאמת, גם המלווים שלהם לא יסבלו נורא. "מטוסים 2" הוא לא יותר ממוצר לילדים – אבל מוצר איכותי מחברה טובה ואמינה, לא רעיל ולא מזיק. זה הרבה יותר טוב מרוב האלטרנטיבות.

האם תלכו ל"מטוסים: לוחמי האש"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully