וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה גפן על המהומה: "זה כאב אימהי ולא פוליטי"

19.7.2014 / 15:04

יממה לאחר הסערה שהגיעה מכיוון פסטיבל ירושלים, מגיבה שירה גפן לדברים וכותבת: "כשילד נהרג, לא מעניין אותי אם הוא ישראלי או פלסטיני. זה כאב אימהי שאינו תלוי באג'נדה"

יח"צ - חד פעמי

אתמול (שישי) התעוררה מהומה בפסטיבל ירושלים, לאחר שהבימאית שירה גפן ביקשה מהקהל שמזדהה עם תחושותיה לעמוד דום לזכר הילדים ההרוגים בעזה. היום פרסמה גפן מכתב הבהרה בפייסבוק, בו היא מסבירה ש"כשילד נהרג, לא מעניין אותי אם הוא ישראלי או פלסטיני, מאשקלון או מעזה. כואב לי. כאב אימהי שאינו תלוי באג'נדה או דעה פוליטית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתבה שעלה לרשת לפני כשעה, כתבה גפן שביימה את הסרט "בורג": "חשוב לי להבהיר את עמדתי לגבי מה שקרה בהקרנת הסרט שלי בפסטיבל ירושלים. כבר במכתב הבימאים כתבנו שאנחנו מתכוונים לנצל את הבמה שהפסטיבל נותן לנו בשביל לדבר ולומר את דעתינו, וכך עשיתי", הבהירה והוסיפה, "בבוקר של הקרנת הסרט שלי קראתי וראיתי את תמונות הזוועה של אותו מקרה, בו ארבעה ילדים שיחקו כדורגל על חוף הים בעזה, ונהרגו בידי צה"ל. הרגשתי שאני לא יכולה להיות אדישה , וכמו שהצהרתי באותו מכתב, עליתי לבמה, הקראתי את שמות הילדים, להנכיח אותם לפני שיעלמו בתוך שלל ההרוגים בעזה. ביקשתי מהקהל, רק ממי שמרגיש כמוני, שיעמוד איתי לדקה דומיה לזכרם. הרוב עמד איתי, אבל כמובן היו כמה שצעקו עלי, וגם שניים יצאו לפני ההקרנה. לגיטימי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אתגר קרת, שירה גפן. אביב חופי
שירה גפן ואתגר קרת/אביב חופי

"מי שטוען שכפיתי על הקהל לעמוד טועה ומטעה, ביקשתי רק ממי שמרגיש כמוני לעמוד. עצם זה שהבעת אמפתיה לארבע ילדים מתים גוררת כאלו תגובות שטנה ואלימות, מצביע באיזה מצב שפל החברה שלנו נמצאת. ברשותכם, אני רוצה לצאת מהארון - כשילד נהרג, לא מעניין אותי אם הוא ישראלי או פלסטיני, מאשקלון או מעזה, כואב לי. כאב אימהי שאינו תלוי באג'נדה מפלגה או דעה פוליטית. עצם היכולת שלי להרגיש אמפתיה לשני הצדדים לא הופכת אותי לעוכרת ישראל. אני יכולה לחמול ולהתאבל עם שלוש האמהות שאיבדו את ילדיהן בפיגוע החטיפה והרציחה המתועב, ובאותה מידה לחמול על הילד ששרפו אותו חי. אמשיך לדבר ולהביע את דעתי על כל במה אפשרית ואשמיע את קולי. אני מעודדת את כל מי שיש לו דעה ומפחד להביע אותה לדבר ולפעול. לא לפחד". בין היתר, גפן מתחה ביקורת על אתר וואלה!, שהביא לראשונה את המקרה.

  • עוד באותו נושא:
  • שירה גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully