וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בפסטיבל ירושלים: שירה גפן ביקשה מהקהל לעמוד דום לזכר ילדים פלסטינים הרוגים

18.7.2014 / 19:31

מהומה התעוררה בסינמטק בירושלים לאחר שהבמאית שירה גפן הקריאה את שמות הילדים הפלסטינים ההרוגים, וביקשה מהקהל לעמוד דום לזכרם. "צעקו לעברה 'את כופה עלינו'!", סיפרה עדת ראייה

יח"צ - חד פעמי

מהומה התעוררה אתמול (17 ביולי) באולם בסינמטק בירושלים, בטרם הוקרן סרטה החדש של הבמאית שירה גפן, "בורג", העוסק בהחלפת זהויות בין ישראלית ופלסטינית משני צדי הקו הירוק. זאת לאחר שגפן ביקשה מהקהל באולם הקולנוע לעמוד דום לזכר ילדים פלסטינים, והקריאה שמות ארבעה ילדים הרוגים. מהקהל נשמעו צעקות שטענו כי גפן כופה את דעותיה על הקהל.

"אתמול, אותו יום שבו נהרגו ארבעה ילדים פלסטינים, הבמאית שירה גפן עלתה לבמה", אומרת עדת ראייה שנכחה בהקרנת הסרט "בורג". "שירה אמרה: הסיטואציה הזאת מאוד לא נוחה, אנחנו פה בפסטיבל ובחוץ יש מלחמה. והיא ביקשה ממי שרוצה שיעמוד דומיה לזכר הילדים. חמישים-שישים אחוז מהאנשים בקהל קמו ועמדו דקה דומיה. השאר ישבו. היא הקריאה ארבעה שמות. היה מתח באולם. צעקו לעברה קריאות ביניים: 'את כופה עלינו!', 'אנחנו באנו לראות סרט!' וכל מיני דברים כאלה. היא ירדה מהבמה, והתחילו את ההקרנה של הסרט".

"בניגוד לאירוע של מכתב הבמאים, האירוע הזה לא היה מתוכנן ונעשה כמחטף", מוסיפה עדת הראייה. גפן, לצד במאי סרטים נוספים המתמודדים בתחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים, כינסו ביום שני (14 ביולי) מסיבת עיתונאים כדי להשמיע מחאה חריפה נגד ההרג והאלימות במתרחשים בימים אלה, וקראו לממשלת ישראל להפסיק את האש.

"כרגע אני לא רוצה ללבות שום דבר ולא רוצה לדבר", אמרה גפן לוואלה! תרבות. "לא רוצה לתת תגובה על שום דבר. אני עייפה ורוצה לנוח".

- אני מבין שביקשת לעמוד דום לזכר ארבעת הילדים הפלסטינים.

"זה יותר מורכב מזה. אני דיברתי הרבה שם, אני לא אחזור על זה עכשיו. אני כרגע יושבת במסעדה עם אתגר (בן זוגה ש.ב) ולב (בנה ש.ב.) אז זה לא זמן כל כך טוב לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully