וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן נגף: על החזרה של גאולה אבן ל"המוסף"

22.9.2014 / 0:10

מאורעות השבוע שעבר הותירו את חותמם ובתוכנית הראשונה של "המוסף" בהנחיית גאולה אבן לאחר השעייתה, עלתה שאלה: האם מערכת "המוסף" לועגת לראש הממשלה או שמא גדעון סער לועג לראש הממשלה?

צילום מסך

הרבה רעש היה בשבוע שעבר סביב השעייתה של גאולה אבן מ"המוסף". הרבה יותר מדי רעש. ספק אם מי מכותבי הידיעות על השעייתה של אבן צפה, אי פעם, ב"המוסף". "המוסף", כך נדמה, היא דוגמה נוספת לדרך בה אנשים מזדקנים בערוץ הראשון בדרך לבזבז את כספי הציבור.

"תוכנית אקטואליה יומית. בתוכנית האנשים המרכזיים ש"עשו את היום", הפרשנים הבכירים והעמדות שטרם שמעתם". זה התיאור של "המוסף" במדריך השידורים של חברת yes. לכאורה, תוכנית מתבקשת. בפועל, גרסה טלוויזיונית לארגז חול פרטי. בתוכנית אחת הצליחה גאולה אבן לעסוק במגוון נושאים. החל מהשופטים החדשים בבית המשפט העליון, דרך שיחה עם חוקר על חיידקי מעיים וכלה בדיון עם אושיה קולינרית בנוגע לקרפיונים. כן כן, קרפיונים. נו, לפחות הסיפא של תיאור התוכנית נכונה - מעולם לא שמענו עמדה על קרפיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיון על קרפיון. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדהים שעל הדבר הזה גאולה אבן מקבלת כסף. הלוואי ואני הייתי גאולה אבן. מפזז לי בבוקר עם בני הפעוט, באמצע מתראיין לכלי התקשורת בנוגע למריבה עם הבוסית ובצהריים מגיע לישיבת מערכת ומחליט באיזו דגה לעסוק בערב. החיים טובים כשאתה גאולה אבן. קשה להאמין שאבן הושעתה בגלל יחסיה עם השר גדעון סער ולא בגלל, נניח, הנושאים בהם עוסקת תוכניתה. איך בכלל נראות ישיבות מערכת של "המוסף"? מי מאנשי הצוות הוא זה שפולט "בואו ניקח את האורחים הכי אפורים בכל תחום ונטרחן למוות כל דיון"? לו רק הייתי זבוב על קירות הקיוביקל במערכת התוכנית.

הבעיה עם גאולה אבן היא שאם בעבר אופיה הדעתני היה מושא להערכה, הרי שכיום מדובר בעקב האכילס שלה. מצד אחד, די מדהים לראות את אבן מסוגלת לנהל דיון ארוך בכל נושא שבעולם (ושוב: קרפיונים? מה לכל הרוחות?). מצד שני, אי אפשר להתעלם מהמחשבה המטרידה שמכרסמת בתת המודע בכל פעם שאבן מתייחסת לנושא פוליטי. כך למשל, היה מוזר לראות את אבן נושאת מונולוג שלועג, פחות או יותר, לראש הממשלה ולשר האוצר, שני אנשים שעד השבוע שעבר היו יריביו של בעלה. ברור שאבן נשאה מונולוגים פוליטיים שנים לפני שנישאה לגדעון סער אבל מאורעות השבוע האחרון הותירו את חותמם. שלא נאמר, את כתמם. האם מערכת "המוסף" לועגת לראש הממשלה או שמא גדעון סער לועג לראש הממשלה? לא נדע לעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גדעון סער וגאולה אבן. ניב אהרונסון
הפה פה גאולה, הדברים דברי גדעון/ניב אהרונסון

איזה עוול. ארור מי שהמציא את האהבה. במחי רומן אחד, הפכה גאולה אבן מעיתונאית רצינית לכזו שיהיה בלתי אפשרי שלא לפקפק במניעיה בכל פעם שתפצה את פיה. בין אם זה יהיה ב"המוסף" או בכל תוכנית אחרת. אין מנוס. זוגתו של אישיות פוליטית לא יכולה לעסוק בנושאים פוליטיים מבלי לשאת בתוצאות. בינתיים, באין צופים שיפריעו, גאולה אבן מתנהלת לה להנאתה עד למשוכה הבאה. מתישהו בעלה יחזור לפוליטיקה, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully