וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גט" הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב בטקס פרסי אופיר 2014

סרטם של רונית אלקבץ ושלומי אלקבץ זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, "אפס ביחסי אנוש", סרטה של טליה לביא זכה בששה פרסים. בנוסף, זאב רווח זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ("מיתה טובה"), דאנה איבגי זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר ("אפס ביחסי אנוש") ובפרס שחקנית המשנה הטובה

באדיבות ערוץ 10

הסרט "גט" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, ויתחרה על מועמדות בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר האמריקאי שיתקיים ב-22 בפברואר 2015. טקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע התקיים הערב (ראשון) זו השנה ה-25 במשכן לאמנויות הבמה, אשדוד, בהנחייתו של מוני מושונוב.

בטקס הוענקו פרסים ב-18 קטגוריות מכל תחומי היצירה הקולנועית. בין הזוכים: זאב רווח זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "מיתה טובה", ששון גבאי זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "גט", דאנה איבגי זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "את לי לילה" ובפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "אפס ביחסי אנוש". טובי הוכשטיין זכה בפרס הצילום על עבודתו בסרט "מיתה טובה". "הנסיך הירוק" זכה בפרס הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר.

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "גט"
השחקן הטוב ביותר: זאב רווח ("מיתה טובה")
השחקנית הטובה ביותר: דאנה איבגי ("אפס ביחסי אנוש")
שחקן משנה הטוב ביותר: ששון גבאי ("גט")
שחקנית המשנה הטובה ביותר: דאנה איבגי ("את לי לילה")
תסריט: טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש")
בימוי: טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש")
צילום: טובי הוכשטיין ("מיתה טובה")
סרט תיעודי מעל 60 דק': "הנסיך הירוק"
סרט תיעודי עד 60 דק': "כופר נפש"
עריכה: אריק להב ליבוביץ' ("אפס ביחסי אנוש")
ליהוק: אורית אזולאי ("אפס ביחסי אנוש")
עיצוב אמנותי: אבי אביבי ("יונה")
עיצוב תלבושות: מיכל דור וענבל רוזנטל ("יונה")
איפור: אורלי רונן ("מיתה טובה")
מוזיקה מקורית: רן בגנו ("אפס ביחסי אנוש")
פסקול: אביב אלדמע ("מיתה טובה")
הסרט הקצר הטוב ביותר: "פריז על המים"

רונית אלקבץ בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
הסרט הטוב ביותר. "גט"/נמרוד סונדרס

בטקס הוענק פרס מפעל חיים לשחקן, הבמאי והמפיק יהודה ברקן, שחתום בין השאר על הסרטים "צ'רלי וחצי", "חגיגה בסנוקר" ו"בוא נפוצץ מיליון". "אני מתרגש. תרשו לי קודם כל להודות לבורא עולם", פתח ברקן שהזכיר בדבריו את מנחם גולן המנוח. בנוסף, הוענק פרס הוקרה על הישגים מקצועיים לאיש הקולנוע אלי ירקוני, שהיה שותף פעיל בעשיית הקולנוע ב-50 השנים האחרונות בתחום הפסקול.

אנשי קולנוע רבים השתמשו בבמת פרסי אופיר על מנת למחות בפני שר האוצר על תקציב התרבות הקטן ולדרוש ממנו להעלות את תקציב התרבות עד שיהיה אחוז אחד מתקציב המדינה. "מדינה ללא תרבות היא לא מדינה. אל תפגע לנו במדינה", פנתה אוולין הגואל לשר האוצר יאיר לפיד. שרת התרבות והספורט לימור לבנת התייחסה אף היא לנושא. "חובתה של המדינה היא להשקיע בתרבות ולהקצות את המשאבים הנדרשים. והמשאבים הנדרשים אינם היום. המדינה צריכה להקצות אחוז אחד לנשמה. מדינה שתהיה מסוגלת להוקיר את יוצריה ולאפשר להם ליצור תביא כבוד ותזכה לכבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זאב רווח בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
מודה לקהל. זאב רווח/נמרוד סונדרס
זאב רווח בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
השחקן הטוב ביותר. רווח/נמרוד סונדרס
דאנה איבגי בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
שמחה כפולה. איבגי/נמרוד סונדרס
דאנה איבגי בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
חיבוק מאבא איבגי/נמרוד סונדרס
דאנה איבגי בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
איבגי עם פסלון השחקנית הטובה ביותר/נמרוד סונדרס
ששון גבאי בפרסי אופיר 2014. נמרוד סונדרס
שחקן המשנה הטוב ביותר. גבאי/נמרוד סונדרס

הטקס השנה לווה בסערה בענף הקולנוע שעוררה החשיפה במהדורת וואלה! חדשות ובוואלה! תרבות על הכוונה לבטל את הפרס הכספי לזוכי טקס אופיר. מנחה הטקס מוני מושונוב אף התייחס בדבריו בטקס לשערוריה. הפרסום הראשון בוואלה! עורר זעם רב בקרב שחקנים, יוצרים ואנשי ענף הקולנוע, תגובות כועסות ואיום בחרם על הטקס מצד משה איבגי, שנבחר להגיש את פרס הסרט הטוב ביותר. בעקבות הסערה חזר בו איתן אבן יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע והחליט: הפרס הכספי לזוכים יוחזר באותו סכום כולל שניתן בעבר, כ-150 אלף ש"ח.

רונית אלקבץ אמרה הערב לוואלה! תרבות על סערת ביטול הפרס הכספי והחזרתו בעקבות החשיפה במהדורת וואלה! חדשות ובוואלה! תרבות: "הפרס הכספי חשוב מאוד ליוצרים. באקט ביטול הפרס הכספי היה משהו מאוד מזלזל ולא מתחשב בעבודה רצופת שנים של אנשים שעובדים ועובדים, בחדרי חדרים, בחושך, במחירים זעומים. מגיע הרגע הזה שלהם, והם שמחים כמובן לקבל גם פרס כספי. מצאתי שזאת היתה החלטה בפירוש ירודה, ואני מאוד שמחה שאתם בוואלה! פעלתם כמו שפעלתם, והחזירו את מה שהחזירו".

משה איבגי, שהודיע לראשונה לוואלה! תרבות על כוונתו להחרים את הטקס בעקבות הכוונה לבטל את הפרס הכספי והביע את זעמו על כך, הגיע לטקס לאחר שיו"ר האקדמיה לקולנוע חזר בו מהחלטתו המקוממת. "אני שמח שהחזירו את הפרס הכספי, אבל אני רוצה להגיד לך שזה רק ההתחלה", אמר איבגי לוואלה! תרבות הערב, "עכשיו יש מקום להגדיל את הפרס הכספי לסכום האמיתי שמגיע להם. האקדמיה צריכה להתחיל לעבוד סוף סוף ולגייס כספים בקנה מידה ראוי כפרסים לאמנים שמגיע להם, כי בסרט עצמו הם לא מרוויחים כלום".

בעקבות חשיפת וואלה! יוחזר הפרס הכספי לזוכי האוסקר הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully