וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גט, המשפט של ויויאן אמסלם" ו"פרינסס" זכו בפרס הגדול בפסטיבל הקולנוע בירושלים

19.7.2014 / 22:00

סרטם של שלומי ורונית אלקבץ, וסרט הביכורים של טלי שלום עזר זכו בפרס חג'ג' לסרט הישראלי העליליתי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ה-31 בירושלים. מי עוד זכה?

יח"צ - חד פעמי

הערב (מוצ"ש) חולקו הפרסים בתחרויות פסטיבל הקולנוע ה-31 בירושלים, שיינעל מחר בערב. פרס חג'ג' לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר חולק בין שני סרטים, "גט, המשפט של ויויאן אמסלם" של שלומי ורונית אלקבץ, ו"פרינסס", סרט הביכורים של טלי שלום-עזר.

פרס ון ליר לסרט התיעודי הטוב ביותר בסך 35 אלף ש"ח הוענק לסרט "אדם הגון" של ונסה לאפא. פרס ון ליר לבימוי סרט תיעודי בסך 20 אלף ש"ח הוענק לרובי אלמליח על סרטו "זית על מא (שמן על מים)". פרס ון ליר לסרט הסטודנטים העלילתי בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"אחד באפריל" של יונתן דקל, בוגר ביה"ס סם שפיגל. פרס ון ליר לסרט העצמאי העלילתי בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"נדר" של נטעלי בראון. פרס לסרט תיעודי בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"תמונת מראה" של דניאל שוורץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנשה נוי ורונית אלקבץ מתוך "גט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס לסרט אנימציה בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"שוק" של דותן מורנו. פרס אוסטרובסקי לסרט התיעודי ברוח החופש בסך 6,800 ש"ח הוענק ל"משקיפים ברקיע" של אדט בלצברג. פרס קאמינגס לסרט עלילתי ברוח החופש בסך 13,500 ש"ח הוענק ל"טימבוקטו" של עבדרחמן סיסאקו. ציון לשבח הוענק לסרט "מנדרינות" של זאזא אורושאדזה. פרס "ליה" לסרט המצטיין העוסק בהוויה ובזהות היהודית בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"24 ימים" של אלכסנדר ארקדי. פרס אבנר שלו, יו"ר הנהלת יד ושם למצוינות קולנועית בנושא השואה בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק ל"רשע קיצוני" של סטפן רוזוויצקי.

סרט הביכורים הבינלאומי הזוכה הוא " לבנבנים" מאת אלונסו רואיזפלסיוס. סרט הביכורים הישראלי הזוכה הוא: "עלים אדומים" של בזי גטה. פורום מבקרי הקולנוע בישראל בחר להעניק את פרס הביקורת לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר לסרטו של נדב לפיד "הגננת".

פרס קרן משפחת אוסטרובסקי לסרט הניסיוני הטוב ביותר בסך 8000 ש"ח הוענק לרותי סלע על סרטה "למען הרישום". פרס המרכז לאמנות ומדיה לזוכה במקום השני הוענק לשרון פז עבור "הזכות לעזוב". מענק להפקת סרט גמר תיעודי של סטודנט מצטיין בסכום של 40 אלף ¤ ניתן לאליה שוורץ מביה"ס מנשר לאמנות על סרטה "פנדורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתוך הסרט פרינסס. צילום: ראדק לאדז'וק,
מתוך הסרט "פרינס"/צילום: ראדק לאדז'וק

פרס חג'ג' לשחקן בסך עשרת אלפים ש"ח, הוענק למנשה נוי על משחקו בסרט "גט, המשפט של ויויאן אמסלם", פרס חג'ג' לשחקנית בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק לשירה האס על משחקה בסרט "פרינסס".

פרס חג'ג' לעריכה בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק לנילי פלר על עריכת הסרט "בורג" של שירה גפן. פרס חג'ג' למוסיקה בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק לישי אדר על עבודתו בסרט "פרינסס". פרס ון ליר לצילום בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק לראדק לאדצ'וק על צילום הסרט "פרינסס". פרס ע"ש ענת פרחי לסרט ביכורים בסך 20 אלף ש"ח הוענק לעלים אדומים של בזי גטה. פרס ע"ש ענת פרחי לתסריט בסך עשרת אלפים ש"ח הוענק לשיר גפן על סרטה "בורג".

בנוסף, לראשונה הוחלט השנה לאפשר לקהל הרחב להצביע עבור הסרט אותו אהב במיוחד ואת פרס חביב הקהל קטף "גט, המשפט של ויויאן אמסלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully