וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשמת "אשמת הכוכבים": רב המכר מוחרם בבתי ספר בארה"ב

30.9.2014 / 10:14

הספר הפופולרי המתאר את סיפור אהבתם של נער ונערה חולים, נאסר לקריאה בחטיבות ביניים בעיר ריברסייד שבקליפורניה, עקב הנושא המורבידי, התוכן המיני והקללות המופיעות בו

יח"צ - חד פעמי

חטיבת ביניים בעיר ריברסייד שבקליפורניה מחרימה את הספר "אשמת הכוכבים", הרומן רב המכר לבני הנעורים שמציג במרכזו את סיפור האהבה המרגש בין הייזל לגאס, נערה החולה בסרטן סופני ונער קטוע רגל, שבשנה האחרונה הפך לסרט שובר קופות. אחת האמהות חשה כי הנושא המורבידי, התוכן המיני והקללות המופיעות בספר אינם יאים לנערים צעירים, ושיכנעה את ועדת בתי הספר המקומיים, המורכבת ממורים, ספרנים ומנהלים, לאסור על נוכחות הספר בחטיבות הביניים של המחוז. "אני חושבת שמה שהציק לי כל הזמן", אמרה אחת המנהלות החברות בוועדה, "היה הרעיון שילדים המתמודדים עם היותם בני תמותה, ועד כמה זה בוודאי קשה לבני 11 או 12 לקרוא את הספר הזה".

מחבר הספר, ג'ון גרין, הגיב על הנושא בסרקזם: "אני מניח שאני גם שמח וגם עצוב. אני שמח כי מסתבר שאנשים צעירים בריברסייד קליפורניה לעולם לא יהיו עדים אם יחוו תמותה, מאחר שהם לא יקראו את הספר שלי, מה שמעולה עבורם. אבל אני גם עצוב כי מאוד קיוויתי שאוכל להציג את הרעיון שבני אדם מתים לילדים בריברסייד קליפורניה, וכך למחוץ את החלומות והאלמוות שלהם".

חרמות על ספרי ילדים אינם עניין חדש כמובן, לא בארה"ב ולא ביתר העולם. קלאסיקות כמו "אליס בארץ הפלאות", "האקלברי פין", "יומנה של אנה פרנק" ואפילו "העץ הנדיב" הוחרמו בבתי ספר שונים לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully