וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ילד מרגיש שהוא גם אוהב את אבא שלו וגם כועס עליו – זאת סיבה מצוינת לכתוב שיר". ריאיון עם יהודה אטלס

27.8.2014 / 17:40

הוא לא כותב בשביל למצוא חן בעיניי אף אחד ולא אוהב כשמדברים לילדים כאילו שהם מטומטמים. נפגשנו עם יהודה אטלס לקראת השתתפותו במיזם "ימי תרבות" 2014 וחזרנו ללא ספקות: קבלו את סופר הילדים הכי חד, מבריק וכיפי שפועל כאן

קובי אליהו

ייתכן וילדי ישראל אולי לא מצטיינים בקריאה נמרצת של ספרים, אבל עדיין יש שם אחד ששגור בפי כל פעוט שנולד בלבנט: יהודה אטלס. אטלס, המשורר והסופר האהוב והמצליח, הוא כמובן האיש מאחורי הקלאסיקה "והילד הזה הוא אני", הספר שיצא בשנת 1977 היה לקלאסיקה מאז ועד היום, (ואף גרר ספרי המשך כמו "ורק אני לא", אני רוצה שפתאום", ו"הילדה שאני אוהב") ממשיך לשבות ילדים (ובואו נודה על האמת- גם הורים, סבים וסבתות) בשפתו הישירה אך הלא פשטנית בעליל.

יהודה אטלס. קובי אליהו
ממלכת יהודה. אטלס בראיון לוואלה! תרבות/קובי אליהו

יותר מכל, נדמה כי אטלס הצליח לנסח בספרו פתרון לתעלומה הנצחית – איך כותבים לילדים, האופן בו ניגשים לפרוט את "בעיותיהם" לכדי שירים חדים, שנונים ומרגשים ואת ההצלחה העיקרית של אטלס אפשר לסכם כך: כולנו בטוחים שהילד הזה הוא אנחנו.

בתחילת החודש הבא, בתאריכים ה-10 בספטמבר וכן ה-15 בספטמבר, יגיע אטלס למפגש עם קוראים צעירים, בעין חרוד ובאופקים בהתאמה, כאשר הכניסה לקהל הרחב חופשית. מפגשים אלה ייערכו במסגרת פרויקט "ימי תרבות" 2014, מיזם אירועי התרבות של מפעל הפיס בשיתוף משרד התרבות והספורט ופורום מוסדות תרבות ואמנות. במהלך "ימי תרבות" ייפתחו עשרות מוסדות וגופי תרבות את שעריהם לקהל הרחב בעשרות יישובים ברחבי הארץ ויציגו ממיטב הצגות התיאטרון, מופעי המחול, מופעים מוזיקליים, סרטים, תערוכות במוזיאונים ועוד, והכל במחיר כניסה סמלי של עד 20 שקלים, ובדרום - ללא תשלום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

במפגשים עם אטלס, הוא צפוי לספר על מאחורי הקלעים של ספריו ושיריו: איך ומתי התחיל לכתוב, השפעותיו, האם ומתי יש או אין השראה, כמה זמן לוקח לכתוב שיר, האם כל זה היה או לא והאם זה בכלל חשוב, שפה גבוהה מול שפה "נמוכה", בעיות של ילדים ושאלת השאלות: למה בכלל לטרוח ולכתוב שירים לילדים? המפגש מיועד להורים (אפשר גם סבים וסבתות, דודים ודודות, אחים ואחיות, חתולים וזנבות) וילדים מכיתה ג' ומעלה.

יהודה אטלס. קובי אליהו
לא כותב בשביל למצוא חן בעיני מישהו/קובי אליהו
יהודה אטלס. קובי אליהו
לא מתאמץ להיכנס ללב, אבל מצליח בקלות/קובי אליהו

מועדי המפגשים עם יהודה אטלס:

10.09.2014, יום ד', אודיטוריום מוזיאון "משכן לאמנות" עין חרוד. 17:30, קישור לאתר האולם כאן. הכניסה חופשית. לפרטים: 04-6531670 / שעות מענה טלפוני: א'-ה', 09:00- 16:30, ו' 09:00 -13:30.


15.09.2014, יום ב', ספריה עירונית אופקים (השקד 26), 09:00 וכן בשעה 10:30, הכניסה חופשית, טלפון: 08-992660.

לפרטים מלאים על תכניית אירועי "ימי תרבות", היכנסו לאתר הבית של "ימי תרבות" 2014.

הילד הזה הוא אתם? ספרו לנו בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully